Prečo Biedronka upravila obaly vlastnej značky Marletto?

Biedronka sa rozhodla odstrániť informácie o ukrajinskom výrobcovi zmrzliny Marletto z obalov vlastnej značky. Mohlo to byť spôsobené tým, že ukrajinská spoločnosť vzbudila v Poľsku kontroverziu – poznamenáva portál dziennikscihandlowe.pl. Čo hovorí Biedronka?

 

Marletto je vlastná značka zmrzliny dostupná v poľskej Biedronke. Zmrzlinu vyrába viacero dodávateľov z rôznych krajín vrátane Poľska, Španielska a Litvy. Jedným z výrobcov, ktorý vyrába rad Dessert, je s najväčšou pravdepodobnosťou ukrajinská spoločnosť Three Bears – uvádza web dziennikscihandlowe.pl. Hoci na obale už nie je uvedený názov spoločnosti, čiarový kód začínajúci číslicami 482 naznačuje ukrajinský pôvod produktu. Predtým však bola na etiketách jasne uvedená ukrajinská spoločnosť.

Three Bears je ukrajinská spoločnosť, ktorá začala expandovať na poľský trh v roku 2022. Známejšia sa stala, keď koncom roka 2023 akvizovala firmu Nordis Group, špecializujúcu sa na zmrzlinu a mrazené hotové jedlá. Napriek prvotným avízam o rozvoji spoločnosti sa Three Bears rozhodli pre hromadné prepúšťanie v jednom zo závodov Nordis Group. V poľských médiách sa šírila správa o prepustení celého tímu firmy Calfrost z Kaliszu.

Nie je jasné, či práve negatívna medializácia okolo prepúšťania ovplyvnila rozhodnutie Biedronky odstrániť názov Three Bears z obalov zmrzliny Marletto. Na otázku, či bolo toto dôvodom rozhodnutia a prečo ukrajinský dodávateľ zmizol z obalov, Biedronka odpovedá, že jej označovanie výrobkov spĺňa zákonné požiadavky a vždy uvádza subjekt zodpovedný za výrobu, teda Jeronimo Martins Polska S.A. Rozhodnutie neuvádzať výrobcu vyplýva z „obchodných rozhodnutí a ochrany obchodných informácií,“ uviedol Rafał Aletański, obchodník zodpovedný za sortiment zmrzliny Marletto pre portál poznascihandlowe.pl.

Zdroj: Businessinsider.com.pl