MALOOBCHODNÉ TRŽBY na Slovensku zaznamenali vo februári 2021 výrazný medziročný pokles o – 14,7 %. Pokles tržieb oproti februáru 2020 zaznamenali všetky oblasti maloobchodu. Hypermarketom a supermarketom, ktoré tvoria z celkových tržieb vyše 40 %, poklesli tržby o – 13,2 %. Aj vo februári totiž nemohli svojim zákazníkom ponúkať naplno iný tovar ako potraviny a drogériu. Jednoznačne najvýraznejší pokles tržieb sa ale vo februári týkal maloobchodu so zariadeniami pre IKT v špecializovaných predajniach, maloobchodu s tovarom pre kultúru a rekreáciu v špecializovaných predajniach a na trhoch a stánkoch.
Úvod roka priniesol do slovenského maloobchodu kruté vytriezvenie. Na druhej strane, rozsah poklesu tržieb síce prekvapil, ale úplne ani nezaskočil. Po prevažne pozitívnych prekvapeniach, ktoré maloobchod prinášal v závere roka, kedy vytváral ilúziu odolnosti domáceho maloobchodu (a predvianočných tržieb) voči druhej vlne pandémie, priniesol január nepríjemné zreálnenie tržieb slovenských obchodníkov. Podľa údajov Štatistického úradu sa tržby slovenského maloobchodu v januári prepadli až o 9,5% (sezónne očistené) a dynamika ich medziročného poklesu sa prehĺbila zo zanedbateľných decembrových 0,6% až na rekordných 16,8%.
V októbri sme zaznamenali medziročný rast maloobchodných tržieb už štvrtý mesiac po sebe. Oproti októbru 2019 vzrástli tržby v maloobchode o 2,8 % (medzimesačne klesli o 1,4 %), avšak do kladných čísel ich potiahli iba štyri z deviatich sledovaných činností.