Biedronka zareagovala na petíciu zamestnancov, ale neponúkla riešenie

Petíciu adresovanú správnej rade a majiteľovi Biedronky, Jeronimo Martins, podpísalo 4000 ľudí, teda 5 % všetkých zamestnancov. Zamestnanci Biedronky požadujú zvýšenie počtu zamestnancov predajne, hromadné zvýšenie platov a odmeny pre ľudí obsluhujúcich zákazníkov pri mäsiarskom pulte. Hovoria, že sú unavení z práce nad svoje sily za odmenu, ktorá nie je oveľa vyššia ako minimálna mzda. 

 

Obsah listu predstavenstvu Biedronky bol známy od začiatku februára 2024, kedy začal zber podpisov. Napriek tomu Biedronka na požiadavky zamestnancov reagovala až v apríli. Biedronka dokonca ani svojim zamestnancom neprisľúbila zlepšenie podmienok.

Podľa Gabriely Kaim, prededníčky Solidarity v Biedronke: „každý, kto nakupuje v Biedronke, vidí, že na zmene je príliš málo zamestnancov. Dve alebo tri osoby nemôžu súčasne obsluhovať pokladne, ukladať tovar do regálov a pripravovať pečivo. Problému s nedostatkom personálu sa venujeme už dlhšie, no vedenie siete sa ho nesnaží riešiť. Tvrdí, že zamestnáva nových zamestnancov, no zároveň nepredlžuje zmluvy na dobu určitú a mandátne zmluvy. Navyše mnohí ľudia nevydržia tlak a odídu,” upozornila Kaim.

Namiesto riešenia riaditeľka zamestnaneckých vzťahov Katarzyna Strugalska konštatovala, že požiadavky v petícii sú založené na nepravdivých informáciách. Biedronka sa odvoláva na to, že zamestnanosť v predajniach medziročne vzrástla z 18,58 na 18,77 plných úväzkov na jednu predajňu. Nevysvetlila však, ako zvýšenie o 0,19 plného úväzku na predajňu pomôže unaveným a frustrovaným zamestnancom.

Zdroj: Wiadomoscihandlowe.pl