Na zážitkový marketing stavila značka IT produktov Yenkee. Spolu s najrozšírenejšou sieťou elektropredajní PLANEO sa rozhodli osloviť mladých gamerov priamou cestou: eventom GAMING CHALLENGE. V ňom si mali hráči možnosť zmerať svoje hráčske zručnosti s hercom, gamerom a youtuberom Lukášom Frlajsom v hrách Fortnite alebo Fall Guys. „V našom segmente nie je štandardom poskytnúť spotrebiteľovi zážitok priamo na predajni. My sme sa však rozhodli presne takto predstaviť značku Yenkee práve najmladšej generácii hráčov online hier, teda cieľovej skupine, ktorej má Yenkee so svojim sortimentom rozhodne čo ponúknuť,“ približuje pozadie vzniku eventu marketingový riaditeľ siete PLANEO Martin Siblík.
Na hranie počítačových hier sa rodičia spravidla pozerajú ako na neefektívnu stratu času, ktorý mohli ich potomkovia venovať vzdelávaniu. Psychológ Róbert Braciník však vidí aj pozitíva gamingu: „Počas hrania počítačových hier sa zapájajú iné mozgové prepojenia, ako keď napríklad pozeráte televíziu alebo čítate knihu. Každá hra rozvíja kreativitu. Hry, v ktorých sa hráč spolieha len sám na seba, učia deti samostatnosti pri rozhodovaní a prijímaní zodpovednosti za svoje činy,“ vysvetľuje a dodáva: „Pre rodičov to môže byť možno nepochopiteľné, no treba si uvedomiť, že už dnes žijeme veľkú časť života na internete, či už sú to sociálne siete, alebo online mítingy. A naše deti budú v tomto prostredí fungovať bežne a v oveľa väčšej miere.“
No a pretože gro hier je v angličtine, netreba zabúdať ani na tento rozmer gamingu. „Praktická znalosť cudzieho jazyka je dnes už podmienkou pri každej lepšej pracovnej príležitosti. Môžeme teda povedať, že hranie počítačových hier je aj investíciou do lepšej budúcnosti. Samozrejme, nesmie byť na úkor školy, pobytu vonku a spoločných voľnočasových aktivít s rodičmi,“ upozorňuje odborník.
V nitrianskej Promenáde sa v sobotu 18. februára zišla bezmála stovka tínedžerov s chuťou zahrať si pred publikom a so známym influencerom. Eventu predchádzala rozsiahla medializácia v najväčších slovenských online médiách, v regionálnych médiách, na sociálnych sieťach a prostredníctvom ďalších komunikačných kanálov, oslovujúcich cieľovú skupinu. „Mediálnu komunikáciu zastrešila naša PR agentúra 10/10 Communications, výstupy na sociálnych sieťach, aktualizované aj počas eventu zas reklamná agentúra daren & curtis. Mediálny zásah tak bol dostatočne široký, hráči pricestovali nielen z nitrianskeho, ale aj z trenčianskeho či bratislavského kraja,“ hovorí Martin Siblík.
Podľa jeho slov bol Lukáš Frlajs správna voľba. „U Lukáša vysoko oceňujem kombináciu profesionality a ľudskosti, preto sme ho na túto spoluprácu oslovili. S hráčmi si okamžite vytvoril bezprostredný vzťah a udržiaval tú správnu uvoľnenú atmosféru. Hráčska zóna v predajni tak bola po celý čas plná hráčskeho napätia a zábavy a plánované štvorhodinové podujatie sa spontánne predĺžilo,“ opisuje náladu v nitrianskej predajni PLANEO Martin Siblík, ktorý si dokonca aj sám zahral. „Hral som prvý raz v živote. Odhadli ma na menej náročný Fall Guys a ja osobne som si užíval asistenciu detí, ktoré mi spontánne začali tykať a radili, čo mám robiť,“ usmieva sa pri tejto spomienke marketingový riaditeľ siete elektropredajní PLANEO. Vyššia návštevnosť predajne sa podľa jeho tvrdení odrazila aj na predajoch.
Okrem zážitku bolo v hre aj herné príslušenstvo v hodnote 1 000 eur, tombola o profesionálny herný set a nekonečné občerstvenie bublinkami zo SodaStreamu s rôznymi príchuťami. Ako ďalší bonus platila v deň eventu v nitrianskej predajni aj 20-percentná zľava na herné príslušenstvo Yenkee. „Pre žiakov a študentov sme pripravili ešte jednu špeciálnu tombolu, v ktorej mohli pre svoju školu vyhrať poukaz na nákup v sieti PLANEO v hodnote dvesto eur. Každá pomoc sa ráta, preto sme radi, že sa nám podarilo zaradiť do súťaže aj túto cenu,“ hovorí Martin Siblík.
Event GAMING CHALLENGE bol pre sieť elektropredajní PLANEO a značku Yenkee prvý svojho druhu. Martin Siblík ho hodnotí pozitívne. „Zážitok prináša emócie a tie si pamätáme dlhšie, než informácie. Náš event priniesol hráčom aj nehráčom dobrú náladu a vzbudil záujem o sortiment Yenkee, takže GAMING CHALLENGE svoj cieľ splnila. Príjemnou pridanou hodnotou bolo zistenie, že mnohí tínedžeri toto herné príslušenstvo už mali doma alebo ho poznali. Experiential marketing je tak pre nás výzvou roka 2023,“ uzatvára Siblík hodnotenie prvého zážitkového eventu pre zákazníkov predajní PLANEO.
Zdroj: PLANEO