Nie je tomu tak dávno, čo sieť donut shopov La Donuteria expandovala do zahraničia. Úspešný slovenský startup sa dlho tešil obľube na Slovensku, no za relatívne krátky čas domáci trh plne obsadili. Slovákom žijúcim v zahraničí, ako aj zahraničným fanúšikom sladkého street foodu, tak ponúkli unikátnu príležitosť na perspektívne podnikanie za hranicami. Cieľ, stať sa do konca roka 2020, európskou jednotkou, tak úspešne prekonali.
„Môžeme reálne povedať, že rok 2020 bol v dôsledku pandémie COVID-19 pre reštauračný business jedným z najnáročnejších rokov v moderných dejinách. Rozbité dodávateľské reťazce, nedostatok zásob, neustále sa meniace vládne obmedzenia, lockdowny a finančné komplikácie sužovali tento rok nás všetkých. Preto nás nesmierne teší, že aj napriek súčasnej situácii sa nám podarilo prekonať nie len krízu, ale aj náš cieľ stať sa európskou jednotku“, vysvetľuje Peter Straňák, Founder & CEO, La Donuteria Group.
„Mám veľký rešpekt pred všetkými podnikateľmi v gastronómii, ktorí sa tento rok nevzdali a bojujú proti tejto situácii s nádejou na lepšiu budúcnosť,“ dodáva.
Dnes má La Donuteria 25 licencií pre Slovensko už plne obsadených a sieť donut shopov sa rozrásla na skutočne medzinárodnú úroveň – na takmer 40 franšízových partnerov z 12 rôznych krajín.
„Už čoskoro otvárame nové franšízové obchody v mestách ako Praha, Viedeň, Salzburg, Mníchov, Budapešť, španielska Malaga, švédsky Štokholm, portugalský Lisabon a ďalšie. Prvé licencie sme podpísali aj mimo Európy – pre Chicago a Floridu v USA, a pre Bahrajn a Káhiru. Mnoho ďalších je vo finálnej fáze rokovaní,“ dodáva Straňák.
V zahraničí si už otvorilo predajňu La Donuteria aj niekoľko Slovákov a vďaka franšízovému systému sa im darí úspešne podnikať. Ide o pomerne férový biznis. S franšízou podnikateľ nezíska len celkové know-how na podnikanie na “kľuč”, ale nemusí sa báť ani zbytočných dlhov, keďže franšízový poplatok platí len vtedy, keď mu pobočka zarába. Jednou z hlavných výhod je relatívne nízka celková investícia v porovnaní s inými gastro franšízovými konceptami, a to už od 30.000 – 35.000 EUR.
Plány siete La Donuteria na rok 2021 znejú rovnako ambiciózne, ako tie minuloročné. Cieľom je disruptovať podnikanie v businesse s donutkami. Postaviť sa proti veľkým staromódnym a trochu nudným donutkovým reťazcom s tisíckami obchodoov a priniesť našim zákazníkom nový, svieži, moderný, atraktívny a obľúbený lovebrand.
Fanúšikovia tohto sladkého streetfoodu sa môžu tešiť na zahájenie hlavnej produktovej novinky – radu „slaných” donutkov s chuťami ako prosciutto, jalapeno či cheddar.
Zdroj a foto: La Donuteria Group