Očakávaný model urobil rozruch v segmente C, ktorý je najrýchlejšie rastúcou kategóriou vo všetkých regiónoch sveta. SUV PEUGEOT 3008 HYBRID oslovuje náročnú klientelu vyhľadávajúcu nové zážitky. Odlišuje sa mimoriadnym PEUGEOT i-Cockpitom® poslednej generácie, výnimočne inšpiratívnym dizajnom, optimalizovaným tvarom karosérie a high-tech výbavou.
Špecifické dvojfarebné označenie HYBRID a HYBRID4 nájdete na dverách batožinového priestoru a na predných blatníkoch SUV PEUGEOT 3008. Nový Peugeot 3008 sa svojím robustným, no zároveň dynamickým dizajnom hlási ku kategórii SUV, no v elegantnom a atletickom tele spája skvelý pôžitok z jazdy a najnovšie technológie ako i-Cockpit či Advanced Grip Control. Od svojho uvedenia na trh už SUV PEUGEOT 3008 získalo viac ako 64 medzinárodných ocenení, vrátane prestížnej ceny European Car of the Year. Vozidlo získalo 5 hviezdičiek v teste Euro NCAP 2016, čo je najlepšie možné skóre.
Veľkolepá, takmer futuristická palubná doska okamžite upúta zrak. Táto dômyselná a technologická zostava je poslednou generáciou PEUGEOT i-Cockpit®, nového konceptu, ktorý prepísal zvyčajné kódy kabíny vo vozidle. Zdá sa, že všetko je tu pre väčšie potešenie a lepšiu koncentráciu vodiča vo vyslovene high-tech schránke. Najnáročnejší šoféri ocenia precízne spracovanú stredovú konzolu, ktorá drží ruku pri radení v príjemnej polohe a na jej vrchu je 8-palcový dotykový displej. Vozidlo myslí aj komfort vodiča, preto sú zvolené príjemné materiály, nechýbajú ani masážne sedadlá, panoramatická strecha a milovníkov hudby dostane Focal Hi-Fi audiosústava.
i-Cockpit® umožňuje zobraziť informácie o jazde v zornom poli vodiča. V každom okamihu máte prehľad o režime jazdy: elektrický, športový, hybridný, pohon všetkých kolies, zostávajúcej úrovni dojazdu na 100% elektriku, zostávajúcej hladine paliva. Ukazovateľ výkonu indikuje spotrebu energie (ECOi, POWERi, CHARGEi), ako aj spustenie spaľovacieho motora.
Aerodynamický dizajn a optimalizácia vonkajších rozmerov umožňuje vykázať vynikajúce SCx 0,76 m2 (na najlepších verziách). A používanie 17’’ a 18“ pneumatík s Ultra nízkym valivým odporom (UBRR), alebo 19’’ zúžených (205 55 R19) pneumatík prispieva k účinnosti nového PEUGEOT 3008. Dojazd batérie v 100% elektrickom režime je 50 km ‑ WLTPi (60 km ‑ NEDC).
Pre ešte viac zážitkov je SUV PEUGEOT 3008 k dispozícii vo verziách HYBRID 225k e-EAT8 a HYBRID4 300k e-EAT8i, ktoré obsahujú:
Priestor pre nabíjanie je osvetlený a poskytuje informácie o stave nabíjania alebo o uzamknutí.
Čas potrebný na nabitie batérie sa líši v závislosti od výkonu nabíjacieho bodu a výkonu nabíjačky
SUV PEUGEOT 3008 je vybavený množstvom pomôcok na riadenie a manévrovanie, ktoré zvýšia vašu bezpečnosť a pomôžu vám lepšie porozumieť a predvídať vaše okolie. Upozornenie na vzdialenosť upozorňuje vodiča na nebezpečenstvo kolízie vozidla s vozidlom vpredu alebo chodcom na ceste. Aktívna bezpečnostná brzda detekuje pohyblivé alebo pevné prekážky. Bez toho, aby vodič musel niečo robiť, pomáha predchádzať alebo znížiť závažnosť kolízie znížením rýchlosti vozidla.
Varovanie pred vybočením z jazdného pruhu je systém, ktorý pomocou kamery, ktorá rozpoznáva pevné alebo prerušované čiary, rozpozná, keď sa náhodne prekročí pozdĺžne značenie jazdného pruhu na zemi. Ďalší systém identifikuje, kedy sa trajektória vozidla odlišuje od cestného značenia. Po troch varovaniach na úrovni jednej úrovne systém spustí novú výstrahu: správa „Take a break!“, sprevádzaná je hlasnejším zvukovým signálom. Smartbeam Assistance systém automaticky prepína medzi stretávacími a diaľkovými svetlami v závislosti od svetelnej a dopravnej situácie. To maximalizuje čas strávený jazdou s diaľkovými svetlami pre väčšiu bezpečnosť.
Pomocou radarovej asistencie systém rozpozná vozidlo vpredu a automaticky udržiava predtým zvolenú bezpečnú vzdialenosť pôsobením na brzdu a akcelerátor. V prípade potreby systém funguje až do úplného zastavenia vozidla. Grip Control je mimoriadne užitočný systém, ktorý pomáha optimalizovať trakciu vozidla. Na výber máte viacero povrchov / režimov Normal, Sneh, Blato, Piesok, ESP OFF a ovládané je cez otočný ovládač umiestnený na stredovej konzole.
Zdroj a foto: Peugeot