Prazdroj: Krčmy bojujú, nechcú to vzdať. Na otvorenie terás čaká takmer 60 %

Place, Present , 14.04 2021

Uvoľňovanie opatrení je pre Slovensko dobrou správou  a zostáva veriť, že sa situácia bude naďalej zlepšovať do takej miery, aby podniky mohli čo najskôr otvoriť aspoň terasy. Z vyše 5600 partnerov Plzeňský Prazdroj Slovensko, ktorých sa podnik počas marca v rámci prieskumu spýtal na aktuálnu situáciu, čaká na opätovné nakopnutie svojho podnikania vďaka terasám až 59 %.

 

“V marci bolo otvorených len 27 % z opýtaných, pričom väčšina fungovala formou predajného okienka. Čapované pivo pritom predávala len tretina z nich. Intenzívne vnímame vôľu podnikov znova otvoriť a rozbehnúť svoje podnikanie naplno – z tých, ktorí sú aktuálne zavretí, až 77 % chce otvoriť hneď, ako sa bude dať. Pre asi 300 podnikov je zlepšenie situácie v nedohľadne, keďže na to, aby mohli otvoriť, potrebujú aj interiér. Keď sme pred rokom bili na poplach, že situácia v gastro sektore je alarmujúca, netušili sme, že nasledujúce mesiace prinesú ďalšie ťažké skúšky. Napriek našej enormnej snahe, cielenej podpore a miliónovým finančným investíciám však už hostia nezavítajú do vyše 260 našich partnerských podnikov, ktoré definitívne zavreli. Stovky ďalších sú na hrane prežitia, preto aj v tomto roku Prazdroj pokračuje v podpore gastro sektora a len za prvý kvartál sme do podpory podnikov a rozvoja pivnej kultúry priamo investovali vyše 100-tisíc eur, ktoré zahŕňali najmä výmenu exspirovaných sudov a podporu predaja cez okienko. Okrem toho sme pokračovali v odklade splatnosti faktúr či v odklade vymáhania pohľadávok a s našimi zákazníkmi sme boli prakticky v nepretržitom kontakte. Pri znovuotvorení terás sme pripravení prevádzkam zapožičať stany a tiež stoly a lavice na ich rozšírenie. To platí aj pre prevádzky, kde terasu nemajú, tak aby sme im ju pomohli vytvoriť. Vidíme, že naše kroky majú zmysel, a preto budeme v tejto podpore pokračovať a ďalej ju rozvíjať. Chceme totiž, aby sa ľudia vrátili, a to nielen do bezpečnejšej krčmy, ale aj do prostredia, aké k dokonalému pivnému zážitku patrí. Preto sme ako líder v kategórii čapovaného piva počas pandémie pomáhali so zvyšovaním hygienických štandardov aj vylepšovaním prostredia v prevádzkach po celom Slovensku. Ľudia sa chcú k čapovanému pivu vrátiť, aj naše dáta ukazujú, že až 56 % Slovákov uviedlo návrat do podnikov ako to, na čo sa po skončení opatrení tešia najviac. Naše expertízy potvrdzujú pozitívne impulzy aj zo strany prevádzok, ktoré stále bojujú a nechcú to vzdať. Spoločne s nimi veríme, že smerujeme k lepším časom, preto už teraz pracujeme na príprave aktivít, ktoré podporia návrat ľudí do podnikov, keď to situácia umožní,“ hodnotí aktuálny stav Branislav Kubiš, obchodný riaditeľ pre prevádzky a reštaurácie, Plzeňský Prazdroj Slovensko.

Zdroj: Plzeňský Prazdroj Slovensko