Tesco na Slovensku si uvedomuje náročnú ekonomickú situáciu, v ktorej sa ocitli mnohé domácnosti. Od septembra preto reťazec rozširuje ponuku výhod vernostného programu Clubcard, ktoré zákazníkom pomôžu znížiť dosahy inflácie. Zákazníci ušetria na základných potravinách, získajú zľavu na benzín až do 10 % a nazbierané body v aplikácii Clubcard sa im okamžite vrátia späť vo forme peňažných poukážok. Novinkou je aj lacná večera pre celú rodinu už od štyroch eur.
„Tesco zákazníkom dlhodobo prináša ich obľúbené potraviny s dôrazom na kvalitu, čerstvosť a dostupnosť. Vnímame, že po náročných dvoch rokoch pandémie sa domácnosti musia vyrovnať s rastúcou infláciou. Aj preto rozširujeme pre našich zákazníkov ponuku s ešte výhodnejšími cenami obľúbených produktov aj pohonných hmôt, ktoré im pomôžu mesačne usporiť pri nákupe desiatky eur. Výdavky na potraviny a pohonné hmoty sú po nákladoch na bývanie pre ľudí najhlavnejšie a práve tam chce byť Tesco nápomocné a cenovo dostupné. Zákazníci sa môžu vždy spoľahnúť, že v Tescu nájdu kvalitné výrobky za dostupné ceny,“ vysvetľuje Martin Kuruc, generálny riaditeľ Tesca na Slovensku.
Podľa interného prieskumu spoločnosti Tesco Slováci pociťujú infláciu najviac v piatich oblastiach – pohonné hmoty, výdavky na bývanie, stravovanie v reštauráciách, donáška jedla a cestovanie. Až 92 % opýtaných ľudí na Slovensku pociťuje dosahy rastu cenovej hladiny už teraz. Viac ako polovica respondentov (62 %) obmedzuje výdavky na niektoré tovary a služby. Rovnako väčšina opýtaných (67 %) je, čo sa týka budúcnosti, skeptická – očakávajú ďalší rast cenovej hladiny dvojciferným tempom.
Podľa údajov Tesca ľudia už menia svoje spotrebiteľské správanie. Všeobecným trendom je väčšia disciplína pri nakupovaní, mnoho zákazníkov nakupuje podľa zoznamu. V porovnaní s obdobím pandémie zákazníci robia menšie košíky, no nakupujú častejšie. Zákazníci teraz viac ako kedykoľvek predtým vyhľadávajú zľavy, viac nakupujú výrobky vlastnej značky reťazca a lacnejšie produkty. S neustále znižujúcou sa kúpyschopnosťou spotrebiteľov sa zväčšuje skupina orientujúca sa na cenu. Cena sa tým stáva rozhodujúcim faktorom pri nákupe, ostatné faktory sa stávajú doplnkové, niektoré až zanedbateľné.
Trend potvrdzuje aj Sylvia Porubänová, sociologička a výkonná riaditeľka Slovenského národného strediska pre ľudské práva v Bratislave: „Ľudia sa v krízových časoch, na čo sme zvyknutí aj z minulých období, najviac uskromnia vo využívaní gastronomických služieb a v cestovaní. V aktuálnej situácii si rozmyslia aj nákup drahej elektroniky, rekonštrukcie a stavebné práce kvôli vysokým cenám stavebných materiálov. Hrozí aj vyššie zadlžovanie obyvateľstva drahými spotrebnými úvermi. Práve v náročných časoch sa spotrebitelia viac spoliehajú na cenové akcie reťazcov, sledujú a porovnávajú jednotlivé ponuky. Pri nákupe potravín spotrebitelia sledujú viac ako inokedy zľavy, vernostné programy, výhodné nákupy a vzdajú sa tzv. prémiových produktov ako napríklad exotického ovocia, drahého mäsa a viac budú kupovať cenovo dostupnejšie potraviny, ako je pečivo, cestoviny či zemiaky.“
Tesco reaguje na potreby svojich zákazníkov a už v máji zaviedlo Clubcard ceny aj Garanciu nízkych cien, aby ochránilo ich rozpočty. Majitelia vernostnej karty od septembra získajú ďalšie benefity a ušetria ešte viac.
„V Tescu nám záleží, aby zákazníci vždy nakupovali výhodnejšie, preto trvalo zaručujeme nízke ceny. Už od septembra rozširujeme zoznam obľúbených potravín v rámci programu Clubcard ceny, ktoré majitelia vernostnej karty nakúpia so zľavami od 10 % až do takmer 70 %. Zákazníci sa môžu na našu pomoc spoľahnúť aj pri celkom novom benefite. Za každých 7 eur z nákupu získajú e-nálepku v aplikácii Clubcard a zľavu na pohonné hmoty na čerpacích staniciach Tesco až do 10 %,“ prezrádza Diana Golanová, marketingová riaditeľka Tesca na Slovensku.
Novými a ešte výhodnejšími nákupmi sa Tesco chce poďakovať viac ako 1,2 milióna zákazníkov Clubcard za ich dlhoročnú vernosť a ušetriť im peniaze pri kúpe ich obľúbených výrobkov. S digitálnou aplikáciou si teraz zákazníci premenia nazbierané body na peňažné poukážky Clubcard okamžite a pri ďalšom nákupe tak zaplatia menej.
Výhodné ceny pre zákazníkov ponúka aj program Garancia nízkych cien. Červené logo označuje stovky potravín s najvýhodnejšou cenou na trhu v rámci konkurencie. Ide o stovky produktov, ktorých ceny kontrolujú týždenne odborníci v Tescu a nastavujú ich tak, aby boli pre zákazníkov Tesca najvýhodnejšie na trhu.
„Zákazníkom pomôžeme ušetriť aj pri domácom varení. V rámci Garancie nízkej ceny každý týždeň pripravujeme tipy na chutné večere pre štyri osoby v sume okolo 4 – 7 eur. Napríklad špenátové gnocchi za 5,26 eura či bolonské špagety za 6,65 eura. Ľudia si tak môžu lepšie naplánovať výdavky na domáce varenie,“ dodáva Diana Golanová. Tipy na chutné a výhodné domáce jedlá nájdu zákazníci Tesca na webstránkach reťazca, v letákoch aj kampaniach.
Ako nájdu zákazníci v Tescu najvýhodnejšie ceny:
Výhody výrobkov privátnej značky reťazca:
Zdroj a foto: TESCO