Vytvoriť niečo nové – to je pôvodný význam slova „inovácie“. Dnes je to jedna z najskloňovanejších tém v manažmente. Lenže „niekto“ musí to „niečo“ urobiť. A pretože je to nové, nemusí to vždy vyjsť. Ak sa však nepokúsite o zmenu, prestanete rásť a začnete zaostávať. Bez inovácií v oblasti služieb, produktov a technológií sa dnes nezaobídete. Kde však nájsť tie, ktoré skutočne dávajú zmysel?
Konferenciu Retail Summit otvorí v hlavnom programe Tomáš Prouza, prezident Zväzu obchodu a cestovného ruchu ČR a viceprezident EuroCommerce, ktorý nám priblíži tri kľúčové oblasti inovácií. Na technológie sa v tomto kontexte sústredí Kateřina Ježková z T-mobile a za sektor piva budú hovoriť Lenka Bojdová a Jakub Marek z Plzeňského Prazdroja. Nevyznáte sa v trendoch na trhu FMCG? Nevadí, Ladislav Csengeri zo spoločnosti YouGov ich predstaví v dopoludňajšom bloku. S nástupom AI a zrelou generáciou Z čaká retail zásadná zmena. Nové predajné kanály, technológie a rastúce očakávania nútia značky investovať do nových spôsobov prepojenia so zákazníkmi. Keynote rečník Ken Hughes vo svojej prezentácii ukáže budúcnosť retailu z pohľadu hodnôt moderného spotrebiteľa.
Súčasťou dopoludňajšieho programu Retail Summitu bude aj súťažná prehliadka troch nominovaných projektov, ktoré uvedie Martin Dolejš z Mastercard. O víťazovi rozhodne hlasovanie publika.
Aká veľká zmena nás čaká v rámci interakcie s e-shopmi? Tervel Šopov z Deloitte sa sústredí na výzvy, ktoré prináša rastúca ponuka produktov, a vysvetlí, prečo je súčasný e-shop pre zákazníkov neprívetivý. Predstaví, ako by sa mohol online nákupný zážitok v budúcnosti zmeniť. Ondřej Klement z Logio ukáže, ako AI zlepšuje dodávateľské reťazce, znižuje plytvanie a optimalizuje náklady. Priblíži nám konkrétne príklady, ako AI zlepšuje zákaznícku skúsenosť v modernej logistike.
Niekedy je potrebné k technologickým inováciám pridať aj emócie. Na vlastnom príbehu firmy Notino nám o tom viac povie Lukáš Havlásek z Notino.
Pozrieme sa za oponu do spoločností Decathlon, Stéphane Molet a COOP, Paolo Bonsignore, ktorí nám prezradia, aké inovácie majú úspech a aké naopak nie. S pomocou Henrika Salzmanna a Kingy Wyganowskej zo spoločnosti RELEX Solutions zistíme, ako jednotné maloobchodné plánovanie zlepšuje predikciu dopytu, optimalizáciu promócií a koordináciu v dodávateľskom reťazci. Anna Schlindenbuch z UGO odhalí prístup UGO k výrobe nápojov a produktov, ktorý spája kvalitné suroviny s inovatívnymi technológiami. Celú sekciu C uzavrie Romana Duníková z NIQ, s jej prednáškou o private label a inováciách v praxi.
Popoludňajšie paralelné programové bloky budú pokračovať v témach, ako sú AI a automatizácia pre efektívny retail, a tiež inovácie v oblasti Customer Experience. Hlavným programom nás bude sprevádzať moderátor Martin Veselovský a galavečer bude moderovať Matej „Sajfa“ Cifra. Večerné udeľovanie cien súťaže Mastercard Obchodník roka 2024 bude sprevádzať česká popová hudobná skupina Mig 21.
Druhý deň bude zameraný na dve paralelné sekcie, ktoré ponúknu možnosť hlbšieho pohľadu na rôzne oblasti maloobchodu. Účastníci budú mať príležitosť diskutovať o témach ako retailový manažment so zárukou, inovácie v potravinárstve, platobné riešenia, efektívne inovácie predajných miest, a tiež retailové médiá, ktoré menia spôsob komunikácie na predajni.
Tohtoročný ročník vrcholového stretnutia obchodníkov a výrobcov partnersky podporili okrem iných Mastercard, Czech Promotion, Gondella a Plzeňský Prazdroj.
Minulý ročník Retail Summitu oslávil významné 30. výročie a za tú dobu privítal množstvo skúsených lídrov, odborníkov, keynote speakerov a inšpiratívnych osobností. Tento míľnik podčiarkol dlhú tradíciu akcie, ktorá sa stala nevyhnutnou platformou pre diskusiu o trendoch, výzvach a inováciách v maloobchodnom sektore.
Zdroj a foto: Blue Events, Retail Summit