Odborná porota vybrala finalistov ocenenia pre Globálneho marketéra roka 2024. Medzi nominovanými sú zástupcovia spoločností AB InBev, DoorDash, Kraft Heinz, The Walt Disney Company a Cisco. Meno držiteľa ocenenia bude známe na konci januára 2025.
Odborná porota zložená z 18 marketingových lídrov, ktorú viedol riaditeľ marketingu a komunikácie spoločnosti Mastercard a prezident Svetovej federácie zadávateľov reklamy (WFA) Raja Rajamannar, posúdila nominácie z celého sveta predložených odvetvím. Za Slovensko bola medzi nominovanými Petra Novotná, marketingová riaditeľka Slovak Telekom, držiteľka národného ocenenia Marketér roka 2023.
· Kofi Amoo-Gottfried, marketingový riaditeľ spoločnosti DoorDash: Kofi premenil užitočnosť donášky jedla na kultúrny triumf a pomohol spoločnosti DoorDash stať sa najväčšou spoločnosťou na donášku jedla v USA – so 67 % podielom v kategórii donášky jedla.
· Asad Ayaz, Chief Brand Officer, The Walt Disney Company a prezident marketingu, The Walt Disney Studios a Disney+: Asad viedol kampane pre najsledovanejšie filmy na Disney+ a Hulu a 13 z 15 najúspešnejších debutov všetkých čias vrátane najväčšieho celosvetového debutu všetkých čias pre film „Avengers: Endgame“, ktorý za päť dní zarobil viac ako 1,2 miliardy dolárov.
· Diana Frost, globálna riaditeľka pre rast, The Kraft Heinz Company: Diana zohráva kľúčovú úlohu v nových iniciatívach zameraných na dosiahnutie lepších výsledkov, vrátane úspešného spoločného podniku so spoločnosťou NotCo, technologickou spoločnosťou zameranou na potraviny rastlinného pôvodu. Spoločnosť dokonca využila umelú inteligenciu na urýchlenie vývoja rastlinných verzií ikonických výrobkov Kraft Heinz s cieľom dosiahnuť výsledky.
· Marcel Marcondes, globálny marketingový riaditeľ spoločnosti AB InBev: Marcel viedol nový prístup spoločnosti k značkám zameraný na globálne „megabrandy“, vďaka čomu sa zvýšili tržby o 3,3 %, pričom len značka Corona zvýšila v 2. štvrťroku 2024 tržby mimo Mexika o 5,6 %. Podľa prieskumu BrandZ spoločnosti KANTAR má AB InBev v súčasnosti osem z desiatich najhodnotnejších pivných značiek na svete vrátane Corony na 1. mieste a Budweiseru na 2. mieste.
· Aruna Ravichandran, SVP, Chief Marketing and Customer Officer, Webex by Cisco: Aruna je prvou B2B marketérkou, ktorá sa stala finalistkou súťaže Globálny marketér roka, a to vďaka tomu, že z marketingového tímu urobila rozhodujúci faktor príjmov v oblasti spolupráce spoločnosti Cisco.
Všetci nominovaní budú zaradení do siene slávy WFA.
Ďalšou fázou procesu bude verejné hlasovanie zástupcov marketingovej brandže a hlasovanie poroty, pričom každý prvok bude predstavovať polovicu konečného skóre.
Marketéri z celého sveta môžu o ocenenom hlasovať až do 20. januára 2025 na stránke www.globalmarketeroftheyear.com Víťaz bude vyhlásený koncom januára.
Zdroj a foto: Slovenské združenie pre značkové výrobky