Slováci si rýchlo zvykli na jednoduché nakupovanie potravín online z pohodlia domova alebo odkiaľkoľvek cez smartfón. Počas celého decembra zákazníci Tesca cez službu Tesco Online nákupy nakúpili potraviny na najobľúbenejšie sviatky roka v objeme vyše 13-tisíc ton. Dôvodom veľkého záujmu bolo aj spustenie novej služby v rámci Tesco Online nákupov – doručenie nákupu v deň objednávky a zdvojnásobenie kapacít služby. Novinka je po testovaní v hlavnom meste od novembra minulého roka dostupná už vo všetkých dovozových lokalitách. Tesco Online nákupy sú v súčasnosti k dispozícii pre viac ako 2,8 milióna zákazníkov na Slovensku, resp. 1,1 milióna domácností. Vlani pribudli nové lokality ako napríklad Martin, Dunajská Streda či Liptovský Mikuláš.
K TOP 10 najpredávanejším položkám, ktoré zákazníci najviac objednávali online koncom minulého roka, patrili napríklad rožok, mlieko vlastnej značky Tesco, pivo, nealko nápoje, banány či múka. Rožok vedie rebríček najpredávanejších položiek online dlhodobo, zákazníci ho vyhľadávajú nielen na sviatky, ale po celý rok. Iba počas decembra minulého roka vodiči v rámci online nákupov zákazníkom rozviezli takmer 87-tisíc kusov rožkov, čo je približne 4 300 kilogramov.
„Tesco na Slovensku prináša každý deň niečo navyše – pre zákazníkov, kolegov, komunity i celú planétu. Teší nás, že obľúbenosť online nakupovania so službou Tesco Online nákupy neustále rastie, možnosť nakupovať bezpečne a z pohodlia domova využíva čoraz viac ľudí. Online nákupy našich zákazníkov pred vianočnými sviatkami a koncom roka potvrdili, že Slováci sa rýchlo naučili nakupovať online bežné potraviny dennej spotreby, akými sú rožky, čerstvé pečivo, mlieko či múka,“ hovorí Martin Bulla, prevádzkový riaditeľ Tesca na Slovensku, a dodáva: „O službu bol veľký záujem nielen vo forme dovozu až k dverám domu, ale aj v rámci možnosti Klikni a Vyzdvihni, kde si nachystaný tovar zákazníci vyzdvihli napríklad cestou z práce. Aj touto cestou sa chcem poďakovať všetkým kolegom za ich úžasné nasadenie nielen pred Vianocami, ale počas celého roka. Bez nich by služba nedosiahla takú obľúbenosť u zákazníkov.“
Tesco Online nákupy sú v súčasnosti k dispozícii pre vyše 2,8 milióna zákazníkov na Slovensku, resp. pre 1,1 milióna domácností. Podľa výsledkov reprezentatívneho prieskumu NMS Market Research v súčasnosti nakupuje potraviny online takmer každý piaty Slovák či Slovenka (19 % respondentov). Prínosom služby Tesco Online nákupy je úspora času, ale najmä možnosť plánovať si nákupy vopred, z pohodlia a bezpečia domova a mať tak rozpočet domácnosti pod kontrolou.
„Hoci inovácie sú základom konkurencieschopnosti každej firmy aj ekonomík štátov, je dôležité, aby boli aj zrozumiteľné a dostupné používateľom. Iba tak môžu byť pre náš život užitočné. Práve používateľská jednoduchosť, ako je to pri inováciách Tesca pre zákazníkov, umožňuje dostupnosť technológií pre širokú verejnosť. Online nákupy nielen šetria čas a peniaze, ale v aktuálnej mimoriadnej situácii mnohým ľuďom vyhovujú aj z hľadiska bezpečnosti,“ vysvetľuje Michal Kardoš, výkonný riaditeľ Slovenskej aliancie pre inovatívnu ekonomiku (SAPIE).
Tesco cez online nákupy ponúka najširší sortiment vyše 15-tisíc obľúbených produktov za rovnaké ceny ako vo svojich kamenných obchodoch. O ich výber sa starajú vyškolení kolegovia, tzv. pickeri, ktorí sú imaginárnymi očami aj rukami zákazníka. Jeden picker dokáže vychystať nákup v predajni naraz pre šiestich zákazníkov do 20 minút.
„Vďaka zlepšeniu online nákupov o novú službu doručenia nákupu v deň objednávky sme prijali aj desiatky nových kolegov, ktorí sa v zázemí starajú o hladký priebeh online nákupov,“ dopĺňa Martin Bulla.
Služba online nakupovania Tesca dokáže pružne reagovať na meniace sa potreby slovenských zákazníkov. Svedčia o tom aj zmeny, ktorými služba v poslednom čase prešla:
Zdroj: Tesco Online nákupy