SodaStream, najväčší výrobca domácej perlivej vody a zároveň spoločnosť, ktorá celosvetovo každý rok vynakladá obrovské úsilie na ekologické aktivity oznamuje, že sa pripája k štátnej kampani na zálohovanie jednorazových plastových fliaš. Reklamnú kampaň, ktorú Slovensko spustilo na sociálnych sieťach a v médiách chce SodaStream využiť aj na otvorenie zásadnej celospoločenskej otázky – skutočne pomôžeme prírode viac zálohovaním, ako tým, že jednorazové plastové fľaše jednoducho nebudeme vôbec používať?
„Zálohovanie plastových fliaš je v skutočnosti len ilúzia ekologického správania“, hovorí Attila Forgon, produktový manažér SodaStream na Slovensku. „Na výrobu každej jednorazovej plastovej fľaše sú potrebné suroviny a energia, ktoré zaťažujú životné prostredie. Tam však záťaž nekončí – plastový granulát sa musí prepraviť k výrobcovi nápojov, potom do obchodu, z obchodu k zákazníkom, potom späť do obchodu na recykláciu, z obchodu do recyklačného centra, z neho k spracovateľovi a napokon späť k výrobcovi nápojov. Uvažujte – ako môže takýto nezmyselne dlhý reťazec, produkujúci obrovské množstvo emisií, pomáhať prírode?“
SodaStream preto spustil edukačnú webstránku Slovensko uvažuje www.slovenskouvazuje.sk. V rovnakom duchu ako stránka Slovensko zálohuje www.slovenskozalohuje.sk spotrebiteľom vysvetľuje, že existuje aj lepšie riešenie ako zálohovanie – a to jednorazové plastové fľaše vôbec nepoužívať.
„Téma ekológie je dnes už všade okolo nás a práve preto je dôležitá forma, ako ľudí zaujať. Vybrali sme si provokatívnu cestu – pripájame sa ku kampani Slovensko zálohuje, no s naším vlastným obsahom, ktorý na rovnakých komunikačných princípoch hovorí o potrebe zmeniť naše spotrebiteľské návyky,“ vysvetľuje Attila Forgon.
„Kampaň Slovensko zálohuje reprezentujú aj celebrity z rôznych oblastí spoločenského života. Formou nadľahčenej paródie sme pre stránku Slovensko uvažuje vytvorili fiktívne osoby, aby sme verejnosti ukázali, že rovnaká myšlienka sa dá uchopiť ešte lepšie a pomocou nej môžeme ľudí motivovať ku konkrétnym krokom, ktoré planéte a ekológii pomôžu ešte viac,“ dodáva.
Hlavnou pointou kampane Slovensko uvažuje je motivovať ľudí zvážiť svoju uhlíkovú stopu, množstvo odpadu, ktorý môžeme jednoducho a rýchlo redukovať na minimum, uvažovať o tom, čo môžeme pre prírodu urobiť hneď a ideálne bez väčšej námahy či zásadnej straty pohodlia. Jedným z najúčinnejších krokov je úplne prestať používať jednorazové plastové fľaše. Práve Slováci majú preto hneď niekoľko motivujúcich dôvodov:
Slováci preto nemusia z obchodov vláčiť ťažké fľaše s nápojmi, skladovať ich a vracať ich späť – je to nielen pohodlnejšie, ale odbremenia tým aj planétu od zbytočnej produkcie plastových fliaš. SodaStream preto vyzýva – nemusíte čakať do 1. januára 2022, aby bolo Slovensko čistejšie! Uvažujte ekologicky a urobte Slovensko čistejšie hneď teraz.
Cieľom kampane Slovensko uvažuje nie je zľahčovať dôležitosť zálohovania, alebo verejnosť od zálohovania odradiť. „Zálohovanie plastových fliaš rieši problém existujúceho odpadu a jednoznačne patrí medzi najlepšie riešenia, ktoré znížia objem nežiadúcich plastov v prírode. Ak máte predsa len dôvod na používanie jednorazových plastových fliaš, zálohujte, prosím. Prispejete tým k čistejšej planéte,“ deklaruje SodaStream. „No nezabúdajme – najlepšie riešenie je odpad v podobe jednorazových plastov nevytvárať!“
Dôležité linky: