“Billa nanovo definuje convenience store v mestskom prostredí na Slovensku, a to kompaktnou vlajkovou loďou v historickom centre Bratislavy. Vďaka znalostiam a zázemiu produkcie z Rakúska ponúka predajca bezkonkurenčný sortiment jedla so sebou. Formát s rozlohou iba 300 metrov štvorcových spája supermarketový základ s atmosférou gastronomického operátora,” uvádza Sebastian Rennack, uznávaný retailový analytik z Aletos Retail Advisory.
Zatiaľ čo retailer je tradične známy vďaka supermarketom s kompletnými službami, kompaktná lokalita v parteri hotela Radisson Blu Carlton demonštruje, ako sa Billa prispôsobuje neobsadeným trhovým niche.
Zatiaľ čo medzinárodné “tažké váhy” ako Lidl, Kaufland a Tesco súťažia s miestnym hrdinom COOP Jednota o to, kto bude na SLovensku skutočný „lokálny obchod s potravinami“, Billa sa zámerne vydala inou cestou. Hneď za hranicami v Rakúsku si materská spoločnosť tohto predajcu vybudovala jedny z najsilnejších vlastných výrobných kapacít v regióne, najmä pre čerstvé potraviny a jedlo so sebou (food-to-go). Vďaka týmto odborným znalostiam môže Billa Slovakia ponúknuť sortiment, ktorému sa žiadny z jej konkurentov nevyrovná. Nový formát predajne tak funguje ako hybrid medzi supermarketom v blízkosti centra a obchodom so zmiešaným tovarom zameraným na jedlá so sebou. Koncept s predajnou plochou takmer 300 m², umiestnený v najrušnejšom bratislavskom centre pre turistov a administratívnych pracovníkov, je postavený na rýchlych nákupných misiách a stanovuje nový štandard pre mestský konvenience maloobchod na Slovensku.
Či už ide o turistov hľadajúcich rýchle občerstvenie alebo o pracovníkov z neďalekých kancelárií na obedňajšej prestávke, predajňa je navrhnutá uspokojiť obe skupiny. Jej jadrom je široký výber jedla so sebou, a to jasne štruktúrovaný do radu hotových jedál a jedál pripravených na ohrev alebo varenie, pričom veľkú časť výberu tvoria privátne značky. V celom obchode sa kladie dôraz na čerstvosť, od šalátového baru až po teplé jedlá pripravované na mieste a pizze čerstvo upečené v špecializovaných peciach.
Priestranné uličky odrážajú moderné zameranie na pohodlie, pričom popri bežných možnostiach vyniká ponuka funkčných a zdravých nápojov. Kompaktný pôdorys, plynulý tok kategórií a hybridné nastavenie pokladničnej zóny zabezpečujú, že každú úlohu – či už ide o kompletné jedlo alebo doplnkový nákup – je možné absolvovať rýchlo a intuitívne.

Navštívená predajňa Billa sa nachádza na prízemí, v parteri hotela Radisson Blu Carlton v historickom centre Bratislavy, priamo v hlavnom turistickom centre.

Na kompaktnej ploche takmer 300 m2 je predajňa navrhnutá tak, aby slúžila ako na nákupy čerstvého tovaru, tak aj na pohodlné (convenience) nákupy.

Vstupná časť je špecifická ponukou čerstvého ovocia a zeleniny, prispôsobená pre pracovníkov z okolitých kancelárií a turistov, ktorí hľadajú rýchle a zdravé občerstvenie.

Popri modernom interiéri Billa zdôrazňuje hodnotu za peniaze výraznými digitálnymi P.O.P. so sloganmi „Akcia“, a to hneď pri vchode.

Zadná stena je venovaná chladeným hotovým jedlám, čerstvým šalátom a smoothies.

Medzi inovatívne convenience produkty, ktoré vynikajú, patria sendviče s nízkym obsahom cukru a vysokým obsahom bielkovín a hotové čerstvé ázijské polievky (pozn. red. od slovenského producenta Freshery).

Billa rozlišuje svoju radu jedál „Pripravené na ohrev“, „Pripravené na varenie“ a „Easy-grab&go“ na okamžitú konzumáciu.

Dekoratívne nástenné panely, štylizované ako historické pilastre, zachovávajú prvky pôvodnej architektúry hotela a odkazujú na témy zo slovenských tradícií a remesiel.

Samoobslužný šalátový bar podčiarkuje orientáciu predajne na pohodlie a ponúka čerstvo pripravené jedlá, ako sú grécke a caprese šaláty.

Polovica kompaktného obslužného pultu je venovaná tradičným údeninám a syrom, polovica teplým jedlám so sebou.

Čerstvé pizze sa pripravujú od základu v kuchyni predajne a vytvárajú atmosféru reštaurácie s rýchlym občerstvením.

Digitálne obrazovky propagujú čerstvé párty obložené misy, ktoré si môžete objednať 24 hodín vopred, čím dopĺňajú ponuku predajne aj o cateringový rozmer.

Tradičné klobásy a mäsové výrobky tvoria väčšinu sortimentu obslužného pultu.

V samoobslužnej sekcii Billa vystavuje väčší podiel privátnych značiek údenín ako konkurencia, doplnený samostatnou prémiovou radou Billa Premiium prispôsobenou pre luxusnejšiu spádovú oblasť.

V ambientnej časti predajne nápojová ulička vyvažuje bežné sódy a vody so silným výberom rastlinných a proteínových nápojov.

Nástenné polepy s historickou tematikou, vrátane výhľadu na Bratislavský hrad, integruje predajňu do kontextu centra mesta.

Hybridná pokladničná zóna je efektívne integrovaná s impulzívnym sortimentom vín a liehovín na strane obsluhovanej pokladne…

…a zároveň ponúka možnosť rýchlej platby cez samoobslužné pokladne na druhej strane.

Kávový kútik umiestnený pred pokladňou dodáva zážitku z convenience predajne šmrnc.
Zdroj a foto: Aletos Retail Advisory

Sebastian Rennack spája strategické predikcie s nohami pevne na zemi, či presnejšie na predajnej ploche obchodov.Vo svojej práci konzultanta v Aletos Retail Advisory prináša zrozumiteľnosť do komplexných otázok a prepája trendy s reálnymi podmienkami v obchodoch. Ako bývalý maloobchodník a medzinárodne uznávaný analytik ponúka jedinečný praktický pohľad, ktorý formovalo viac než 25 rokov osobných skúseností. Jeho poznatky vychádzajú z reálnej operatívy a detailných skúseností s projektami naprieč viac než 20 krajinami. Riadi sa sloganom: Clarity. Authenticity. Beyond the noise.