Lidl v Poľsku spustil Scan&Go

Na Slovensku už Scan&Go aplikáciu v mobile spustilo ako prvé Tesco pod názvom Scan&Shop. Kaufland zo skupiny Schwarz Group britského konkurenta nasledoval a ako sa zdá, v zahraničí sa k podobnému kroku odhodlal aj sesterský Lidl. Tesco aj Kaufland majú okrem aplikácií aj ručné skenery pre zákazníkov, hoci tu neboli pioniermi. Ako prvý u nás týmto typom self-scanningu prišiel reťazec Fresh pod názvom Joya (má tiež vlastnú appku). Retailový analytik Sebastian Rennack navštívil predajňu Lidl v poľskom meste Stęszew a vyskúšal si, ako samoskenovanie funguje.

 

Hneď pri vchode do predajne informuje špeciálny POP displej a polop nakupujúcich o novinke Scan&Go od spoločnosti Lidl Poľsko v rámci aplikácie Lidl Plus. Aplikácie teraz umožňuje mobilné samoskenovanie a platbu za nákup.

Na aktiváciu funkcie Scan&Go si používatelia aplikácie Lidl Plus musia vybrať predajňu ako svoju preferovanú lokalitu. Táto funkcia je viazaná na konkrétnu predajňu. Samotná aplikácia je – tak ako sme pri Lidl zvyknutí – jednoduchá. Zákazník si vyberie predajňu, skenuje položky počas nákupu a zaplatí prostredníctvom samoobslužnej pokladne.

Po aktivácii funkcie Scan&Go v aplikácii Lidl Plus sa otvorí rozhranie kamery pre okamžité skenovanie čiarových kódov. Aby Lidl Poľsko povzbudil používateľov, odmeňuje tých, ktorí funkciou využijú zľavou 10 zlotých pri nákupoch nad 100 zlotých.

V sekcii čerstvých produktov Lidl navádza používateľov funkcie Scan&Go, aby buď odvážili voľné položky, alebo priamo skenovali balené položky.

Vyhradené vážiace stanice pomáhajú zákazníkom Lidlu skenovať sypké produkty a sladkosti prostredníctvom.

Lidl do celého procesu integroval smart váhy. Nakupujúci jednoducho položia položku na vážiacu plochu. Inteligentná váha pomocou kamery rozpozná produkt a automaticky navrhne zoznam pravdepodobných zhôd a vyzve zákazníka, aby sa rozhodol, či chce EAN tlačiť alebo iba skenovaním pomocou aplikácie Scan&Go

Samozrejmosťou je integrácia do sekcie pečiva s tým, že Lidl vybavil cenovky QR kódmi, čo umožňuje priame skenovanie produktov bez obalu alebo sypkých produktov.

V prípade nebalených sladkostí Lidl nasmeruje nakupujúcich, aby odvážili položky v sekcii s ovocím a zeleninou a potom naskenovali čiarový kód pomocou aplikácie Scan & Go.

Váhy Scan & Go od Lidlu sprevádzajú nakupujúcich kategorizáciou produktov pomocou jednoduchých a zrozumiteľných ikon, čím zabezpečujú rýchly a intuitívny výber ovocia, zeleniny alebo sladkostí. Zákazníkovi sa zobrazuje podrobný katalóg produktov s obrázkami.

Aplikácia Lidl Plus zobrazuje počas používania Scan & Go podrobný digitálny košík vrátane hmotnosti produktov, cien a aktívnych akcií – zoznam je  pripravený na priamu platbu alebo ďalšie skenovanie.

V prípade hromadným balení (mutlipackov) nápojov, ako je minerálna voda na fotke, Lidl pripomína používateľom aplikácie Scan & Go, aby naskenovali čiarový kód jednej fľaše, čím zabezpečuje správnu identifikáciu tovaru.

Lidl učí zákazníkov ako zvládnuť celý proces nákupu so Scan & Go opakujúcou sa podlahovou grafikou v celom obchode. Grafika nabáda zákazníkov k samoobslužnému skenovaniu a platbe podporovanej novou funkciou aplikácie.

Vďaka aplikácii Scan & Go, ktorá spracováva registráciu produktov už počas nakupovania, umožňuje Lidl spracovanie aj veľkých nákupov pri samoobslužnej pokladni. Zavedením terminálov XXL reťazec transformuje túto oblasť z rýchlej zóny na plnohodnotnú možnosť platby pre nakupujúcich s veľkým nákupným vozíkom.

Pri pokladni sa jedným klepnutím v aplikácii Lidl Plus vygeneruje QR kód. Jeho naskenovaním sa celý vopred naskenovaný košík prenesie priamo do samoobslužného pokladného terminálu.

Zdroj a foto: Aletos Retail Advisory

Sebastian Rennack spája strategické predikcie s nohami pevne na zemi, či presnejšie na predajnej ploche obchodov. Vo svojej práci konzultanta v Aletos Retail Advisory prináša zrozumiteľnosť do komplexných otázok a prepája trendy s reálnymi podmienkami v obchodoch. Ako bývalý maloobchodník a medzinárodne uznávaný analytik ponúka jedinečný praktický pohľad, ktorý formovalo viac než 25 rokov osobných skúseností. Jeho poznatky vychádzajú z reálnej operatívy a detailných skúseností s projektami naprieč viac než 20 krajinami. Riadi sa sloganom: Clarity. Authenticity. Beyond the noise.

Logo

instore Slovakia

Events&Publishing s.r.o, Azalková 4, 821 03 Bratislava
redakcia@instoreslovakia.sk