Kvartálne hospodárske výsledky firiem z Big Tech – APPLE a AMAZON

Podľa analytika XTB kvartálne výsledky firiem z BIg Tech APPLE a AMAZON nenaplnili očakávania investorov. 

APPLE

Firma, ktorej produkty sa nachádzajú takmer v každej domácnosti a vo vreckách každého druhého človeka, včera ukázala svoje hospodárske výsledky za 4. fiškálny kvartál 2024 investorom. Výsledky boli pomerne pozitívne a spoločnosť prekonala očakávania analytikov pri tržbách z ich hlavného produktu, teda iPhonu, ktoré rástli tempom 5,5 % naznačujúc, že o nový iPhone 16 je záujem. Taktiež zisk, ktorý pripadá na jedného akcionára pozitívne prekvapil, no spoločnosť nesplnila očakávania analytikov pri predajoch ostatných apple produktov, akými sú napríklad tablety iPad či hodinky iWatch. Taktiež zaostával za analytickými očakávaniami ich vysoko maržový segment poskytovania služieb. Napriek tomu tento segment dokázal rásť o takmer 12 % medziročne. Pracovať s nákladmi sa taktiež spoločnosti darilo, keďže prevádzkový zisk rástol rýchlejším tempom ako celkové tržby, čo naznačuje, že Apple dokáže zo zdrojmi narábať efektívnejšie. Investori však aj napriek tomu neboli až taký nadšení a akcie spoločnosti poklesli po uzatvorení o približne 1%. Dôvodom môže byť aj vysoká valuácia na finančnom trhu, kedy investori za každý dolár ziskovosti platia takmer 35-násobok.

AMAZON

Spoločnosť, ktorá primárne podniká v oblasti online predaja a e-commerce segmentu, Amazon, včera reportovala svoje hospodárske výsledky za tretí kvartál 2024. Amazon síce primárne predáva svoje produkty na vlastnej platforme, a darilo sa im aj v tomto kvartáli, kedy predaje vzrástli o 8 %, avšak zaujímavejší je ich segment podnikania, ktorý tvorí až 60 % prevádzkového zisku. Je to ich cloudový segment podnikania zvaný AWS. Tomu sa v tomto kvartáli výrazne darilo a napriek jeho veľkosti a globálnej prítomnosti dokázali tržby cloudových služieb vzrásť o 19 % medziročne. Z každého dolára na tržbách pritom v tomto kvartáli zarobili na prevádzkovom zisku až 38 centov, čo spôsobilo až 60 % zastúpenie tohto segmentu. Výrazne sa im darilo aj v segmente poskytovania reklám na svojej platforme, ktoré rástli rovnakým tempom. Celkový prevádzkový zisk im tak dokázal rásť až o 56 % medziročne, aj vďaka nižšej základne z minulého roka, ale aj vďaka úspešnému súčasnému kvartálu. Spoločnosť očakáva taktiež silný ďalší kvartál, avšak očakávania analytikov boli nastavené na ešte pozitívnejšie čísla v ďalšom kvartáli. Takéto nesplnenie analytických očakávaní by v niektorých prípadoch stálo za poklesom cien akcií, avšak investori to v súčasnosti neberú vážne aj z dôvodu výrazne negatívneho dňa, a tak akcie po uzatvorení trhu dokázali vzrásť o viac ako 5 %.

Autor: Marek Nemky, analytik XTB