Nový rok je vhodné začať s novou inšpiratívnou knihou. Ak ste už stihli prečítať darčekové knihy, je tu nová nádielka z vydavateľstva Grada.
Martin Kasarda
Kniha – najväčší vynález ľudstva (Ako úspešne vyrobiť a umiestniť knihu na trhu)
Na knihu sa zväčša pozeráme optikou literatúry, kultúry a hodnôt. Ale kniha je aj tovar, produkt, ktorý niekto pripraví, niekto vyrobí a niekto zasa distribuuje a predáva. Aká je vlastne táto pragmatická cesta knihy? V čom sa líši kniha v obchode od jogurtu alebo od auta? Vo svojej najnovšej monografii si autor kladie štyri základné otázky: Aké je miesto a aké sú funkcie knihy dnes v spoločnosti? Ako sa kniha vyrába, aký je celý životný cyklus tovaru kniha? Ako sa môže marketingová teória pozrieť na knihu ako produkt, aké nástroje môže využiť pri predaji knihy? A ako sa kniha zžila s digitálnymi technológiami? Ohrozili ju a zmenili? Dá sa digitálny svet využiť pri príprave a predaji kníh? V štyroch častiach knihy autor systematicky odhaľuje aktuálne informácie z domáceho aj medzinárodného knižného sveta. Dozviete sa ako knihy vznikajú, aký je slovenský knižný trh a čo môže (a nemusí) zaberať pri ponuke kníh čitateľom. Táto kniha pomôže nazrieť do sveta kníh nielen milovníkom kníh, ale aj autorom, vydavateľom, redaktorom či kníhkupcom.
Cena: 16,99 EUR
Peter Moczo, Eva Rutšeková a kol.
Zemetrasenia – Tragické výzvy v dejinách
Pútavé, prekvapujúce a poučné. Také je čítanie o tragických zemetraseniach a cunami v rokoch 1755, 1906, 1960, 1985, 2004, 2011 a 2023. Ako ovplyvnili tieto udalosti poznanie planéty, na ktorej žijeme? Ako poznamenali osudy krajín a aké varovanie znamenajú pre budúcnosť? Ako ovplyvnilo poučenie zo zemetrasení misie človeka na Mesiac a Mars? Kniha je jedinečnou publikáciou špičkového kolektívu slovenských autorov o zemetraseniach, seizmických vlnách, lunotraseniach a marsotraseniach. Je určená pre najširšiu verejnosť a prvá svojho druhu na našom trhu. Kniha je cenným zdrojom informácií pre každého, kto chce získať najnovšie informácie o tom, čo je úlohou seizmológov a seizmológie, ako aj o významných zemetraseniach v histórii ľudstva, ktoré zmenili štruktúru miest aj samotnej spoločnosti. Kniha je doplnená farebnými ilustráciami.
Cena: 18,69 EUR
Guido Barbujani
Akí sme boli – Príbehy veľkých dejín človeka
Od prvej dobrodružnej výpravy na dvoch nohách v afrických stepiach až po jaskynné maľby, pyramídy, plavidlá, parlamenty a oveľa viac: mnoho sa popísalo o evolučnej ceste ľudstva vďaka práci paleontológov, archeológov a genetikov. Každý z nich má svoj podiel pri tvorbe veľkého obrazu našich dejín. Dnes sa nám však podarilo urobiť ďalší krok: vďaka nadobudnutej schopnosti čítať do dôsledkov DNA mnohých ľudí, minulých i súčasných a interpretovať rozdiely medzi nimi, ich pozostatky nám nielenže poskytujú obraz o migráciách, výmenách, procesoch adaptácie prostrediu, ktoré z nás urobili to, čím sme, ale umožnili nám aj zrekonštruovať vzhľad našich predkov. Vďaka dôslednej práci skupiny umelcov sa konečne môžeme pozrieť do tváre Homo erectus, ktorý sa ako prvý naučil narábať s ohňom a tiež malým hominidom z ostrova Flores v Indonézii, ktorých niekto nazval hobbitmi; starým Európanom neandertálcom ba aj tým novým ako bol Ötzi, ľadový muž z múzea v Bolzane, a mnohým iným. Keď sa im zadívame do očí, môžeme lepšie pochopiť, čo všetko máme spoločné, akí sú nám blízki a pravdu o tom, že napriek obrovskej časovej vzdialenosti, my sme svojím spôsobom oni.
Cena: 18,69 EUR
Milan Oreský
Biznis marketing – Individualizovaný marketingový prístup k biznis zákazníkom
Osobitné výzvy a príležitosti sa otvárajú pred manažérmi marketingu a predaja vo firmách, ktoré pôsobia na podnikateľských trhoch. Oproti súčasnému spotrebiteľskému marketingu je nutný výrazne iný marketing. Biznis zákazníci predstavujú lukratívny a komplexný trh vyžadujúci individualizované prístupy. Rastie počet vysokých škôl v Európe, v USA a Kanade zameraných na podnikanie, ktoré pridali do učebných osnov biznis marketing. Biznis marketing poskytuje ideálnu platformu na prehĺbenie vedomostí o konkurenčnej realite globálneho trhu, riadení vzťahov so zákazníkmi, o inter-funkčných rozhodovacích procesoch, manažmente dodávateľského reťazca, elektronickom obchode a súvisiacich oblastiach. Dnes je biznis marketing chápaný ako dokonalý nástroj na preskúmanie špeciálnych vlastností trhov s vyspelými technológiami a na identifikáciu jedinečných výziev, ktorým čelia marketingoví manažéri v tejto oblasti.
Cena: 16,99 EUR
Susan Rogersová, Ogi Ogas
Milovaná hudba – Čo o vás vypovedá muzika, ktorú milujete
Prečo sa tak bezhlavo dokážeme zamilovať do hudby? Susan Rogersová odhaľuje tajomstvá toho, prečo nás obľúbené piesne dojímajú a napĺňajú radosťou. Zároveň je to aj príbeh hudobnej priekopníčky, ktorá začínala ako zvuková technička v Los Angeles a vypracovala sa na vedúcu inžinierku svetoznámej skladby Purple Rain od Princea, a ako jedna z najúspešnejších producentiek všetkých čias vytvorila ďalšie svetoznáme hity. Poukazuje aj na to, že každý môže byť muzikálny, a to jednoducho tým, že je aktívnym a vášnivým poslucháčom. Autorka taktiež skúma vedecké poznatky o hudbe a mozgu a zároveň nás zavedie do zákulisia výroby nahrávok, pričom svojím zasväteným sluchom osvetľuje hudbu Princea, Franka Sinatru, Kanyeho Westa, Lany Del Rey a mnohých ďalších svetoznámych umelcov. Rozpráva o skladbách, ktoré zmenili jej život a dáva ich do kontrastu s tými, ktoré oslovili jej spoluautora a študentov. Jej hravý rozprávačský štýl osvieži vaše hudobné playlisty, prehĺbi vzťah k obľúbeným interpretom a ozvláštni spôsob počúvania hudby.
Cena: 14,87 EUR
Zdroj: Grada, Úvodné ilustračné foto: Pixabay.com