Najviac nám chýba možnosť stretávať priateľov, ukázal prieskum pre HEINEKEN Slovensko

Segment HORECA (hotely, reštaurácie, kaviarne) je počas celého roka výrazne obmedzený opatreniami, ktoré súvisia s aktuálnou epidemiologickou situáciou. Atmosféra a služby zavretých podnikov chýbajú aj spotrebiteľom. Najvýraznejšie vnímajú, že prišli o možnosť socializácie s priateľmi a príbuznými – ukázal prieskum pre spoločnosť HEINEKEN Slovensko, realizovaný agentúrou MNFORCE.

 

 

Opatrenia súvisiace s pandémiou zasiahli do fungovania reštaurácií, pubov, hotelov, kaviarní a ďalších zariadení, či dokonca niektoré ohlásili úplne zatváranie. Zatvorené podniky vplývajú predovšetkým na zvyklosti spoločenského života. Ako vyplýva z reprezentatívneho online prieskumu MNFORCE, zrealizovaného pre spoločnosť HEINEKEN Slovensko začiatkom decembra, až 37 % opýtaným chýba možnosť stretávať priateľov.  Ďalším 25 % uvádza, že im chýba možnosť zorganizovať si svadbu alebo inú rodinnú oslavu. Hneď za tým skončili sezónne podujatia (vianočné večierky a pod.), ktoré označilo 23 % respondentov. Gastronómia a čerstvé čapované pivo chýba takmer rovnakému počtu opýtaných (19 %).

Mnohé podniky ponúkali aj zážitok spojený so športovými podujatiami. Podľa 9 % opýtaných je to práve sledovanie športových zápasov, ktoré sa im spája s obľúbenými prevádzkami a teda možnosť, o ktorú momentálne prichádzajú. „HORECA ponúka spotrebiteľom jedinečný zážitok, možnosť stretávať sa, udržiavať kontakty, vychutnávať si gastronomické zážitky. Verím, že krízu prekonáme a v budúcnosti opäť uvidíme ľudí v podnikoch užívať si spoločné chvíle pri čapovanom pive,“ hovorí generálny riaditeľ HEINEKEN Slovensko Rene Kruijt.

Zmena v spotrebiteľskom správaní

Aktuálna situácia povoľuje podnikom prevádzkovať len výdaj jedla a donášky. Opatrenia a oklieštené služby tak prirodzene zasiahli aj do spotrebiteľského správania. Spotrebitelia čoraz častejšie začali využívať nákup cez internet a vychutnávať si pivo v pohodlí domova. „Aj tí, čo si nikdy nič nekúpili on-line, si teraz takto nakupujú potraviny, jedlo či oblečenie. Na tento trend sme takisto museli reagovať. Založili sme preto digitálnu platformu drinkies.sk, kde ponúkame široký výber produktov z nášho portfólia, alkoholických a nealkoholických nápojov. Projekt sa nám podarilo spustiť na jar v rekordne krátkom čase. A hoci sa veľa vecí počas roka zmenilo, dúfam, že HORECA sektor prežije. Našou úlohou bude stále ho podporovať,“ hovorí šéf slovenského HEINEKEN-u.

Posilnenie a presun služieb do online prostredia viedlo aj lídra na pivovarníckom trhu k tomu, aby sa počas roka zameral primárne na tento typ komunikácie. „Prostredníctvom online platforiem Partner Heineken a Horeca Academy sme komunikovali s našimi obchodnými partnermi, informovali ich o aktuálnom dianí, možnostiach pomoci z našej strany, ale tiež sme sa im snažili ponúknuť rady v neľahkej situácii. Online kanály sme využili aj v rámci marketingových aktivít. Na jar sme spoločne s ďalšími partnermi spustili projekt Podpor svoj pub. Zároveň sme v digitále posilňovali kampane našej vlajkovej lode, značky Zlatý Bažant, či letný projekt o cestovaní a podpore slovenských podnikov Pubtour, ktorý bol priamo prepojený na našu mapu podnikov, tzv. publocator,“  rekapituluje Rene Kruijt.

Systém 19 foriem pomoci

Pre HEINEKEN Slovensko bola HORECA priorita po celý rok. Už po ohlásení prvých opatrení ponúkol svojim partnerom pomoc a pripravil pre nich balík opatrení, aby zmiernil dopad krízy na ich podnikanie. Samotná spoločnosť na jar pocítila      95%-tný pokles predaja piva v tomto segmente. „Situáciu zlepšili letné terasy, no nevrátili sa čísla na úroveň spred krízy. Prišla druhá vlna a opäť vidíme, že HORECA je silno zasiahnutá a prežíva ťažké časy, keďže v zime spotreba piva prirodzene klesá. Od začiatku pandémie sme partnerom poskytli spolu 19 foriem pomoci v celkovej hodnote viac ako dva milióny eur,“ konštatuje Rene Kruijt.

Spoločnosť okrem toho iniciovala aj rokovania s Vládou SR v súvislosti s nastavením opatrení krátkodobej aj dlhodobej pomoci gastro prevádzkam. Taktiež prostredníctvom Slovenského združenia výrobcov piva a sladu podporuje iniciatívu #stalemamechut, ktorá zdôrazňuje, že tržby sektora klesli o vyše 75 %. S pridruženými odvetviami pritom zamestnáva viac ako 94 000 ľudí, za ktorými stojí vyše 12 000 drobných podnikateľov.

Riaditeľ HEINEKEN Slovensko si uvedomuje, že HORECA sektor čakajú ešte náročné časy. V tejto situácii je však podľa neho dôležitá vzájomná podpora, bezpečnosť a zdravie. „V HEINEKEN Slovensko aj naďalej využijeme komunikáciu na to, aby sme povzbudili a podporili ľudí. Nech si v tejto chvíli vychutnávajú pivo doma, veríme, že neskôr sa to zmení a budú sa môcť vrátiť do obľúbených podnikov. Samozrejme, vždy, keď pijeme pivo, máme na mysli rozumnú konzumáciu a teraz počas núdzového stavu aj s ohľadom na aktuálne opatrenia,“ uzavrel R. Kruijt.

Zdroj a foto: HEINEKEN