In-store promotion: Medzinárodný deň borovičky

Medzinárodný deň borovičky (MĎB), ktorý sa už tretíkrát oslavoval 24. júna na Jána, zaznamenal medzi Slovákmi opäť úspech. Neváhali prísť na ochutnávky a vyskúšať borovičku od viacerých slovenských výrobcov. Zapájali sa do súťaží, miešali doma koktejly z borovičky alebo si urobili vlastné oslavy nášho tradičného nápoja.

 

Veľkoobchod musel siahnuť do zásob

Až 74 % Slovákov považuje borovičku za najtradičnejší alkoholický nápoj a nemyslia si to len muži, ale rovnako aj ženy. Ako ukázal exkluzívny prieskum* pre MĎB, borovičku popíjajú všade, doma, na rodinných oslavách, ale aj v krčme. Podľa prieskumu Slováci s borovičkou aj cestujú – berú ju svojim zahraničným priateľom alebo keď sa chcú na dovolenke vyhnúť tráviacim problémom.

Ochutnávky Žilina 2

 

Aj preto partneri MĎB zorganizovali ochutnávky borovičky priamo vo všetkých veľkoobchodoch METRO v Košiciach, Žiline, Nitre, Zvolene, Ivanke pri Dunaji a v Devínskej Novej Vsi. Počas štyroch dní 14.6., 15.6., 21.6 a 22.6. mohli fajnšmekri ochutnávať borovičku od štyroch významných výrobcov: FRUCONA TRADE KOŠICE, GURLEX, PRELIKA Prešov a ST. NICOLAUS.

„Minuli sme takmer všetky fľaše, ktoré sme mali na ochutnávky pripravené. V predajni v Ivanke pri Dunaji sme dokonca museli siahnuť  do zásob. Záujem bol veľký, niektorých zákazníkov však logicky brzdilo, že prišli na autách a nemal ich kto zviezť domov,“ zhrnul výsledky tejto in-store aktivity hovorca METRO Martin Krajčovič.

Kreatívne aktivity v on-trade

Podľa spomínaného prieskumu Nielsen Admosphere tretina ľudí pije borovičku čistú, bez iného alkoholického nápoja či byliniek. Ak by si však k borovičke mali vybrať bylinky, štvrtina by si koktejl dala pripraviť v kombinácii s medovkou, pätina s materinou dúškou, a  mnohí by si poskladali aj vlastný mix bylín a borovičky.

Ochutnávky Nitra

Okrem ochutnávok prebiehali na FB stránkach Medzinárodného dňa borovičky a BARMANI SK viaceré súťaže. Profesionálni barmani tak napríklad súťažili o najlepší letný koktejl z borovičky. Víťazi boli vyhlásení v štyroch kategóriách – podľa toho, či koktejl robili zo Spišskej borovičky, Spišskej Borovičky Original, HOREC Borovičky alebo Borovičky BOREC. Mnohí použili naozaj netradičné ingrediencie, borovičku skombinovali s kôprom, saturejkou alebo koktejl podávali s chlebom a soľou.

K aktivite sa pridali aj stovky barov na celom Slovensku, ktoré počas Medzinárodného dňa borovičky dali na tento tradičný nápoj výraznú zľavu. Z Facebookovej stránky MĎB si špeciálny plagát ponúkajúci zľavu stiahlo 192 barov a ďalších 900 plagátov rozdalo METRO svojim zákazníkom – rôznym barom či reštauráciám. „Tento ročník Medzinárodného dňa borovičky určite hodnotíme pozitívne. Znovu sme sa presvedčili o tom, že žiadny iný alkohol nedokáže ľudí tak spojiť a nadchnúť, ako práve borovička. Zrejme to súvisí s jej tradíciou a nezameniteľnou vôňou a chuťou. Už teraz uvažujeme, ako ľudí prekvapíme budúci rok,“ komentoval M. Krajčovič.

Borovičky

*Prieskum pre MĎB uskutočnila agentúra Nielsen Admosphere na vzorke 515 respondentov nad 18 rokov, ktorí pijú alkohol. Prieskum sa uskutočnil od 17. do 24. mája 2018 pomocou on-line dotazníka, respondenti boli vyberaní zo Slovenského národného panelu.

————————————–

Red, Zdroj a foto: METRO Cash & Carry SR s.r.o.