Alza spúšťa unikátnu pilotnú predajňu budúcnosti

Alza prichádza s jedinečným konceptom predajní budúcnosti – extrémne rýchle nakupovanie, žiadne fronty, neobmedzená otváracia doba ponúknu dosiaľ nevídaný nákupný komfort. Zákazník si vyberie tovar sám alebo mu pomôže celý rad odborníkov na video chate, objedná a ihneď vyzdvihne. Unikátny inovácie prišla na 5 miliónov korún, k dispozícii skladom priamo na mieste budú stovky najatraktívnejších produktov. Predajňa budúcnosti s rozlohou 60 m2 sa otvára budúci týždeň v Prahe priamo pri výstupe metra Flora.

 

Cieľom projektu je priblížiť sa maximálne individuálnym požiadavkám zákazníkov a vyjsť im v ústrety najmä časovo – ide o rýchly a pohodlný nákup. Samoobslužné prevádzkarne ukazujú jasný technologický pokrok. Nikto nemusí stáť vo fronte, ani čakať – otvorené bude 365 dní v roku, 24/7. Pilotná prevádzka odštartuje vo filiálke na Flore (na rohu ulíc Vinohradská a Jičínská, naproti OC Flora) a pobeží niekoľko týždňov, v pláne sú však ďalšie pilotné prevádzkarne na staniciach metra Můstek a Budějovická.

“V predajni s neobmedzenou otváracou dobou budú k dispozícii aj služby, na ktoré sú ľudia zvyknutí z klasických shopov. Zákazník môže nakúpiť v úplnom súkromí. Ak však bude chcieť poradiť s nákupom či prebrať parametre niektorého produktu, môže jednoducho využiť video terminál a pohovoriť si s odborníkom na vybraný segment. Aj v tomto ohľade nový koncept posúva nákupný komfort dopredu. V žiadnom inom obchode na svete nemá nakupujúci k dispozícii 100 odborníkov na jednom mieste, “uviedol Jan Moudřík riaditeľ expanzie a facility v Alza.cz s tým, že za celým pilotom stojí tím mladých kreatívcov, ktorým dáva priestor a dôveru pre realizáciu dobrých nápadov.

Komfortný samoobslužný shop napriek svojej veľkosti zvládne obslúžiť vyše 1 000 zákazníkov denne a ušetrí im veľa času. Všetko funguje veľmi jednoducho: v malej vstupnej miestnosti si užívateľ na vstavanom počítači sám alebo s pomocou odborníkov na video termináli objedná požadovaný tovar a vyberie doručenie predajňa budúcnosti. Akonáhle zaplatí (kartou alebo on-line), automaticky sa otvárajú presklené dvere do ďalšej miestnosti, na podlahe sa rozsvieti návodné svetelné LED diódy ukazujúce smer vydanie, rozsvieti sa tiež stĺpec so schránkou aj box samotný.

IMG_6509

V miestnosti sú v 40 stĺpcoch stovky výdajných schránok rôznych veľkostí vychádzajúcich z rozmerov najpredávanejšieho sortimentu vybraného výhradne na základe preferencií zákazníkov. Odniesť okamžite si tak možno napríklad aj veľkú televíziu s uhlopriečkou až 150 cm, počítače, mobilný telefón iPhone X, ktorý bude skladom, ale aj iné telefóny či parfumy.

Vývoj a realizácia trvala rok, všetko sa programovalo interne. Prevádzkareň je vybavená schránkami upravenými na mieru 80% portfólia. Vstupné sklá sú zo špeciálneho tvrdeného materiálu odolného proti bežným nárazom, podlaha je pokrytá kaučukom. Zásobovaná bude spočiatku 2 denne.

Poloha prvej predajne budúcnosti bola zvolená najmä s ohľadom na maximálnu dostupnosť zákazníkom. Vďaka umiestneniu priamo pri stanici metra sa tu môžu ľudia zastaviť cestou s deťmi zo školy či z práce, za niekoľko minút nakúpiť a pokračovať v ceste. Ak sa po vyhodnotení projekt ukáže ako zmysluplný, pripraví sa ďalší prevádzkarne budúcnosti aj v susedných krajinách, kde má Alza pobočky – Slovensko, Maďarsko, Rakúsko.

Zdroj a foto: Alza