Bryndziareň Zvolenská Slatina uspela medzi svetovou špičkou obalového dizajnu a získala Pentawards Bronze

Bryndziareň a syráreň Zvolenská Slatina získala bronzové ocenenie v prestížnej medzinárodnej súťaži Pentawards 2025. Odborná porota ocenila jej novú vizuálnu identitu a obalový dizajn v kategórii Dairy and soya based products, ktorý vznikol v spolupráci so štúdiom vizuálnej identity Pergamen a slovenským brandbuildingovým štúdiom BrandOn. Cenu prevzala túto sobotu v Amsterdame Sára Luptáková, ktorá je už 9. generáciou po zakladateľoch tejto najstaršej nepretržite fungujúcej bryndziarne na svete.

 

Pentawards vznikli v roku 2007 a dnes patria k najprestížnejším svetovým oceneniam v oblasti obalového dizajnu. Každoročne sa do súťaže zapája viac než 2 000 prác z takmer 100 krajín sveta. Bronz pre Bryndziareň a syráreň Zvolenská Slatina je tak nielen uznaním kvality slovenského dizajnu, ale aj dôkazom, že aj značka s viac ako 200-ročnou históriou môže zaujať v globálnom kontexte.

História ako inšpirácia

Ocenený obalový dizajn je výsledkom komplexnej obnovy značky, ktorá začala návratom k jej koreňom. Bryndziareň založili v roku 1797 a je považovaná za najstaršiu nepretržite fungujúcu bryndziareň na svete.

„Pri tvorbe identity značky a následne jej novej vizuálnej podoby sme vychádzali z bohatej histórie tejto najstaršej, dodnes fungujúcej bryndziarne na svete. Nazreli sme až do počiatkov jej príbehu, do roku 1797, a s potomkom zakladateľa Petrom Molecom VI. sme sledovali, ako kumšt výroby bryndze prechádzal z generácie na generáciu,“ hovorí Branislav Burák z brandbuildingovej agentúry BrandOn. „Objavili sme množstvo príbehových aj obrazových inšpirácií, z ktorých sme čerpali pri tvorbe novej podoby značky. Nový obalový dizajn z dielne Pergamenu bol prirodzeným pokračovaním tejto práce,“ dodáva.

Úlohou štúdia Pergamen bolo preniesť príbeh a hodnoty značky do jej vizuálneho jazyka. „Pôvodné obaly využívali tradičné motívy ako drevo či ovečky, no dizajn bol nekonzistentný. Nový vizuál sme preto postavili na silnej dvojici, a to logotype a monograme. Logotyp svojou konštrukciou evokuje tvar koruny, čo odkazuje na neprerušenú líniu od roku 1797,“ vysvetľuje Miloš Kučera zo štúdia Pergamen. „Výrazný je aj monogram „BS“ – skratka pre „Bryndziareň Slatina“. Symbol je doplnený komplexným wordmarkom, ktorý kreatívne pracuje s dlhým názvom značky. Bohatú históriu bryndziarne sme zachytili aj v typografii inšpirovanej dobovou estetikou. Výsledkom je výrazný a čistý branding, ktorý už teraz zbiera uznanie doma aj v zahraničí,“ dodáva.

foto_small

Sára Luptáková preberá za Bryndziareň Zvolenská Slatina Pentawards 2025

Unikát z Podpoľania, ktorý spája tradíciu a moderný prístup

Bryndziareň a syráreň Zvolenská Slatina, dnes súčasť rodiny MILSY, stavia pri budovaní značky na svojej jedinečnej histórii a regionálnom pôvode. „Toto ocenenie nás nesmierne teší. Značka s takou tradíciou si zaslúži moderný prístup, ktorý však rešpektuje jej korene. Vďaka spolupráci s BrandOn a Pergamen sa nám podarilo prepojiť remeselný základ, rodinné dedičstvo a nový, zrozumiteľný vizuál. Je to dôležitý krok pre budúcnosť značky,“ uviedol Matúš Marget, marketingový manažér Bryndziarne a syrárne Zvolenská Slatina.

Nová vizuálna identita značky jej pomôže zmysluplne sa odlíšiť od konkurencie na pultoch obchodov. Logo je výrazné aj na malom 125 g balení. Obaly sú založené na výraznej typografii inšpirovanej dedičstvom značky. Tento historický odkaz ešte viac podčiarkuje pečať so štylizovaným portrétom zakladateľa bryndziarne. Každý typ produktu má vlastné farebné kódovanie, ktoré sa neobmedzuje len na stuhu, prúžok alebo časť etikety, ale zaberá celé pozadie. Takýto prístup slúži ako jasný vizuálny signál pre spotrebiteľa pri výbere produktu.

Zdroj: MILSY, Bryndziareň a syráreň Zvolenská Slatina

Logo

instore Slovakia

Events&Publishing s.r.o, Azalková 4, 821 03 Bratislava
redakcia@instoreslovakia.sk