Odvážne SUV PEUGEOT 3008

Európsky segment kompaktných crossoverov je mimoriadne konkurencieschopný. Zákazníci presadajú zo sedanov a hatchbackov do SUV. Nový PEUGEOT 3008je nepochybne jedným z najatraktívnejších a odvážne nastavuje latku v oblasti dizajnu, technológií a výkonu.

 

 

Európske auto roka 2017 po facelifte prichádza na vysokokonkurenčný trh s ambíciou uspieť. Nový PEUGEOT 3008 sa vyznačuje odvážnym a moderným dizajnom, ale zachováva si aj klasické znaky vozidiel SUV. Nová predná časť vozidla levom v logu mu dodáva silnú osobnosť. Všimnite si napríklad dizajn a líniu predných svetlometov. Ďalšou očividnou zmenou je spomínaná výrazne väčšia predná maska s lištami, ktorá sa tiahnu popod tvarované svetlomety. Tiež si všimnete, že nad logo automobilky bol pridaný znak „3008“, ktorý odráža súčasné výrobné rady a zároveň odkazuje na klasické modely ako PEUGEOT 204 a 504.

Výkonné spaľovacie motory a prinášajú potešenie z dynamického riadenia a dokonalú radosť z jazdy. Na výber je pestrá motorizácia, ktorá štartuje 1,2-litrovým benzínovým motorom PureTech s tromi valcami a výkonom 130 k a dá sa používať buď so 6-stupňovým manuálom alebo s osemstupňovým automatom. Ak si vyberiete verziu so štvorvalcovým motorom s objemom 1,6 litra, budete mať výkon 180 k a osemstupňovú automatickú prevodovku. Dieselové motory BlueHD reprezentuje štvorvalcový 1,5-litrový motor s výkonom 130 k s manuálnou aj automatickou prevodovkou.

Nové plug-in hybridné SUV PEUGEOT 3008 je k dispozícii vo verzii HYBRID4 (pohon všetkých kolies, výkon 300 koní), ktorý kombinuje benzínový motor 1.6 PureTech s výkonom 147 kW / 200 koní a dva elektromotory s výkonom 80 kW / 110 koní. Batéria s kapacitou 13,2 kWh zabezpečuje v plne elektrickom režime dojazd až do 65 kilometrov podľa normy NEDC (52 kilometrov podľa normy NEDC). Verzia HYBRID (pohon predných kolies, výkon 225 koní) kombinuje benzínový motor PureTech s výkonom 132 kW / 180 koní a elektromotor s výkonom 80 kW / 110 koní. Batéria s kapacitou 13,2 kWh zabezpečuje v plne elektrickom režime dojazd až do 50 kilometrov podľa normy NEDC i (40 kilometrov podľa normy NEDC).

Modely vybavené automatickou prevodovkou sú už v základnej výbave s voliteľnými jazdnými režimami Normal, Sport a Eco. Verzia s plug-in hybridným pohonom umožňuje vodičom voliť medzi režimami Electric, Hybrid, Sport a 4WD.

Prepracované, ergonomicky a technologicky dokonale riešené miesto vodiča PEUGEOT i-Cockpit® umožní jednoduchú a intuitívnu obsluhu nového SUV PEUGEOT 3008 a zaistí vyššie pohodlie a bezpečnejšie cestovanie. i-Cockpit dostal väčšiu 10-palcovú HD dotykovú obrazovku funkciou multi-touch, ktorá nahradila 8-palcový systém infotainmentu modelu Peugeot 3008 pred faceliftom. Je doplnený plne prispôsobiteľným 12,3-palcovým digitálnym displejom na palubnej doske, ktorý jej prepožičiava high-tech vzhľad. V zornom poli vodiča sa zobrazujú všetky dôležité informácie pre jazdu a vodič sa tak môže plne venovať riadeniu. Kompaktný multifunkčný volant je zárukou presnejšieho riadenia. Elegantné chrómované prepínače umožňujú rýchly a intuitívny prístup k funkciám vozidla.

PEUGEOT 3008 si zachováva priestrannosť a veľký objem batožinového priestoru. Asistenčné systémy riadenia najnovšej generácie nového SUV PEUGEOT 3008 zvyšujú pohodlie a bezpečnosť cestovania a sú ďalším krokom smerom k autonómnemu riadeniu. Pri jazde v noci je dostupný aj exkluzívny systém NIGHT VISION, ktorý detekuje pomocou infračervenej kamery prítomnosť chodcov alebo zvierat pred vozidlom na vzdialenosť viac ako 200 metrov, teda ďaleko za dosah diaľkových svetlometov.

Zdroj a foto: Peugeot