Na začiatku septembra vstúpi na slovenský trh nový rad prémiovej kávy celosvetovo známej značky Starbucks. Vysoko kvalitná káva, ktorú na trh uvedie spoločnosť Nestlé, bude dostupná v slovenských obchodoch vo variantoch praženej a mletej kávy a tiež vo forme kávových kapsúl Starbucks určených pre kávovary NESCAFÉ Dolce Gusto. Nestlé týmto krokom reaguje na stále sa zvyšujúci záujem o kvalitnú a dostupnú kávu zo strany spotrebiteľov. Partnerstvo so Starbucks prináša Nestlé nielen rozšírenie portfólia, ale tiež posilnenie pozície lídra na globálnom trhu s kávou.
„V posledných rokoch ľudia venujú väčšiu pozornosť kvalite a pôvodu kávy, ktorú kupujú. Inšpirujú sa najmä v kaviarňach prinášajúcich nové trendy. Vstupom najznámejšej kaviarenskej značky Starbucks do retailu, ponúkame našim spotrebiteľom možnosť, aby si svoju obľúbenú kávu, na ktorú sú zvyknutí, vychutnali v pohodlí domova. Nové portfólio bude výhradne obsahovať vysoko kvalitnú kávu Arabica, eticky získanú od pestovateľov z najlepších oblastí. Rozšíri sa tak naša existujúca ponuka a spotrebiteľom ponúkne úplne nové chute,“ hovorí Vratislav Janda, riaditeľ pre korporátne záležitosti Nestlé Česko a dodáva: „Zároveň týmto krokom Nestlé kompletizuje svoje portfólio a so značkami Nescafé, Nespresso a Starbucks ponúka najširšie spektrum káv dostupných na celom svete.“
Nové portfólio značky Starbucks v maloobchode bude zahŕňať rad prémiovej zrnkovej, mletej i porciovanej kávy, obsahujúce 100% kávu Arabica, ktorá sa eticky získava od pestovateľov z vybraných oblastí po celom svete. Ponuka sa skladá z jednodruhových káv i kávových zmesí, v troch unikátnych variantoch praženia – Blonde, Medium a Dark Roast, ktoré sú pre kávy Starbucks typické.
Stupeň praženia Blonde Roast charakterizuje svetlejší odtieň kávových zŕn a jemná chuť, ktorá sa výborne kombinuje s mliekom. Tento druh praženia reprezentujú kávy Blonde® Espresso Roast a Starbucks® Veranda Blend®. V prípade Medium Roast sú kávové zrná trochu tmavšie, charakterizované vyváženou chuťou. V slovenských obchodoch bude od septembra tento druh praženia zastúpený kávou Pike Place® Roast, House Blend a Single-Origin Colombia. Posledným stupňom je Dark Roast charakterizovaný plnou a výraznou chuťou. Na najvyšší stupeň boli upražené kávové zrná Caffè Verona™ a Espresso Roast.
Okrem zrnkovej a mletej kávy, budú k dispozícii tiež kávové kapsuly do prístrojov NESCAFÉ Dolce Gusto. V rámci NDG pôjde o kapsuly na prípravu lahodného Espressa, Americana, Latte Macchiata, Cappuccina alebo Caramel Macchiata. Nový rad kávy bude dostupný vo všetkých relevantných obchodných reťazcoch, vybraných elektro obchodoch a tiež online.
Spoločné partnerstvo prinesie Nestlé rozšírenie portfólia a posilnenie pozície lídra na globálnom trhu s kávou. Pre Starbucks zasa rýchlejší rast a väčší dosah na zákazníkov mimo kaviarne, keďže 93% všetkých vypitých šálok tohto obľúbeného nápoja je pripravených z kávy zakúpenej v maloobchode. Predovšetkým sa ale darí prémiovému segmentu, ktorý dlhodobo rastie. Na jar tohto roku bola káva Starbucks uvedená aj na niektorých trhoch západnej Európy. Ohlasy od tamojších spotrebiteľov a aj výsledky predaja dopadli nad očakávania pozitívne. Obdobný vývoj očakáva Nestlé taktiež na území Slovenskej republiky.
Odporúčaná cena za balenie 200 g zrnkovej kávy je 4,99 EUR, mletej kávy je 4,99 EUR a kapsulových systémov do NESCAFÉ Dolce Gusto je 5,69 EUR.
Zdroj a foto: Nestlé