Munch spúšťa v Košiciach smart riešenie pre gastro prevádzky aj peňaženky zákazníkov

Place, Present 14.05 2025

Aplikácia Munch, jediná svojho druhu na Slovensku, rozbieha svoje pôsobenie v košickom regióne. Munch je inovatívnym biznis konceptom, ktorý pomáha redistribuovať nadbytočné jedlo a potraviny pred uplynutím dátumu spotreby. Po Bratislave a Trnave sú Košice tretím regionálnym mestom, kde bude Munch pomáhať znižovať mieru plytvania jedlom a potravinami. Na Slovensku chce platforma do konca roka pokryť všetky krajské mestá a získať prvého veľkého retailového partnera. Munch tvorí sieť s 3,5 miliónmi stiahnutí aplikácie a 6 000 partnermi v Maďarsku, Česku, Rumunsku a na Slovensku. Tento rok má Munch v pláne vstúpiť aj na ďalšie európske trhy.

 

Košice – strategický trhový krok

Munch zapája do svojho biznis konceptu aktuálne viac ako 20 košických prevádzok a rozširuje slovenskú sieť na takmer 160 partnerov. Medzi partnermi v Košiciach sú prevádzky ako napríklad Fajné potraviny, Starbucks, PiPi Grill, 12 Apoštolov, 4Kofy, Komora, Biofan či WOK Sushi.

„Košice vnímame ako strategické územie, kde sa spája vysoká kúpna sila s technologickou otvorenosťou. Rozširujeme sem model, ktorý už v Bratislave a Trnave premenil nepredané jedlo na nový zdroj príjmov pre prevádzky a zákazníkom priniesol citeľné úspory. Munch tak ponúka spotrebiteľom aj partnerom jednoduchý návod na manažment jedla a potravín – ekonomicky výhodnejší a v konečnom dôsledku aj udržateľnejší,“ vysvetľuje Adriana Samek, Country Sales Lead Munch.

Bratislava a Trnava potvrdzujú životaschopnosť a úspešnosť modelu: platforma tam dnes spolupracuje s takmer 140  prevádzkami, používa ju vyše 120 000 ľudí a od spustenia na Slovensku v decembri 2023 sa do predaja vrátilo viac než 26 ton potravín, čo v prepočte na ušetrené emisie skleníkových plynov dosahuje takmer 234 000 kg CO2**.

Koncept Munch funguje veľmi jednoducho: používateľ si v aplikácii vyberie balíček zo svojej obľúbenej reštaurácie alebo obchodu, rezervuje ho, zaplatí – novinkou je možnosť platiť aj stravovacími poukážkami – a v určenom čase si ho osobne vyzdvihne. Balíčky sú vždy zvýhodnené a prinášajú úsporu 50 – 70 percent oproti pôvodnej cene.

Záväzok byť slovenským ambasádorom. Do konca roka všetky krajské mestá.

Do konca roka chce Munch pokryť všetky krajské mestá na Slovensku, získať prvého veľkého retailového partnera a spustiť nové funkcie v aplikácii, ktoré ešte viac zjednodušia spracovanie nepredaných potravín a jedál a zlepšia celkovú zákaznícku skúsenosť.

Plytvanie jedlom je na Slovensku veľkou témou, ktorá si vyžaduje strategický prístup a spoluprácu všetkých zainteresovaných. Reprezentatívny prieskum spoločnosti Munch* ukazuje, že 37 percent Slovákov vyhadzuje potraviny aspoň raz týždenne, 26,3 percent pre nadmerné nákupy a 51 percent z dôvodu blížiaceho sa dátumu spotreby. „Naša ambícia je byť ambasádorom, ktorý prepája podniky, spotrebiteľov aj ďalších partnerov a systematicky radí, ako možno mieru plytvania jedlom znižovať. Munch má všetky predpoklady – modernú technológiu, rozsiahlu sieť prevádzok a angažovanú komunitu používateľov – aby sme na Slovensku pomáhali tieto nepriaznivé dáta znižovať,“ uzatvára A. Samek.

Munch: najväčšia sieť v našom regióne

Tohtoročné spojenie s rumunskou platformou Bonapp urobilo z aplikácie Munch najväčšiu regionálnu sieť na minimalizovanie plytvania potravinami. V súčasnosti pôsobí okrem Rumunska a Slovenska, aj v Maďarsku a Česku. Využíva ju viac než 3,5 milióna používateľov a sprostredkúva možnosť kúpy potravín a jedál z viac ako 6 000 partnerských prevádzok – od reštaurácií, pekární, kaviarní a cukrární až po supermarkety. Tento rok má Munch v pláne vstúpiť aj na ďalšie európske trhy.

Zdroj: Munch, Foto: New Retail Summit