Nájdite mená svojich kamarátov na plechovkách Coca-Cola a pripite si nimi na svoje priateľstvo

Ikonická kampaň „Share a Coca-Cola“ je späť. Tentoraz vyzýva predovšetkým mladú generáciu, aby sa viac stretávala a zažívala kúzlo spoločných momentov. V roku 2011 ste mohli na fľašiach a plechovkách namiesto loga Coca-Cola nájsť svoje meno. Tentoraz vás čaká nová misia s cieľom nájsť mená alebo prezývky svojich priateľov a podeliť sa s nimi o limitovanú kolekciu fľašky či plechovky Coca-Cola. Určite im spravíte radosť a pri spoločnom nápoji si vytvoríte krásne spomienky na príjemne strávené chvíle.

 

Iba málokto si vie predstaviť svoj život bez blízkych kamarátov. Kampaň „Share a Coca-Cola“ chce vyzdvihnúť ich význam a motivovať priateľov, aby spolu trávili viac času. Podľa reprezentatívneho prieskumu značky Coca-Cola, ktorý vo februári tohto roku realizovala prieskumná agentúra Ipsos, by sa takmer polovica opýtaných ľudí  chcela so svojimi blízkymi priateľmi vídať častejšie, no bráni im v tom nedostatok voľného času kvôli práci alebo škole. Nič však nenahradí chvíle strávené s tými, ktorých máme radi, preto je správny čas to zmeniť.

Všadeprítomné technológie umožňujú priateľom byť v neustálom kontakte, no priateľstvo sa prehlbuje najmä vďaka spoločným zážitkom. Generácia Z je vôbec prvá, ktorá vyrástla v dobe smartfónov a sociálnych sietí. To, že sa moderné technológie stali súčasťou ich každodenného života však neznamená, že mladí ľudia netúžia po autentických a blízkych vzťahoch. Naopak, sú to práve oni, ktorí sa v dnešnej dobe najviac snažia nájsť rovnováhu medzi digitálnym a osobným kontaktom.

„Mladí ľudia sú so svojimi priateľmi v kontakte takmer každý deň, no osobne sa stretávajú oveľa menej. Cieľom našej kampane je pripomenúť, že tie najcennejšie spomienky vznikajú vo chvíľach, keď s priateľmi trávime čas, zdieľame svoje radosti aj starosti a zažívame tak skutočné okamihy priateľstva,“ hovorí Mária Drotárová, Senior Brand Manager Coca-Cola ČR a SR, a dodáva: „Keď niekomu darujete personalizovanú plechovku či fľašku Coca-Cola, potešíte ho a ukážete mu, že na neho myslíte.“

Prieskum ukázal, že väčšina Slovákov má dvoch až troch blízkych priateľov, pričom iba minimum respondentov ich má viac ako 5. Za blízkeho priateľa považujú Slováci toho, kto ich podporuje v ťažkých chvíľach, komu dôverujú, s kým sa vedia dobre porozprávať a kto ich akceptuje takých, akí sú. To, že s priateľmi môžu byť sami sebou najviac oceňujú mladí ľudia z Generácie Z.

Coca-Cola pripravila aj The Memory Maker, vďaka ktorému si môžu priatelia zvečniť spoločné okamihy. Nájdete ho na webovej stránke alebo v aplikácii Coca-Cola, kde nahráte svoje fotografie s priateľmi a vytvoríte si vlastné video meme, ktoré potom môžete zdieľať na sociálnych sieťach. „Chceme ľuďom pripomenúť čaro spoločných okamihov, ktoré sú nenahraditeľné pri budovaní silných priateľstiev,“ dopĺňa Mária Drotárová.

Personalizované fľaše a plechovky sú v obchodoch dostupné od apríla. Stačí nájsť meno či prezývku vašich priateľov a spoločne si s nimi pripiť na jedinečnosť vášho priateľstva. Na výber máte zo širokej ponuky mien a prezývok. Ak sa vám nepodarí nájsť meno alebo obľúbenú prezývku v obchodoch, môžete si ho jednoducho objednať online prostredníctvom e-shopu coca-cola.sk. Plechovka sa tak stane symbolom vašich spoločných zážitkov – či už na nej bude meno vášho najlepšieho kamaráta, alebo akékoľvek iné slovo, ktoré vystihuje vaše priateľstvo.

cc_infografika_SK2_2 (1)

O prieskume

Prieskum zameraný na vnímanie a udržiavanie priateľstva prebiehal vo februári 2025. Pre značku Coca-Cola ho realizovala prieskumná agentúra Ipsos na reprezentatívnej vzorke populácie SR vo veku 16 až 65 rokov. Celkovo sa doň zapojilo 1 040 respondentov.