Kaufland daroval úsmev: Rodinám s deťmi v ťažkej životnej situácii venoval 25 tisíc eur

People , 11.12 2024

Charitatívny projekt „Darujte úsmev 2x“ organizuje obchodný reťazec v spolupráci s občianskym združením Spoločnosť priateľov detí z detských domov Úsmev ako dar už šiesty rok a doteraz podporil rodiny v ťažkej životnej situácii sumou vyše 115-tisíc eur. Aj vďaka zákazníkom, ktorí si v jeho v predajniach kupujú adventný kalendár s Medovníčkom, podáva Kaufland pomocnú ruku rodičom s deťmi, aby neprišli o strechu nad hlavou a mohli zostať spolu.

 

 

Tráviť vianočné sviatky s rodinou pri jednom stole nie je samozrejmosťou pre niektoré rodiny na Slovensku, kde je chudobou ohrozených vyše 940-tisíc ľudí. Za číslami, ktoré zverejnil Štatistický úrad SR, sa skrývajú aj konkrétne príbehy tých, ktorým hrozí strata domova a následné odobratie dieťaťa do náhradnej starostlivosti. Núdza totiž ide ruka v ruke s ohrozením bývania, ktorému čelí každá tretia rodina, čo často vedie k odlúčeniu detí od rodičov.

Kaufland si uvedomuje, aké je dôležité podporovať organizácie, ktoré pomáhajú rodinám v zložitej finančnej situácii, a tak pravidelne spolupracuje s občianskym združením Spoločnosť priateľov detí z detských domovov Úsmev ako dar. V rámci charitatívneho projektu „Darujte úsmev 2x“ už po šiestykrát prispel za každý kus predaného adventného kalendára s Medovníčkom sumou 0,10 € práve rodičom s deťmi, ktorým z dôvodu straty bývania hrozí vyňatie z ich domáceho prostredia a umiestnenie do detských domovov.

Podľa výkonného riaditeľa občianskeho združenia Spoločnosť priateľov a detí z detských domovov Úsmev ako dar takýchto rodín na Slovensku stále pribúda. „Aktuálne len ťažko hľadáme finančné aj ľudské zdroje na to, aby sme pomohli všetkým, ktorí nás prosia o pomoc,“ hovorí Štefan Adamjak a pripomína, že v najťažšej situácii sú najmä rodičia samoživitelia. „Je to aj prípad mamičky Danky, ktorá svojho syna vychováva sama. Snaží sa zladiť prácu s jeho výchovou, zarobiť na komerčný prenájom, no stále nad ňou visí hrozba, že by u nej v prípade straty bývania mohlo dôjsť k odobratiu dieťaťa. Na ceste za trvalým, stabilným a bezpečným bývaním takto sprevádzame viac ako 500 rodín, ktorým dokážeme písať šťastné konce aj vďaka Kauflandu a jeho podpore.“

Do charitatívneho projektu „Darujte úsmev 2x“ obchodný reťazec pravidelne zapája aj svojich zákazníkov, ktorí ho môžu podporiť kúpou adventného kalendára. Za každý predaný kus Kaufland prispel nielen čiastkou 0,10 €, ale pripojil k nej aj ďalšiu finančnú podporu a celkovú sumu zaokrúhlil na 25-tisíc eur. Doteraz takto venoval vyše 115-tisíc eur.

„Projekt „Darujte úsmev 2x“ sa stal v Kauflande krásnou tradíciou a už šesť rokov dokáže meniť k lepšiemu osudy ľudí, ktorým hrozí strata bývania. Pomoc, ktorú sme im aj vďaka našim zákazníkom mohli poskytnúť, nie je len finančná, ale prináša nádej na lepšiu budúcnosť. Práve nádej je pre rodiny v ťažkých časoch rovnako dôležitá, lebo im dáva silu nevzdať sa a postupne si vytvoriť bezpečný domov, ktorý potrebuje každé dieťa,“ zdôrazňuje Lucia Vargová, vedúca úseku komunikácie spoločnosti Kaufland Slovenská republika v.o.s.

Charitatívny projekt obchodného reťazca je podľa Štefana Adamjaka výnimočný nielen tým, že podáva pomocnú ruku rodičom, ktorí každý deň zažívajú nočnú moru, ale aj preto, že vytvára veľkú vlnu solidarity a spája sily pre dobrú vec. „Je neskutočné, koľko ľudí s dobrým srdcom aj pri nákupoch stále dokáže myslieť na iných a prispieva k tomu, aby aj rodiny v zložitej finančnej situácii našli spokojné a bezpečné miesto, kde sa budú cítiť doma. V mene všetkých, ktorým je pomoc adresovaná, za ňu ďakujeme a vážime si každé jedno venované euro,“ hovorí výkonný riaditeľ občianskeho združenia Úsmev ako dar, ktoré ľuďom v núdzi pomáha už vyše 30 rokov.

Symbolický šek so sumou 25-tisíc eur si Štefan Adamjak prevzal od Lucie Vargovej počas benefičného galavečera Mikuláš s Úsmevom, ktorý bol vyvrcholením predvianočnej kampane a okrem talentovaných detí v ňom účinkovali aj známe osobnosti ako Miro Jaroš či Kuly. Online prenos zo slávnostného podujatia priniesol Kaufland Detský festival, vďaka ktorému ho prostredníctvom káblovej TURBO TV alebo na www.detskyfest.sk mohli diváci sledovať 6. decembra a v repríze 8. decembra 2024.

Zdroj a foto: Kaufland