Reťazec Biedronka v Poľsku apeluje na zákazníkov, aby zakúpený produkt Sushi Marinero 230 gstarostlivo skontrolovali a v prípade potreby ho môžu vrátiť – a to aj bez predloženia účtenky. Biedronka sa ohradila, že chyba sa týka malej šarže výrobkov a ide “len” o chybu v označení.
Problém sa týka produktu Sushi Marinero 230 g, ktorého časť šarže má nesprávny dátum spotreby. Namiesto dátumu 30. november 2024 je na obale uvedený nesprávny dátum 30. december 2024. Biedronka a výrobca Sushi&Food Factor sa rozhodli informovať verejnosť o možnom vrátení produktu. Reťazec chce docieliť, aby zákazníci mali plnú dôveru v kvalitu ponúkaných produktov. Biedronka cez svoje tlačové oddelenie ubezpečuje zákazníkov, že všetky opatrenia boli prijaté s ohľadom na ich bezpečnosť a pohodlie. Zverejnený oznam má teda preventívny charakter.
Faktom ale je, že nesprávne vyznačený dátum spotreby môže byť vážnym rizikom pre zdravie spotrebiteľov. Zľahčovanie a relativizácia problému nie je vhodná, nakoľko konzumácia potravín po dátume spotreby môže viesť k zdravotným komplikáciám, najmä u senzitívnych konzumentov. Sushi zároveň nie je výrobok, ktorý pochádza z lokálnych surovín. Naopak sú to suroviny náročné na dodržiavanie teplotného reťazca. Samotný výrobok si vyžaduje ochrannú atmosféru, ktorá zaručuje čerstvosť a tiež vhodné skladovanie jednak v obchode a jednak u spotrebiteľov po zakúpení. Navyše sushi nepatrí ani medzi najlacnejší sortiment, čiže zákazníkom môže vzniknúť aj ekonomická škoda.
V súvislosti s vadami sushi odborné stránky uvádzajú, že môžu byť zdrojom nákazy baktériami ako Salmonella, E. coli a Listeria, ktoré spôsobujú nevoľnosť, vracanie, hnačku a bolesti brucha. Parazity ako Anisakis simplex môžu tiež spôsobiť silné bolesti brucha, nevoľnosť a vracanie. V sushi sa tiež môžu vyskytnúť baktérie Vibrio parahaemolyticus a Vibrio vulnificus, ktoré po konzumácii vedú k problémom, ako sú bolesti brucha, nevoľnosť, vracanie, hnačka, ale aj bolesti hlavy, horúčka a zimnica.
Zákazníci môžu zakúpený produkt Sushi Marinero 230 g vrátiť v ktorejkoľvek predajni Biedronka, a to aj bez predloženia účtenky. Dôležité je len to, aby bol obal výrobku neporušený. Reťazec uvádza, že postup vrátenia tovaru zámerne zjednodušil, aby bol tento proces pre zákazníkov čo najjednoduchší.
Výrobca Sushi&Food Factor pripomína, že takéto chyby sú mimoriadne zriedkavé a všetky nápravné opatrenia sa vykonávajú okamžite po ich zistení. Biedronka v prípade akýchkoľvek otázok alebo pochybností týkajúcich sa predávaných produktov odporúča osloviť personál obchodov.
Napriek tomu, že vzniknutá situácia nie je priamo ohrozením zdravia zákazníkov, Biedronka a výrobca sa rozhodli rýchlo zareagovať a preventívne umožniť vrátenie produktu. Táto akcia je zameraná na budovanie dôvery zákazníkov a minimalizáciu potenciálneho rizika. Chyby v označovaní produktov môžu viesť k nejasnostiam a preventívne riešenia, ako napríklad možnosť vrátenia bez účtenky, ukazujú na záujem reťazca a dodávateľa o bezpečnosť spotrebiteľov. Biedronka zdôraznila, že podniká všetky kroky, aby podobným situáciám predchádzala a ak nastanú, minimalizovala ich následky.
Zdroj: MSN.com