Allianz poistila polovicu filmov nominovaných na Oscara za najlepší film

 

Najočakávanejšia šoubiznisová udalosť – Oscary, je za rohom. Už v nedeľu 10. marca bude 96. ročník udeľovania Ceny Akadémie s napätím sledovať okrem milovníkov filmovej tvorby aj tím Allianz Commercial, ktorý je dlhoročným poisťovateľom veľkých filmových produkcií. Tento rok Allianz Commercial poistil až polovicu z 10 nominácií v kategórii za najlepší film. Išlo o filmy Barbie, Oppenheimer, Zabijaci rozkvitnutého mesiaca, Chudiatko a Zimné prázdniny. V tomto ročníku Oscarov Allianz poistil snímky, ktoré získali dohromady 52 nominácií na Oscarov.

 

Filmový priemysel sa spamätáva zo šokov

Filmový priemysel stále rieši viaceré problémy ako dlhé minuloročné štrajky scenáristov a hercov, ktoré spôsobili oneskorenie výroby, zmeny diváckych návykov, či pokračujúce spamätávanie sa celého odvetvia z pandémie Covid. „Aj keď stále pociťujeme následky narušených plánov natáčania a problémy s dostupnosťou v tomto odvetví, je mimoriadne povzbudivé vidieť, ako sa filmový svet vracia do normálneho chodu,“ hovorí Wanda Phillipsová z Allianz Commercial.

Spolupráca s hasičmi a kaskadérmi

Prostredie filmovej tvorby sa v posledných rokoch podľa Phillipsovej stalo viac exponované, pretože technológia a kreatívne ambície zvýšili latku pre špeciálne efekty a akčné sekvencie, nehovoriac o natáčaní, ktoré sa odohráva na exponovanejších miestach. „Produkcie sú v súčasnosti zložitejšie, avšak máme skúsenosti a expertízu v oblasti upisovania a hodnotenia rizík, aby sme šli dopredu v súlade s týmito zmenami. Pri posudzovaní rizík spolupracujeme napríklad s bývalými hasičmi či kaskadérmi, ktorí môžu v spolupráci s filmármi navrhnúť, ako možno plánované pády či vyhadzovačky vykonať čo najbezpečnejšie,” vysvetľuje W. Phillipsová.

Zotavenie uvidíme o rok

Prerušenie vo filmovom priemysle počas roku 2023 malo nevyhnutne dominový efekt na zotavenie sa po Covide a možno až v roku 2025 bude zrejmé, či sa tržby vrátia na úroveň pred pandémiou. „Inšpirujúca vec na kreatívnom priemysle je ich nekonečná schopnosť potešiť a prekvapiť. Kto mohol predvídať, že sila „filmov o udalostiach“ Barbie a Oppenheimer vzbudí taký obrovský záujem? Zdá sa, že v tomto roku bude medzi divákmi filmov skutočný smäd po sviežom rozprávaní a originalite“, myslí si W. Phillipsová.

Partner filmov už od 19. storočia

Allianz poisťuje filmovú produkciu už od konca 19. storočia, od prvých nemých komédií až po každý film z Bondovej franšízy, ako aj nezávislé a arthouse filmy, televízne dokumenty a postprodukciu. „S našimi filmovými klientmi sme partnermi už desaťročia, obdivujeme ich vynaliezavosť a podporujeme ich pri inováciách a odzrkadľovaní zmien, ktoré všetci vidíme okolo nás. Sledovať, ako sú naši najvýkonnejší klienti oceňovaní na tej najvyššej úrovni počas noci Oscarov – či už vyhrajú alebo nie – je niečo, čo si nemôžem nechať ujsť,” uzatvára W. Phillipsová.

Zdroj a foto: Allianz