Konferencia Plant-Powered Perspectives sa uskutoční už o pár týždňov

Štvrtý ročník unikátnej konferencie sa uskutoční 17. októbra v Hoteli Bratislava****. Počas jedného dňa sa v Bratislave stretnú lídri na poli výrobcov potravín, maloobchodu a ich dodávateľov, aby objavili nové príležitosti, ale aj výzvy na trhu s potravinami na rastlinnej báze. Organizátori zverejnili časť programu, na ktorý sa už teraz môžu tešiť návštevníci a návštevníčky.
Po troch úspešných ročníkoch sa bude konferencia Plant-Powered Perspectives opäť konať v Bratislave. Zástupcovia maloobchodu, výrobcov potravín či ďalší hráči v dodávateľskom reťazci sa môžu tešiť napríklad na najaktuálnejšie dáta o predajoch potravín na rastlinnej báze, praktické rady k dizajnovaniu novej plant-based značky, či skúsenosti výrobcu tradičných potravín so vstupom na trh s rastlinnými potravinovými produktami. Vzhľadom na veľký záujem v uplynulom roku sa konanie presúva do väčších priestorov Hotelu Bratislava****.

Ladislav Csengeri, riaditeľ divízie Spotrebiteľského panelu spoločnosti GfK pre ČR a SR, porozpráva o vývoji slovenského trhu s potravinami na rastlinnej báze a poskytne informácie o predajoch v retaile. „Približne 10 % opýtaných prísne dbá na zdravú stravu, viac ako 3 z 10 vedome znižujú spotrebu mäsa. To sa odráža aj v raste trhu s alternatívami k mlieku a mäsu, ktorý za posledných 5 rokov narástol v hodnote jeden a pol násobne. Aj napriek inflačnej kríze segment kupujúcich nestratil, práve naopak, narástol o 7 %. Sledujeme však určité zmeny v nákupnom správaní,“ priblížil Csengeri tému prezentácie.

Posledný rok bol poznačený niekoľkými krízami, ktoré sa premietli aj do nárastu prevádzkových nákladov. Čo môže urobiť každá spoločnosť na to, aby zefektívnila svoju prevádzku, ušetrila zdroje, či dokázala sa rýchlejšie prispôsobovať? Na tieto otázky odpovie Veronika Gregorková, riaditeľka a zakladateľka Lean Institute SK & CZ. Spomínané krízy sa odzrkadlili aj v nákupnom správaní spotrebiteľov a spotrebiteliek a aj týmto zmenám sa bude venovať moderovaný rozhovor s obchodným riaditeľom pre Tesco, Erikom Šiatkovským.

Počas programu sa ľudia dozvedia aj o systéme značenia potravín Eco-score a o tom, čo môže priniesť firmám. Problematiku predstaví riaditeľ pre korporátne záležitosti a komunikáciu v CEE pre Upfield, Sebastian Tolwinskí. Michal Britvík, generálny riaditeľ spoločnosti Ryba Žilina, zase porozpráva o skúsenostiach a lekciách, ktoré spoločnosť získala pri vstupe do plant-based sektoru. To je iba malá ukážka nabitého programu, na ktorý sa môžu návštevníci a návštevníčky tešiť.

„Posledné dva roky dopadajú tvrdo na mnohé firmy a výrobcovia rastlinných potravinových produktov nie sú výnimkou. Napriek tomu ostávajú dlhodobé predikcie pre tento trh viac ako pozitívne. Preto je práve teraz rozhodujúce, ako sa zachovajú hráči aktívni v tejto oblasti. Informované a správne rozhodnutia môžu zabezpečiť firmám, že z aktuálnej krízy vyjdú ešte silnejšie a zabezpečia si dominantné postavenie na budúcom trhu,” hovorí Marian Milec z programu Jem pre Zem, ktorý konferenciu organizuje. „Týmto ročníkom konferencie prinesieme návštevníkom a návštevníčkam tie najrelevantnejšie informácie a vytvoríme živú platformu na nadväzovanie nových partnerstiev a spoluprác,” dodal Milec.

Bližšie informácie o konferencii Plant-Powered Perspectives a predaj lístkov nájdete na stránke: www.plantpoweredperspectives.sk. Hlavnými partnermi tohto ročníka sú Tesco Stores SR, a. s. a RAJO s. r. o.

O programe Jem pre Zem:

Jem pre Zem je neziskový program, ktorého poslaním je presadzovať udržateľné spôsoby stravovania a robiť ich dostupnejšími.

Projekt pôsobí v dvoch oblastiach: u jednotlivcov podporuje záujem o rastlinné stravovanie a uľahčuje im častejšie zaraďovanie rastlinných jedál. Zároveň zvyšuje dostupnosť rastlinných produktov a jedál na trhu budovaním prostredia, v ktorom je rozširovanie ponuky o takéto potraviny výhodné, atraktívne a jednoduché.