New Retail Summit priniese informácie a inšpirácie, ako posilniť biznis v neľahkej dobe

Ako vyjsť z krízy silnejší. Tak znie tohtoročná téma New Retail Summitu, ktorý v Bratislave v rozšírenom dvojdňovom formáte ponúkne aktuálne témy a diskusie. Do programu sa zapojilo viac ako 30 rečníkov a panelistov a očakáva sa bezmála 400 účastníkov.

 

 

Po minuloročnom úspechu sa New Retail Summit, najväčšie stretnutie maloobchodníkov a ich dodávateľov na Slovensku, opäť koná vo formáte rozšírenom o workshop na aktuálnu tému. Tento rok bude popoludnie prvého dňa (25.4.) venované výzvam pre budúci vývoj rastlinných potravín na Slovensku. Workshop zameraný na rastlinné potraviny ponúkne európsky pohľad na prienik tejto atraktívnej kategórie na trh, vrátane súvisiacej legislatívy Európskej únie, a dáta o vplyve konzumácie rastlinnej stravy na slovenské zdravotníctvo. V panelovej diskusii sa stretnú zástupcovia výrobcov, podnikateľov a politickí predstavitelia. Potom nasleduje večerný koktail a networking – veľmi vyhľadávaná príležitosť na osobnú výmenu názorov na aktuálne dianie v podnikaní.

Hlavný celodenný program druhého dňa (26. 4.) otvorí analýza ekonomických vyhliadok od Juraja Karpiša, spoluzakladateľa INESS a špecialistu na fungovanie finančného systému a krízové dianie. Fakty o situácii slovenských domácností a o tom, ako sa spotrebitelia vyrovnávajú s rekordnou infláciou, prinesie analýza GfK.

Následné príspevky a diskusie poskytnú návody, ako môžu maloobchodníci a výrobcovia reagovať na zložitú hospodársku situáciu a zachovať alebo dokonca posilniť nákupné správanie spotrebiteľov. Či už ide o skvalitnenie a digitalizáciu vernostných programov (Tesco Stores SR), budovanie nových štandardov v zákazníckom servise (DODO), rozvoj predaja na online trhoviskách (Kaufland), zavádzanie potravinárskych inovácií (Alfa Bio alebo Tatranská mliekareň) alebo uprednostňovanie lokálnych surovín, vrátane vlastnej výroby v BIO certifikovaných lokalitách (Leros).

Veľký priestor bude venovaný potenciálu rozvoja e-commerce na Slovensku a v okolitých krajinách a definovaniu nástrojov na poskytovanie pozitívnej digitálnej spotrebiteľskej skúsenosti súčasne v online aj offline kanáloch.

Digitalizácia ako hnacia sila obchodného podnikania na ceste z krízy sa stala aj jadrom populárnej špeciálnej súťaže Mastercard Obchodník roka s názvom “Inovácia roka – Digitálny šampión”. O víťazovi rozhodne na konci druhého programového bloku publikum, ktoré bude hlasovať za jedného z troch finalistov. V prezentačnej súťaži sa predstavia Jakub Kačera (Wolt), Jaroslav Kypr (Dr.Max) a Juraj Pronaj (dm drogerie markt).

Popoludňajší program bude ukážkou prístupov a nástrojov pre úspešné riešenia v obchode. Napríklad generálni riaditelia spoločností Billa Slovensko a Wolt Slovensko ponúknu recept na efektívnu spoluprácu medzi konkurentmi, Berto predstaví výhody 2D kódov od GS1 a Ján Herda (NOV) sa podelí o skúsenosti po inštalácii prvého milióna elektronických cenoviek.

Záverečný príbeh GymBeam ukáže, ako nás aj kríza môže posilniť, ak prijmeme skutočnosť, že sa teraz musíme pripraviť na neistotu ako nový normál. Celý program vyvrcholí galavečerom za účasti všetkých víťazov cien jubilejného desiateho ročníka Mastercard Obchodník roka. Sprevádzať ním bude Sajfa a Peter Bič Project.

New Retail Summit organizuje spoločnosť Blue Events v spolupráci so Slovenskou alianciou moderného obchodu, Zväzom obchodu SR a Slovenským združením pre značkové výrobky.