Nekompromisná kvalita línie OSKAR oslovila zákazníkov

Product , 20.04 2022

Kvásková línia OSKAR má od začiatku spustenia predajov výborné referencie od retailerov a samotných konzumentov. Aj o tom, či MINIT pripravuje jej rozšírenie línie, sa dozviete v rozhovore. Na otázky instore odpovedal Ladislav Ambrovics, managing director, MINIT Slovakia.

 

Patria medzi súčasné trendy vo výrobe aj vysoký vklad ručnej práce, dôraz na tradičné receptúry a využitie kvásku?

Kváskovanie je spôsob výroby, ktorý je tu odjakživa. My v MINIT si veľmi vážime tradíciu pekárenského remesla. Pre nás sú kváskové výrobky prioritou číslo jeden. Napokon kváskové chleby vyrábame, pečieme a prinášame na trh už dlhé roky. Napriek tomu za posledné obdobie cítime potrebu posunúť sa ešte ďalej a priniesť remeselné pečivo vo vysokej kvalite širšej množine zákazníkov. Reagujeme tak zároveň na tri trendy. Prvým je, že slovenský spotrebiteľ je náročnejší, erudovaný a citlivo vníma kvalitu, chuť. Druhý trend priniesla koronakríza a lockdown, keďže ľudia začali doma hromadne piecť kváskové pečivo. Zistili, že doma vyrobený chlieb chutí veľmi dobre, ale zároveň, že takáto výroba je náročná, vyžaduje cit a um. Preto začali hľadať a kupovať remeselne vyrobené pečivo s čím súvisí a tretí trend, a síce vznik menších remeselných pekární, ktoré však zďaleka nepokrývajú vysoký dopyt.

Našim cieľom je remeselnú výrobu, kvalitu a poctivú ručnú prácu z priemyselnej výroby priniesť čo najširšej spotrebiteľskej báze a za rozumnú cenu. Riadime sa základným pravidlom: neobetujeme kvalitu na oltár kvantity. Absolvovali sme množstvo zahraničných ciest, aby sme si overili, že výroba kváskového pečiva v priemyselných podmienkach je skvelá a trendová, ale nemožno robiť kompromisy v kvalite. Aj na základe skúseností sa nám podarilo skombinovať automatizovanú výrobu s ručným tvarovaním pečiva.

Ľudia sa naučili počas pandémie vážiť si kvalitu?

Vnímame, že konzumenti vyhľadávajú výrobky s vyššou pridanou hodnotou a tradičné, remeselné produkty. Samotný chlieb z kváskovej línie Oskar spĺňa všetky atribúty takéhoto výrobku. Zákazník cíti úžasnú vôňu, vidí rustikálny povrch, po rozkrojení chleba bublinkovú štruktúru striedky. Pre bežného spotrebiteľa nie je ekonomické si piecť chlieb doma. Vďaka línii Oskar si môžu zakúpiť do domácností výrobky, ktoré sú krásne, chutné a zdravé.

Aké sú výhody rustikálneho dopekaného chleba v maloobchode, vo veľkých sieťach aj v tzv. convenience stores?

Dopekanie je veľmi efektívne a ekonomicky výhodné riešenie pre maloobchodné reťazce, a to vrátane convenience stores. Z pohľadu spotrebiteľa je výhodou, že dostane čerstvý, práve upečený chlieb. Obchodníkovi vzniká veľmi nízky odpis, nakoľko si dopečie adekvátne dopytu. Vďaka tomu, že MINIT pôsobí v Čechách aj na Slovensku, dokáže obchodník vďaka jednému dodávateľovi pokryť celú sieť v oboch krajinách. Ako výrobca – dodávateľ garantujeme rovnakú istú kvalitu. Avšak nepredávame len pečivo, ale ucelené riešenie ako úspešne predávať pekárenské výrobky. My v MINIT fungujeme na báze full service, teda okrem výrobkov dodávame celú škálu služieb, technológií a poznatkov, napríklad ako výrobky vyložiť na pulty a do regálov, ako ich prezentovať.

OSKAR psenicny kvaskovy chlieb s paskou

Koncom roka 2020 ste odštartovali kváskovú líniu OSKAR. Ako sa výrobkom darí dnes? Zachytili sme, že získala 2. miesto v kategórii Inovatívny výrobok v 4. ročníku udeľovania cien Potravinárskej komory Slovenska…

Línia OSKAR bola od začiatku veľmi úspešná. Začínali sme s dvomi chlebmi a dvomi francúzskymi bagetami nazývanými vekne. Naši odberatelia ako supermarkety aj menšie regionálne reťazce zaznamenávajú stúpajúce predaje a máme výborné referencie aj od samotných konzumentov. Pustili sme sa do tejto línie lebo veríme, že kváskové výrobky majú ešte potenciál.

Môžete konkretizovať, kde všade je kvásková línia zalistovaná? Bude dostupná aj vo franchisingovej sieti?

Momentálne sa kvásková línia OSKAR predáva v tradičnom maloobchode, ale aj v sieťach TERNO, Kraj, BILLA a Kaufland a intenzívne rokujeme s ďalším zahraničným reťazcom. Mojim osobným cieľom je v budúcnosti rozšíriť franchisingový koncept predajní aj o klasický chlebový modul.

Môžete čitateľom prezradiť plány s rozšírením kváskovej línie?

Určite chceme rozšíriť kváskovú líniu a chceme zvýšiť kapacitu výroby. Plánujeme vyrábať tradičné talianske pizza snacky, taktiež na báze kvásku a dlhého zrenia cesta. Budeme pokračovať vo výrobe produktové, ktoré sú v súlade s tromi spotrebiteľskými mega-trendmi v pekárenskej branži, a síce Zdravie (Health), na ktorý nadväzujeme kváskovou líniou, Snacking, ktorý reprezentujú napríklad pizza snacky, rýchle a chutné jedlá, ktoré dokážu nasýtiť a tretím trendom je Vychutnávanie (Indulgence), v súlade s ním sú napríklad produkty s kvalitnou belgickou čokoládou alebo francúzskym syrom.

 

Navštívte stránku majstra pekára Oskara