vtedajší československý trh vstúpilo Tchibo v roku 1991 a následne prevzalo Baliarne obchodu Jihlava. Následne prišla na náš trh v širšom meradle aj káva Tchibo vo svojom typickom modrom balení, ktorá bola dovtedy dostupná iba v predajniach Tuzex. V nasledujúcich rokoch sa firma etablovala na čelo kávového trhu a tiež medzi kľúčových predajcov spotrebného tovaru. Svoj prvý kamenný obchod na Slovensku otvorilo Tchibo v roku 2008 v Atrium Optima v Košiciach, roku 2012 bol spustený e-shop a vlani pribudli aj predajné kútiky vo vybraných predajniach COOP Jednota a Labaš, takže dnes je ponuka Tchibo prístupná zákazníkom po celej republike.
Dnes Tchibo prevádzkuje robustný e-shop, 19 vlastných obchodov a 21 predajných kútikov v obchodných reťazcoch a ponúka široké portfolio kávy v maloobchodnej sieti, to vše s ročným obratom vyše 40 milionov eur. Počas 30 rokov na trhu firma vybudovala plnohodnotný multikanálový systém predaja, zahŕňajúci predaj kávy v širokej maloobchodnej sieti, vlastné kamenné predajne, internetový obchod aj predajné kútiky vo vybraných maloobchodných predajniach. Vďaka tomuto unikátnemu obchodnému modelu dokázalo Tchibo dobre zvládnuť aj nedávne neľahké obdobie.
Dôkazom, že Slováci si koncept Tchibo skutočne obľúbili, je tretie miesto v tohtoročnom rebríčku TOP 50 zákaznícky najobľúbenejších značiek na Slovensku podľa prieskumu spoločnosti KPMG. Týmto umiestnením slovenskí spotrebitelia ocenili vysokú kvalitu kávy a spotrebného tovaru, dobrú cenu, ústretový personál a príjemné prostredie, ako aj udržateľný prístup spoločnosti Tchibo k podnikaniu.
Ako poďakovanie za priazeň pripravilo Tchibo pre svojich zákazníkov v nasledujúcich troch mesiacoch 3 x 30 dní najrôznejších výhod, darčekov a zliav, vďaka ktorým si nakupovanie užijú ešte viac. Špeciálne akcie pobežia ako v kamenných predajniach, tak aj pri nákupe z pohodlia domova v e-shope. Výročie štartuje tento týždeň plošnou akciou 3 x viac Vernostných zrniek pre držiteľov TchiboCard a špeciálnu ponuku zákuskov v kávovom bare. Nasledujúci týždeň sa v obchodoch naplno rozbehne ponuka nových ready to drink ľadových káv, limitovanej edície Tchibo Barista z Kolumbie a rozdávanie látkových tašiek ako darčeka k nákupu nad 14,99 eur. E-shop sa pripojí s 30 % zľavou na vybraný spotrebný tovar.
Súhrnné informácie k histórii a zaujímavosti z pôsobenia firmy na slovenskom trhu sú dostupné na špeciálnej microsite e-shopu. Pripomenúť si napríklad môžete niektoré dnes už neexistujúce typy káv, ktoré sa za tých 30 rokov objavili v ponuke, obľúbené televízne reklamy z nedávnej i staršej minulosti alebo vzhliadnuť narodeninové video, v ktorom firme blahoželajú jej zamestnanci, zákazníci i známe osobnosti, ktoré v minulosti s Tchibo spolupracovali.
Kampaň k 30 rokom na trhu je plánovaná ako 360° naprieč predajnými kanálmi i kategóriami tovaru. Prezentovaná bude vo vlastných médiách firmy ako je týždenný magazín, on-line newslettery, špeciálne microsite v e-shope, posty na firemnom FB a Instagrame, články na blogu a plánovaný je i špeciálny direct mail na členov vernostného programu TchiboCard. Zároveň sa bude informácia o výročí firmy komunikovať i v externých médiách, napr. ako súčasť aktuálnych TV spotov, v rádiových spotoch obchodných centier, v letákoch obchodných partnerov, v rámci digitálnej kampane či formou PR, ktoré na Slovensku zabezpečuje agentúra 10/10 Communications.
Zdroj a foto: Tchibo