Tesco chráni zdravie zákazníkov, využíva aj technológie inovatívnej IT firmy zo Slovenska

V Tescu je ochrana zdravia zákazníkov a kolegov vždy na prvom mieste. Reťazec hneď po vypuknutí koronakrízy posilnil hygienické rutiny vo všetkých obchodoch a neustále dohliada na dodržiavanie platných bezpečnostných opatrení. Aj v súčasnej náročnej situácii Tesco prináša inovácie pre ešte bezpečnejšie nakupovanie. Jednou z nich je automatický systém vyhodnocujúci počet zákazníkov nachádzajúcich sa v jednu chvíľu v obchode Tesca. Unikátne technologické riešenie vyvinuté slovenskou IT firmou Pygmalios, ktorá bola v minulosti ocenená na Slovensku titulom Podnikateľský nápad roka, funguje na princípe anonymného merania počtu zákazníkov v predajni v reálnom čase.

 

 

„V Tescu sme promptne zareagovali hneď po vypuknutí koronakrízy – staráme sa o bezpečnejší nákup našich zákazníkov a vyvíjame maximálne úsilie, aby sme im za každých okolností prinášali ich obľúbené potraviny. Pomáhajú nám v tom užitočné technologické inovácie, príkladom je systém Pygmalios, vďaka ktorému dokážu kolegovia Tesca v reálnom čase dohliadať na počet nakupujúcich nachádzajúcich sa v rovnakú chvíľu v našich obchodoch. Ide o veľkú pomoc pre našich kolegov, pričom práve vďaka inovatívnemu technologickému riešeniu Pygmalios dokážu ešte efektívnejšie dohliadať na dodržiavanie opatrení a chrániť tak zdravie zákazníkov i ostatných kolegov,“ uviedol Martin Kuruc, výkonný riaditeľ Tesca na Slovensku.

Tesco dohliada na to, aby v každom z jeho 153 obchodov nakupoval v rovnaký čas iba povolený počet zákazníkov v prepočte na štvorcové metre. Momentálne systém Pygmalios funguje vo viac ako 60 prevádzkach Tesca naprieč celým Slovenskom.

Podľa aktuálne platných nariadení môže v prevádzke v jednom okamihu nakupovať najviac jeden zákazník na 15 štvorcových metrov predajnej plochy obchodu. Toto dočasné pravidlo zavedené v období pandémie platí pre celé územie Slovenska – regionálni hygienici ho však môžu v jednotlivých regiónoch Slovenska upraviť. V závislosti od epidemickej situácie tak v niektorých regiónoch platí pravidlo v upravenej podobe – jeden zákazník na 25 štvorcových metrov.

Efektívne a anonymné riešenie

Elektronický monitoring vyhodnocuje informácie o počte ľudí v obchodnej prevádzke prostredníctvom nainštalovaných inteligentných senzorov. Tie anonymne počítajú prichádzajúcich a odchádzajúcich návštevníkov. Následne veľkou rýchlosťou, rádovo v sekundách, dokážu vyhodnotiť počet nakupujúcich, ktorí sa  nachádzajú v danú chvíľu v prevádzke.

Systém informuje o aktuálnej situácii v obchode prostredníctvom obrazovky umiestnenej pri vstupe do obchodu: zelená farba signalizuje, že počet ľudí v prevádzke neprekročil limit. Červená, naopak, upozorní, že už bol dosiahnutý maximálny povolený počet zákazníkov, ktorí môžu v rovnaký čas nakupovať v obchode.

„Rozumieme náročnej situácii, v akej sa maloobchodné reťazce ocitli práve vplyvom vypuknutia koronakrízy. Veľmi nás teší pozitívna skúsenosť Tesca, vážime si vzájomnú spoluprácu a veríme, že náš systém bude aj naďalej pomáhať pri bezpečnejšom nákupe v obchodoch reťazca, ktorý sme spoločným úsilím s tímom z Tesca nasadili,“ vysvetľuje Michal Tomčík, spoluzakladateľ a vedúci projektu  za Pygmalios. „Sme radi, že Pygmalios už dnes úspešne pomáha v desiatkach obchodov Tesca a osvedčil sa v obchodoch rozličných formátov vrátane menších i väčších prevádzok,“  dodal Miroslav Duda z Pygmaliosu zodpovedný za proces implementácie.

Tesco je na Slovensku dlhodobo lídrom inovácií v oblasti maloobchodu. Prvenstvo potvrdilo nielen zavedením systému Pygmalios v obchodoch, ale aj ďalšími inovatívnymi službami, ktorých význam sa naplno potvrdil po vypuknutí koronakrízy. Od začiatku pandémie radí Tesco zákazníkom, ako dokážu s modernými technológiami nakúpiť ešte bezpečnejšie. Inovatívna služba Scan&Shop je dnes dostupná vo viac ako 40 obchodoch Tesca.

„Zákazníci od začiatku pandémie oceňujú náš zodpovedný prístup a popritom čoraz viac využívajú naše moderné služby. Príkladom je nákup so skenerom Scan&Shop, ktorý umožňuje zákazníkovi vkladať svoj nákup do tašky priamo počas nákupu a ušetriť tak čas strávený vykladaním nákupu pri pokladni. Rovnako sa čoraz väčšej obľube tešia aj Online nákupy Tesca, ktorých dostupnosť sme v uplynulom období výrazne rozšírili tak v nových, ako aj existujúcich lokalitách,“ povedal Martin Kuruc z Tesca.

Tesco Online nákupy prinášajú bezpečnejší nákup potravín a ďalších výrobkov z pohodlia domova. Reťazec v uplynulom období výrazne rozšíril pokrytie služby, ktorá je po novom k dispozícii už pre 2,8 milióna ľudí, resp. 1,1 milióna domácností naprieč celým Slovenskom. Výhody Tesco Online nákupov sú dostupné už aj pre zákazníkov napríklad v Dunajskej Strede, Brezne, Liptovskom Mikuláši či ďalších mestách a obciach. Navyše, reťazec v uplynulom roku výrazne posilnil kapacitu služby v existujúcich lokalitách – v medziročnom porovnaní je dostupných 90 % dodacích časových úsekov navyše.

Nakupujúci radi využívajú aj službu Klikni & Vyzdvihni, ktorá umožňuje urobiť online nákup z pohodlia domova a následne si ho vyzdvihnúť vlastným autom vo vopred vybraný čas na zvolenom mieste. Tesco povzbudzuje zákazníkov aj k využívaniu bezkontaktných platieb kartou v obchode, pretože to urýchľuje vybavenie nakupujúcich pri pokladni.

Zdroj: Tesco, Foto: Pygmalios