Lars Poulsen: Naša ponuka musí byť ešte relevantnejšia a hodnotnejšia

Aký dopad mala pandémia v globálnom meradle na sieť kamenných predajní? Aký bude nový normál a čo prinesie? Na tieto otázky zodpovedal Lars Flaccus Poulsen z manažmentu reťazca Flying Tiger Copenhagen. Lars mal byť jedným z kľúčových rečníkov dlho pripravovaného festivalu Retail Innovation Conference IV. Ten sa z pochopiteľných dôvodov tento rok neuskutoční.

 

 

V Bratislave sa podľa plánovanej dramaturgie mali počas štvrtého ročníka Retail Innovations Conference opäť predstaviť unikátne osobnosti zo sveta retailu, ktorým by určite dominovali: Markku Hautala, šéf supermarketu K-Citymarket Järvenpää z Fínska (ocenený IGD World Award: „Store Of The Year 2019“) a Lars Poulsen zastupujúci jedinečný pop-up koncept Flaying Tiger. „Okolnosti spôsobené pandémiou ochorenia Covid-19 zatriasli retailom a preniesli ho do úplne novej reality. Zásadne sa zmenili témy, stratégia a obchodníci riešia momentálne iné problémy, ako pred pandémiou,“ zdôvodňuje zrušenie eventu spoluzakladateľ RIC Tibor Tabery a dopĺňa: „„Tento ročník vznikal za neodmysliteľnej podpory našich významných partnerov. Musím vyzdvihnúť najmä spoločnosti COOP Jednota Slovensko, Reccom a AVgast. Patrí im naše veľké poďakovanie. Ďakujeme!“

Vzhľadom k situácii sa organizátori RIC IV spíkrov spýtali niekoľko otázok a aspoň takouto formou priniesli na Slovensku aktuálne príbehy a skúsenosti odborníkov z retailového biznisu. „Verím, že správny čas na inšpiratívnu konferenciu a osobne stretnutia ešte príde. O ďalších krokoch budeme informovať na našej stránke a facebookovom profile Retail Innovations HUB,“ dodáva T. Tabery.

 

Foto: Flying Tiger Copenhagen
Foto: Flying Tiger Copenhagen

 

Lars Flaccus Poulsen je Project Manager, Store Experience Retail Excellence v spoločnosti ZEBRA A/S, ktorá prevádzkuje obchodný reťazec Flying Tiger Copenhagen. Lars pracoval viac ako 11 rokov ako projektový manažér, pričom spájal body medzi fyzickou exekúciou a dizajnom konceptov, ako aj medzi vývojom a realizáciou rôznych projektov v rámci rýchlo sa rozvíjajúcej retailovej organizácie. Po vytvorení viacerých značkových prostredí s prvkami udržateľnosti až po rozsiahle IT projekty v portfóliu obchodov sa jeho súčasná práca zameriava na uvedenie obchodov Flying Tiger Copenhagen do ďalšej fázy, v ktorej sa synchronizuje digitalizácia, estetika a zážitkové nakupovanie.

 

Ako covid19 ovplyvnil Vaše podnikanie?

Ako maloobchodníka postaveného na kamenných predajniach s obmedzeným online predajným kanálom nás „lockdown“ zasiahol naozaj významne. Istú dobu sme v závislosti od opatrení v danej krajine nemohli predávať vôbec, čo sa ale vzťahovalo na všetkých nepotravinárskych maloobchodníkov. Vo všetkých prípadoch sme rešpektovali a dodržiavali miestne právne predpisy, aby sme zaistili bezpečnosť našich zákazníkov aj našich spolupracovníkov.

Aké boli Vaše najužitočnejšie opatrenia na zotavenie počas reštriktívnych opatrení vlády?

Z pohľadu predaja sme sa v tržbách po ukončení „lockdown“ nezotavili a v našej sieti obchodov sme v tomto období zaznamenali jasnú koreláciu medzi výkonmi a poklesom návštevnosti. Po znovuotvorení siete sme urobili sériu vhodných bezpečnostných opatrení a v súlade s miestnymi predpismi, aby sme zaistili bezpečné nákupné aj pracovné prostredie zamestnancov. Pri znovuotvorení  sme spustili sériu cielených predajných akcií, primárne posilňujúcich komunikáciu našich hodnôt smerom k zákazníkovi.

Čo by ste urobili inak, keď sa dnes obzriete späť?

Nikto v skutočnosti nebol pripravený na rozsah Covid-19, sme spokojní s našou prvotnou reakciou na pandémiu. Rýchlo sme uprednostnili bezpečnosť zákazníkov a zamestnancov pred všetkým ostatným a ukončili prevádzku. V spätnom pohľade, čo sme mohli urobiť lepšie, bolo mať pohotovostnú súpravu (emergency kit) pre našich zamestnancov. Teraz vieme, že táto hrozba bola a stále je veľmi reálna, a preto podnikáme potrebné kroky na zabezpečenie neustálej bezpečnosti našich zákazníkov a zamestnancov.

Aké zmeny zostanú vo vašom podnikaní v dôsledku covid19 aj v budúcnosti?

V kamenných obchodoch nahrádzame niektoré dočasné opatrenia trvalými a začleňujeme bezpečnostné prvky do našej štandardnej koncepcie obchodu. Zistili sme, že to dobre rezonuje medzi zákazníkmi aj zamestnancami. Na úrovni centrály si zvykáme na „nový normál“ a implementujeme nástroje potrebné na prácu z domu. Mnohí kolegovia zistili, že sú rovnako produktívni alebo dokonca produktívnejší doma ako v kancelárii, pričom sú v bezpečí svojho domova.

Čo si myslíte, že sa zásadne zmení v maloobchode po pandémii covid19?

Je pravdepodobné, že Covid-19 tu nejaký čas zostane. To zvyšuje význam alternatívnych predajných kanálov, ako je e-commerce. Je pravdepodobné, že aspoň na určité obdobie sa rast online predaja zrýchli a že včasné dodávky zákazníkom sú nevyhnutnou súčasťou stratégie. Pozorujeme tiež nárast elektronických bezkontaktných platieb, pravdepodobne z hygienických dôvodov. Sústredíme sa na možnosti prijímať rôznych platobných kariet. Zníženie pohybu zákazníkov všeobecne bude mať vplyv na obchody orientované na impulzívne nákupy, ako sú práve naše prevádzky. Toto nás prinúti propagovať naše výrobky vo vyššej miere, ako sme to robili predtým, aby bola naša ponuka ešte relevantnejšia a hodnotnejšia.

O spoločnosti Flying Tiger Copenhagen

Flying Tiger Copenhagen je dánska sieť dizajnových predajní so svojráznou, neustále sa meniacou ponukou produktov. Zákazníci tu nájdu veci, ktoré potrebujú, veci, o ktorých snívali, a veci, o ktorých existencii možno ani len netušili. Veci pre domov, párty, pre deti a mnoho ďalších a to všetko za prekvapivo dostupné ceny.

Ponúkané produkty sú jednoduché, dizajnové a pestré, s dotykom Škandinávie a často s prvkom humoru za neuveriteľne nízke ceny a to všetko vo veľmi príjemnom prostredí. Vo Flying Tiger Copenhagen môžu zákazníci nakúpiť predmety, ktoré sú dekoratívne, praktické, zábavné a povzbudzujú kreativitu. Sortiment zahŕňa všetko od domácich potrieb cez dekorácie, potreby do kuchyne, doplnky pre kreatívny večierok, kancelárske potreby, hračky až po „vychytávky“ pre domácich majstrov.

Prvý obchod Flying Tiger Copenhagen bol otvorený v dánskej Kodani v roku 1995. Aktuálne má Flying Tiger Copenahgen vyše 950 predajní naprieč celou Európou, v Japonsku aj v USA. Od júna 2016 je Flying Tiger Copenhagen globálnym menom pre všetky predajne predtým známe ako Tiger, TGR a Flying Tiger. Prvá predajňa na Slovensku bola otvorená v Bratislave v Eurovea vo februári 2015 a počet predajní sa neustále rozširuje. Každá predajňa je miestom, kde chcú zákazníka inšpirovať ku skúšaniu nových vecí, ku kreativite. Ambíciou je robiť nakupovanie v predajni Flying Tiger Copenhagen zábavné.

Zdroj: Retail Innovations Conference, Foto: Flying Tiger Copenhagen