Horúce letá posledných rokov sa jasne vryli Slovákom do pamäte a tento rok nič nenechali na náhodu. Dáta internetového porovnávača cien Heureka ukazujú, že záujem o klimatizácie začal v internetových obchodoch stúpať už v januári, ešte počas hlbokej zimy. Od tohto obdobia záujem o klimatizácie už narástol o stovky percent.
„Na základe informácií z minulého roka očakávame, že záujem zákazníkov o klimatizácie bude ešte rásť a absolútny vrchol dosiahne až počas letných prázdnin,“ vysvetľuje produktová manažérka Heureky Alexandra Čermáková. Aj napriek tomu sa ukazuje, že Slováci sú tento rok na letné horúčavy pripravení lepšie ako naposledy. Ich prípravy dokonca nezhatil ani nezvyčajne chladný a daždivý máj – rast záujmu o klimatizácie vôbec nespomalil.
Slováci však hľadajú aj alternatívy ku klimatizáciám. Výrazy ako vodná hmla, mobilný ochladzovač vzduchu, mobilná klimatizácia, bazén, USB ventilátor či solárna sprcha patria od začiatku júna k tým najvyhľadávanejším slovným spojeniam v slovenských internetových obchodoch. Z tohto zoznamu vidno, že Slováci sú pripravení na každú eventualitu, ktorú môžu letné horúčavy priniesť a nič ich nezaskočí.
Vlastne, skoro nič. Výnimkou je nezvyčajne vysoký počet komárov, ktoré sa v našich končinách premnožili vďaka májovým dažďom. Aj na tento nečakaný problém však Slováci zareagovali promptne. Informácie od Heureky ukazujú, že do zoznamu najvyhľadávanejších výrazov v slovenských internetových obchodoch sa v priebehu júna prebojovali aj lapače hmyzu a odpudzovače komárov. S ich pomocou už skutočne nič nebude stáť v ceste pohodlnému a ničím nerušenému letu.
Zdroj: Heureka, Ilustračné foto: Pixabay.com