Potraviny KRAJ sa po roku od prestavenia nového konceptu rozširujú do ďalších regiónov Slovenska

Maloobchodná sieť potravín KRAJ oslavuje na slovenskom trhu prvý rok. Moderný koncept si za krátky čas získal zákazníkov, ktorí oceňujú kvalitné slovenské produkty od regionálnych dodávateľov, zdravé výrobky, produkty pre ľudí s rôznymi intoleranciami a bežné každodenné potraviny za primerané ceny. Dôkazom je aj ďalšia, už ôsma predajňa na Drieňovej ulici v bratislavskom Ružinove, a takmer 30-percentný medziročný nárast zákazníkov.

 

„Aktuálne obsluhujeme v priemere 10 000 zákazníkov denne a  ich počet narastá. V predajniach registrujeme medziročný nárast zákazníkov o 28 %,“ hovorí generálny riaditeľ spoločnosti TERNO real estate Stanislav Čajka. Predajne KRAJ ponúkajú kombináciu výrobkov od regionálnych dodávateľov zo Slovenska, zdravý sortiment pre spotrebiteľov uprednostňujúcich zdravý životný štýl či ľudí s potravinovou intoleranciou, ako aj bežné potraviny za primerané ceny. Od začiatku pôsobenia sa sortiment slovenských značiek značne rozšíril. Dnes zákazníci na pultoch KRAJa nájdu takmer 60-percentný podiel domácich výrobkov a viac ako 900 produktov od vyše stovky regionálnych výrobcov. Ich najväčšie zastúpenie je v kategórií vín, pečiva a mliečnych výrobkov. „Sortiment regionálnych výrobcov kvartálne prehodnocujeme. Koncom roka sme zverejnili výzvu pre záujemcov na dodávky vajec z voľného výbehu z ekologického chovu či čerstvého mlieka v skle. Ponuky vyhodnotíme a vybraný sortiment potom zaradíme na naše pulty,“ vysvetľuje proces prijímania nových dodávateľov Martin Mašeja, riaditeľ nákupu.

KRAJ pracuje aj na svojom rozširovaní do ďalších regiónov Slovenska. Už v apríli otvorí predajňu v Trnave a v priebehu roka pribudnú ďalšie predajne. Informácie o plánovaných predajniach komunikuje na svojej web stránke www.krajpotravin.sk. „Pokiaľ ide o Bratislavu, prestaviame predajňu na ulici Ivana Horvátha v Ružinove, následne na Homolovej v Dúbravke a v lete sa pustíme do premeny našej vlakovej lode v Auparku. Na jeseň budeme pokračovať v prestavbách predajní v Bratislave a zavítame do Prievidze a Novej Dedinky,“ povedal S. Čajka. Ambíciou KRAJa je byť celoplošne fungujúcim reťazcom. Najnovšou otvorenou predajňou je prevádzka na Drieňovej ulici v Ružinove, ktorá na ploche 482 m2 ponúka približne 6 500 produktov. Najzásadnejšie sa zmenil dizajn predajne a významne sa zväčšila kapacita čerstvého sortimentu. Potraviny KRAJ zamestnávajú 177 ľudí, z toho 22 zamestnancov pracuje v novej predajni na Drieňovej.

KRAJ je pri informovaní o pôvode potravín vo svojom sortimente maximálne transparentný a zákazníkov sa snaží v tejto oblasti vzdelávať. „Dostupnosť informácií o produktoch pre našich zákazníkov berieme vážne, preto v rámci dlhodobej kampane predstavujeme malé rodinné firmy, ktoré sa venujú kvalitnej domácej výrobe,“ uviedol Marek Kostrna, marketing a PR manager spoločnosti. Aj to bolo dôvodom pre vznik projektu Krížom Krajom s influencerom Milanom Bez Mapy, počas ktorého postupne navštívi 12 regionálnych dodávateľov priamo v ich výrobných prevádzkach. Ambasádorkou potravín KRAJ je aj milovníčka zdravej stravy a cvičenia Silvia Križanová alias Sisa_kr, ktorá ponúka fanúšikom na Instagrame tipy na produkty z pultov predajní. Oslovuje hlavne skupinu mamičiek a mladé ženy. „Ak dnes chceme mladým ľuďom ponúknuť čo najviac informácií o trendoch v stravovaní, najprirodzenejším nástrojom sú digitálne platformy. Preto sme sa rozhodli spolupracovať s ľuďmi, ktorí vedia takýto koncept zdieľať najlepšie,“ objasňuje M. Kostrna.

O obľúbenosti konceptu KRAJ svedčí aj prieskum spoločnosti KANTAR Slovakia, ktorý ukázal, že 89 % zákazníkov hodnotí predajne ako vynikajúce, veľmi dobré alebo dobré. Potraviny KRAJ získali tiež prestížne ocenenie v súťaži Hermes Komunikátor roka za najlepší interiér predajného priestoru.