Spoločnosť Queensway Restaurants Slovakia s.r.o., ktorá na Slovensku prevádzkuje franchisingovým systémom sieť rýchleho občerstvenia KFC (Kentucky Fried Chicken), otvorila v priestoroch bratislavského Auparku svoju vlajkovú loď. Samostatná reštauračná prevádzka má kapacitu viac, ako 100 miest na sedenie a nový systém obsluhy, ktorý je efektívnejší. Spoločnosť plánuje na Slovensku ďalšiu expanziu značky KFC.
KFC otvorilo v bratislavskom Auparku samostatnú, veľkokapacitnú prevádzku s interiérovým dizajnom podľa aktuálnych trendov z dielne uznávaného architekta. Sieť rýchleho občerstvenia tak už nie je súčasťou foodcourtu, ale má veľkorysý, samostatný priestor s výhľadom na panorámu s bratislavským hradom. Vďaka zväčšenej kapacite, ktorá pojme viac, ako 100 hostí, sa novootvorená pobočka stane najväčšou prevádzkou KFC na Slovensku.
Návštevníkov reštaurácie čakajú príjemné zmeny. Nová prevádzka prinesie úplne nový systém obsluhy. Zákazník si pri jednom okienku objedná a zaplatí za objednávku, jedlo si však vyzdvihne pri inom okienku. Zvýši sa tak rýchlosť a efektivita obsluhy. „Chceme takýmto spôsobom urýchliť obsluhu a zvýšiť spokojnosť našich zákazníkov, ktorí si skrátia dobu čakania v rade,“ približuje Mgr. Lucia Tóthová, marketingová manažérka Queensway Restaurants Slovakia.
„V prípade novej prevádzky sme investovali do nových fritéz a prístrojov na shake-y,“ povedal Mag. Andreas Schindl, Country manager Queensway Restaurants Slovakia, pod ktorú značka KFC patrí. „Okrem otvorenia novej prevádzky sme v týchto dňoch urobili aj významné rozhodnutie investovať 10 -15 miliónov Eur do 11 nových prevádzok, ktoré na Slovensku vytvoria približne 300 nových pracovných miest. V blízkej budúcnosti taktiež plánujeme rekonštrukciu existujúcich slovenských prevádzok,“ dodal A. Schindl. V rámci expanzie, ktorá by mala prebehnúť v najbližších 3-4 rokoch, je plánovaných aj viacero samostatných drive thru prevádzok.
Prvá prevádzka KFC na Slovensku bola otvorená 30. septembra 2006 v Trnave. V súčasnosti sú na Slovensku štyri prevádzky, dve v Bratislave, jedna v Trnave a jedna v Banskej Bystrici. Sieť reštaurácií patrí pod spoločnosť Queensway Group, rodinnej firmy, ktorá sídli v Anglicku, a ktorá so značkou KFC pokrýva 3 trhy – slovenský, rakúsky a anglický.
Sieť predajní s rýchlym občerstvením KFC je jednou z najpopulárnejších na svete. Obľúbené sú najmä ich vyprážané kuracie kúsky, pripravené v špeciálnej marináde, a pikantné kuracie krídelká. Čerstvé kuracie mäso z overených zdrojov je obaľované a pripravované priamo v reštaurácii. Poznávacím znamením KFC sú aj nezameniteľné červeno-biele kýble s podobizňou zakladateľa značky, Colonela Harlanda Sandersa.
Sanders začal v roku 1930 predávať vyprážané kuracie kúsky v americkom štáte Kentucky. Pôvodne smažil kurčatá v reštaurácii, ktorá bola súčasťou čerpacej stanice. Neskôr vymyslel zmes 11 druhov byliniek a korenín, dnes známu ako Original Recipe. V roku 1952 otvoril prvú prevádzku Kentucky Fried Chicken a začal expandovať. Jeho úspech bol odmenený čestným titulom Kentucky Colonel. Dnes má KFC viac ako 22 000 reštaurácií po celom svete. Ročne predá v priemere okolo 200 miliónov kuracích kúskov. Celosvetovo ponúka viac ako 400 rôznych produktov.