Kým u nás sú e-účtenky, v Poľsku vydávajú až 50 cm papierové bločky

V posledných týždňoch vyvolali pobúrenie zákazníkov Biedronky rekordne dlhé pokladničné doklady. “Kúpila som len jedno jablko a dostala som účtenku s dĺžkou 43 cm,” napísala pani Magdaléna na sociálnej sieti X (predtým Twitter). Ako sieť vysvetľuje toto plytvanie? 

 

Biedronka sa snaží osloviť svojich zákazníkov všetkými možnými spôsobmi. Nielen prostredníctvom TV reklám, akciových letákov, aplikácií, billboardov, ale aj SMS správ a v posledných týždňoch aj účtenkami. Na tom by nebolo nič mimoriadne, ak by nešlo o rekordnú dĺžku papiera z POS tlačiarne. Pod zoznamom zakúpených produktov sú informácie o akciách a reklamných sloganoch, preto sú niektoré účtenky dlhé takmer 50 cm. Podobné informácie uvádza v Poľsku aj Lidl, avšak na zadnej strane účteniek. Vďaka tomu spotrebuje oveľa menej papiera. Viaceré reťazce na Slovensku už prechádzajú na takzvané e-účtenky, teda zákazník sa pri kúpe rozhodne, či chce papierovú účtenku alebo zaslať bloček e-mailom.

“Je to strašné plytvanie papierom, vzhľadom na počet transakcií za deň. Samozrejme, že dôležitejšie je umiestniť nápadné “sme najlacnejší”,” rozčuľujú sa zákazníky Biedronky. “V Biedronke som si kúpila 9 produktov. Dostala som najdlhšiu účtenku vôbec! Zmerala som ju. Má 47 cm! Pol metra, aby ma sieť presvedčila o niečom, čo ma nezaujíma. To je plytvanie papierom, ktorý je vďaka potlači aj ťažko degradovateľný,” reaguje ďalší zákazník na sociálnej sieti.

“Účtenky sú pre nás okrem legislatívnej úlohy dôležitým komunikačným nástrojom,” vysvetľuje poznamenala marketingová riaditeľka siete Biedronka Dorota Wrotek-Gut a dodala, že obchod ich najčastejšie využíva na informovanie zákazníkov o najdôležitejších akciách. “Okrem toho na účtenky tlačíme aj poukážky v konkrétnej hodnote, ktoré si zákazníci môžu uplatniť pri nákupe v našich predajniach,” informovala D. Wrotek-Gut. Na Slovensku niektoré reťazce tiež tlačia ešte dodatočný pokladničný blok s čiarovým kódom, ktorý slúži na uplatnenie akcie. Tieto bločky sú však oveľa kratšie. Bude zaujímavé sledovať, ako sa siete vyrovnajú s agendou ESG, teda nefinančným reportingom, nakoľko budú musieť zdokumentovať aj takéto plytvanie a vytváranie environmentálnej záťaže.

Zdroj: Olsztyn.eska.pl