Obľúbená neska: denne jej vypijeme až 1,6 milióna šálok

„Dáš si nesku?“ Aj vďaka tejto zaužívanej otázke pozná túto rozpustnú kávu naozaj každý. Až tak, že sa stala zaužívaným synonymom pre akúkoľvek rozpustnú kávu. Niekto si jej rád dopraje za šálku, iný ich naopak potrebuje aj päť. Vždy, keď máme chuť na rýchlu kávu bez ústupkov v chuti a vôni, siahneme po neske. Vychutnávame si ju v rôznych variáciách presne tak, ako ju máme radi, a to už celých 80 rokov.

 

 

Slovensko je krajina kávičkárov. Svedčí o tom aj fakt, že denne vypijeme až 1,6 milióna šálok rozpustnej kávy NESCAFÉ, pričom v susednom Česku jej vypijú dokonca až 3 milióny. Dať si nesku je jednoducho každodenný rituál, ktorý máme v obľube. Je to jej príjemne horká chuť, povzbudzujúce účinky a neodolateľná vôňa, ktoré z nej robia nápoj, bez ktorého si už ani nevieme predstaviť deň. S neskou začíname rána v pohodlí svojho domova, spríjemňujeme si ňou čas strávený v práci, či sa pri nej stretávame s blízkymi priateľmi.

Táto rozpustná káva sa stala obľúbenou už po uvedení na trh pred osemdesiatimi rokmi a dodnes je neoddeliteľnou súčasťou mnohých domácností po celom svete. Postupom času sa NESCAFÉ stalo bežne používaným označením pre rozpustnú kávu, na Slovensku ju poznáme najmä pod skratkou neska.

Jej skutočná sláva však začala už v roku 1938, kedy spoločnosť Nestlé uviedla na švajčiarsky trh prvé balenie rozpustnej kávy, a hneď do dvoch mesiacov od jej uvedenia si splnila svoje ročné predajné ciele. Začiatkom 40. rokov už putovali plechovky s obľúbeným nápojom do ďalších 30 krajín, rozmiestnených po všetkých kontinentoch. V priebehu druhej svetovej vojny sa stala dokonca súčasťou potravinových balíčkov pre vojakov.

V 50. rokoch sa neska dočkala inovácie. Na výrobu rozpustnej kávy sa začala využívať nová technológia – sušenie mrazením. Tak vzniklo prémiové NESCAFÉ Gold, ktoré si rýchlo získalo nových priaznivcov.

NESCAFÉ je na trhu už celých 80 rokov a dodnes má svojich priaznivcov. Interné štatistiky spoločnosti Nestlé preukázali, že až 56 % slovenských a českých domácností kupuje práve túto značku rozpustnej kávy. Nesku pijeme, aby nás prebudila, keď sme unavení a naopak vychutnávame, keď bažíme po chvíľke pohody a odpočinku. „Rozpustná káva postupne prevýšila aj počet vypitých šálok mletej či zrnkovej kávy a svoj vrchol stále zažíva,“ vysvetľuje Jan Doležel, marketingový manažér NESCAFÉ.

Postupom času rastú požiadavky aj na kvalitu kávy. „Ďalším trendom, okrem prémiovej rozpustnej kávy a domácich kávovarov, je stále väčší záujem o pôvod zŕn, ich zodpovedné získavanie či bio kvalitu,“ dodáva J. Doležel. Aj vďaka tomu si nesku môžeme vychutnať vždy a všade v tej najvyššej kvalite.

Zdroj a foto: Nestlé