ŠKODA na Slovensku prepisuje rekordy: Dosiahla najvyššie predaje za posledných 11 rokov

ŠKODA dosiahla na Slovensku historicky najlepšie predaje za posledných jedenásť rokov. V roku 2017 zaznamenala 18 907 registrovaných nových osobných automobilov a vyše 7-percentný medziročný nárast. Trhový podiel značky dosiahol v minulom roku takmer 20 %. Najžiadanejším modelom nielen značky ŠKODA, ale aj celého slovenského automobilového trhu, sa stala ŠKODA OCTAVIA s tesným náskokom pred druhým modelom ŠKODA FABIA.    

 

Predaj nových automobilov ŠKODA na Slovensku sa v roku 2017 ešte viac priblížil k číslam pred svetovou finančnou krízou, pričom dosiahol najlepší výsledok od roku 2006. Pre automobily značky ŠKODA sa v minulom roku rozhodlo 18 907 motoristov, čo predstavuje medziročný nárast o 7,6 % (2016: 17 571 automobilov). Trhový podiel značky dosiahol úroveň 19,68 %. Automobily značky ŠKODA sa vlani na Slovensku predávali 2-krát viac ako druhá značka v poradí (VW) a vyše 2,6-krát viac ako značka na treťom mieste (Hyundai).

„V ére samostatnosti Slovenska sa ešte nikdy nepredalo viac nových automobilov ako v minulom roku. Rovnako aj ŠKODA má za sebou veľmi úspešný rok. Obmenili sme portfólio modelov a uviedli sme na trh zásadné novinky. Aj to nám pomohlo ešte rozšíriť veľkú základňu našich verných zákazníkov a fanúšikov,“ hovorí Ing. Marek Růžička, konateľ spoločnosti ŠKODA AUTO Slovensko. „Som presvedčený, že aj v tomto roku sa nám podarí navýšiť predaje a potvrdiť dlhodobú trhovú pozíciu. Optimizmom ma napĺňa úspešný štart našich SUV modelov KODIAQ a KAROQ, ktoré v tomto roku predstavíme aj v ďalších verziách. Zároveň na trh uvedieme zmodernizovanú verziu nášho dlhodobo najúspešnejšieho automobilu – modelu ŠKODA FABIA,“ dodáva Ing. Marek Růžička.

Najpredávanejším automobilom nielen značky ŠKODA, ale celého trhu na Slovensku, sa vlani stala ŠKODA OCTAVIA. Za svoje auto si ju zvolilo až 5 340 motoristov (liftback 2 370 kusov + kombi      2 970 kusov), čo je medziročne o 8,14 % viac ako v roku 2016. OCTAVIA s tesným rozdielom preskočila tradičný bestseller, model ŠKODA FABIA, ktorý s počtom 5 308 predaných kusov skončil na druhom mieste (hatchback 2 818 kusov + kombi 2 490 kusov). Na tretiu priečku sa doviezol model  ŠKODA RAPID s počtom 3 877 predaných automobilov (liftback 1 882 kusov + Spaceback 1 995 kusov), ktorý ostal približne na úrovni minulého roka.

„Veľmi nás teší odozva motoristov na naše najväčšie vlaňajšie novinky – SUV modely KODIAQ a KAROQ. Oba automobily si hneď po svojom uvedení na trh získali srdcia slovenských motoristov, vďaka ktorým bola SUV ofenzíva značky ŠKODA úspešná. Verím, že po kompletnom nábehu našich SUV modelov v roku 2018 sa nám podarí atakovať vrhol v tomto najrýchlejšie rastúcom segmente. Budú tak nasledovať úspech našej vlajkovej lode ŠKODA SUPERB, ktorá naďalej výrazne dominuje v kategórii strednej triedy s takmer tretinovým trhovým podielom,“ uzatvára Ing. Marek Růžička.

Zdroj a foto: ŠKODA