Aj menší regionálni dodávatelia môžu vďaka spolupráci s Kauflandom rásť

Príkladom úspešnej spolupráce medzi malými lokálnymi dodávateľmi a obchodným reťazcom je fakt, že zákazníci Kauflandu sa už na 34 predajniach môžu tešiť z ponuky 21 nových lokálnych dodávateľov. Projekt, ktorého cieľom bolo rozšírenie produktového portfólia a spestrenie ponuky ešte väčším výberom poctivého slovenského potravinárskeho remesla, tak priniesol výsledky.

 

Do portfólia pribudli rôzne mliečne výrobky, ako napríklad žinčica či bryndza. Rozšírilo sa tiež o pivo, víno, slané a sladké pochutiny, parené knedle, cestoviny, údeniny, šťavy a sirupy či med. V Bratislave je ponuka obohatená o bratislavské rožky vyrobené podľa tradičnej receptúry.

Zákazníci Kauflandu tak získali ešte väčšiu ponuku čerstvých a kvalitných výrobkov pochádzajúcich priamo z ich regiónu, od lokálnych výrobcov, ktorí sa opierajú o osvedčené receptúry a výrobné postupy. „Tešíme sa, že projekt po jeho ročnom fungovaní môžeme hodnotiť len pozitívne a podľa spätnej väzby od dodávateľov naplnil aj ich očakávania,“ informovala Lucia Langová, hovorkyňa spoločnosti Kaufland.

V priebehu januára až februára začne do Kauflandu dodávať ďalších 7 dodávateľov na 7 ďalších prevádzok, v ktorých ešte nie sú regionálni dodávatelia. „Snažíme sa regionálnym dodávateľom čo najviac uľahčiť spoluprácu s nami a zjednodušili sme nielen dodávateľskú zmluvu, ale garantujeme im aj stabilný odbyt a prezentáciu ich výrobkov na špeciálne označených čelách regálov. Poskytujeme im poradenstvo v oblasti správneho výberu obalov, naše know-how a tipy, aby boli ich obaly čo najekologickejšie,“ vysvetľuje priebeh spolupráce Richard Bendík, riaditeľ nákupu spoločnosti Kaufland v. o. s.

Regionálne produkty by mali byť k dispozícii každý deň, preto sa s dodávateľmi stanovuje aj presný deň dodania tovaru na jednotlivé predajne v rámci regiónu. „Dni dodania tovaru na predajne s každým dodávateľom stanovujeme po vzájomnej dohode tak, aby boli z hľadiska jeho výrobných procesov a už existujúcich rozvozných liniek zvolené čo najefektívnejšie. Sme však pripravení aj na alternatívu víkendového alebo sezónneho predaja regionálnych výrobkov,“ dopĺňa Bendík. Cieľom spoločnosti je mať v predajniach Kauflandu čo najviac slovenských regionálnych potravín, aby v nich zákazníci našli okrem štandardných produktov aj ich známe a obľúbené výrobky.  Spoluprácou malých lokálnych dodávateľov s veľkým reťazcom sa rozvíja nielen zamestnanosť v regióne, ale výrobcovia zároveň získajú aj skúsenosti s prácou v systéme dodávok do maloobchodných sietí.

Pozitívnym príkladom vydarenej spolupráce je jednoznačne firma FROMAX, ktorá rozšírila svoje dodávky už na 3 prevádzky (Nitra, Nové Zámky a Hlohovec). „Výroba sa nám značne zvýšila, zrhuba o 2000 ks Farmárskych lupienkov týždenne a do predaja sme zaradili aj  dva druhy pražených tekvicových jadierok. Okrem toho sme dokúpili dve fritézy a prijali dvoch zamestnancov. Odkedy spolupracujeme s Kauflandom sme sa značne zviditeľnili a zákazníci majú čoraz väčší záujem o naše výrobky. Preto spoluprácu hodnotíme ako úspešnú a do budúcnosti plánujeme zväčšiť výrobu a dokúpiť výkonnejšie stroje,“ hovorí Ľubomíra Sarázová zo spoločnosti FROMAX. Spoluprácu vníma pozitívne aj Rastislav Mikuláš zo spoločnosť MIGAMI: „Očakávali sme zdĺhavé rokovania,nekonečný proces evidencie a zaradenia našich výrobkov do predaja. Skutočnosť nás však veľmi milo prekvapila,všetko prebehlo hladko a bez problémov. Spolupráca sa rozbehla rýchlo,svoje výrobky dodávame do všetkých predajní v Bratislave a taktiež aj na prevádzku v Pezinku. Vďaka tejto spolupráci sa nám navýšila výroba a objem predaja našich výrobkov. Z tohto dôvodu sme nakúpili už aj ďalšie stroje. Naše výrobky sa predávajú dobre, preto zatiaľ ponuku dodávaného sortimentu neplánujeme meniť. Spoločnosť Kaufland nám vo veľkej miere pomáha rásť a tešíme sa, čo prinesie budúcnosť.“

Henrich Sobotovič zo spoločnosti ZDRAVO A CHUTNE hodnotí prístup Kauflandu ako veľmi korektný a cítil zo strany spoločnosti podporu. So svojím podnikaním aj vďaka tejto spolupráci rastie: „Aktuálne spracovávame asi 5 ton ovocia mesačne, pripravujeme nové investície do výsadby BIO sadov a máme objednanú novú mechanizáciu do sadu ako aj stroje na spracovanie. Okrem toho sme vďaka tejto spolupráci prijali 3 nových ľudí.“

Každý z prihlásených dodávateľov mal inú motiváciu. „Naše výrobky sme chceli ponúknuť širšiemu okruhu záujemcov a sprostredkovať im tak tradičné chute Žitného Ostrova. O výzve sme sa dozvedeli z letáku a rozhodli sa prihlásiť. Celý proces sme zvládli prekvapivo rýchlo, spoluprácu hodnotíme veľmi pozitívne a tešíme sa na jej pokračovanie,“ vysvetľuje Ivan Kulcsár zo spoločnosti KULIS. Na pultoch Kauflandu si spotrebiteľ nájde aj zaujímavé a poctivé ovocné šťavy, sirupy či piškóty spoločnosti K.K.V.–UNION. „Už od nášho vzniku sa snažíme o výrobu čistých výrobkov bez pridania aditív. A práve to, že vyrábame takéto špecifické výrobky nás motivovalo k tomu, aby sme ich dostali do povedomia širšej verejnosti,“ hovorí Denisa Kurczová z K.K.V.-UNION. Na výrobu kvalitných potravín tradičnými remeselnými postupmi sa zameriava aj úspešná špecializovaná remeselná pekáreň FantastiCo. „Našimi prioritami sú kvalita, tradícia a perfektný zákaznícky servis. Podpora zo strany Kauflandu bola skvelá a celý tím sa nám venoval vysoko profesionálne a flexibilne. Veríme, že v spolupráci uspejeme a staneme sa stabilnou zložkou portfólia regionálnych dodávateľov spoločnosti,“ hovorí Ján Šimunek v mene spoločnosti FantastiCo s. r. o.

Zdroj a foto: Kaufland