HORNBACH búra stereotypy, prihovára sa ženám: ,,Nikdy sme nehovorili, že to bude jednoduché“

Kladivom proti najbežnejším ženským roliam a klišé. Nový spot HORNBACHu od berlínskej spoločnosti HEIMAT rozhodne a vášnivo rieši stereotypy a klišé, ktoré sa týkajú žien.

 

Jadrom inscenácie novej kampane je žena, ktorá všetkou silou búra stenu vo svojom byte. Touto cestou skôr rozbíja stereotypy a tradičné predstavy o ženských roliach, ktoré sa týkajú žien, predstavovaných radom skulptúr, z nich niektoré v nadživotnej veľkosti. Ani jedno však nie je úplne jednoduché, a tak potom znie aj slogan kampane: ,,Nikdy sme nehovorili, že to bude jednoduché!“

,,Zákazníci HORNBACHu sú skutoční machri, rovnakou mierou muži aj ženy, v projekte neexistuje žiadny rozdiel, ani vtedy, keď sa pustia poriadne do práce,“ hovorí Thomas Schnaitmann, vedúci oddelenia marketingu pre Nemecko a medzinárodnej marketingovej komunikácie.

Televízny spot sa radikálne dištancuje od typických spotov o ženách, a pritom sa jednoznačne vyjadruje k oblasti, ktorá je vnímaná ako doména mužov – ťažké fyzické práce sprevádzajú kutilské činnosti, a tiež pot, prach a vyčerpanie. ,,HORNBACH, to znamená hovoriť so ženami ako s čistokrvnými kutilmi. Bolo pre nás šialene dôležité, aby to bolo bez prikrášlenia a nefalšovane,“ uvádza Guido Heffels, kreatívny šéf spoločnosti HEIMAT.

V umeleckej inscenácii kladivo zjednocuje paralelné roviny. Protagonistka každým úderom odkazuje prežité myslenie do patričných medzí. Medzi témami môžeme nájsť ,,mužskú dominanciu“, redukovanie na sexuálny objekt, ,,materiálne dievča“, rolu opatrovateľky, i klišé o princeznej v ružovom. Príslušné sochy boli vyrobené v troch rôznych zemiach, a potom v mieste natáčania rozbité.

Tento film predstavuje prvú prácu brazílskeho, cenou Cannes Grand Prix vyznamenaného, režijného dua Jones+Tino pre nemecký trh. Vedenie produkcie prevzala spoločnosť STINK. Hudbu zložil Thomas Berlin (studio 48k).

Zdroj a foto: Hornbach