Slovenky nakupujúce v on-line lekárňach viac myslia na deti

Dve tretiny položiek v sortimente internetovej Lékárny.cz tvorí tovar, ktorý nepatrí medzi typickú lekárnickú ponuku. Kým pred desiatimi rokmi mal e-shop v ponuke 17 000 položiek, dnes je to 25 800 aktívnych produktov (na Slovensku takmer 12 000). Bežná lekáreň pritom ponúka zhruba 8 000 produktov.

 

“Aj v našom odbore platí, že zákazníci si zvykajú na pohodlie internetového nákupu, preto sortiment neustále rozširujeme,” hovorí Zuzana Šenoltová, brand marketing manažérka Lékárny.cz. Paradoxne tak z hľadiska počtu položiek pomyselne najviac miesta v regáloch zaberajú výrobky kategórie krása a osobná hygiena – v Česku ide o 37 % všetkých položiek, na slovenskom portáli MojaLekáreň.sk dokonca 43 %, pričom najvýznamnejšími položkami sú telová a pleťová kozmetika, vlasová kozmetika a parfumy. Druhou najvýznamnejšou kategóriou je výživa a produkty na chudnutie, ktoré v oboch krajinách predstavujú zhruba šestinu sortimentu.

Česi a Slováci (respektíve skôr Češky a Slovenky, keďže väčšiu časť zákazníkov tvoria ženy) sa inak líšia v tom, čo okrem lekárenského sortimentu v e-shope nakupujú. V Čechách vedú skôr výrobky týkajúce sa domácnosti a upratovania a chovateľské potreby (obe kategórie po 7 percentách), zatiaľ čo na Slovensku výrazne dominuje sortiment pre deti a mamičky predstavujúce jednu desatinu všetkých položiek. “Slováci na rozdiel od Čechov zatiaľ na webe moc príliš neobjavili sekciu domáce potreby a upratovanie, ale prírodná kozmetika je im veľa bližšia,” zhŕňa šéfka brandu Zuzana Šenoltová.

Schopnosť Lékárny.cz ponúkať aj ďalšie produkty okrem väčšieho pohodlia pre zákazníkov znamená aj konkurenčnú výhodu v podnikaní. Internetový trh s liekmi a potravinárskymi výrobkami predstavuje asi 800 miliónov korún, zatiaľ čo kozmetika až 1100 miliónov. Drogistický sortiment na internete zatiaľ tvorí zhruba pätinu týchto tržieb, ale vykazuje výrazný medziročný nárast.

Zdroj: Lékárna.cz/MojaLekáreň.sk, Ilustračné foto: Pixabay.com