Nadpriemerne nakupujú opaľovaciu kozmetiku najmä mladšie domácnosti a rodiny s deťmi do 14 rokov

Dve z piatich domácností na Slovensku nakupujú prípravky na opaľovanie pre dospelých, v Čechách je to jedna z troch českých domácností. V Čechách nakupujeme prostriedky na opaľovanie viac v drogériách, na Slovensku sa predaju najviac darí v hypermarketoch. Nadpriemerný nákup kozmetiky na Slovensku robia predovšetkým 1-2 členné mladšie domácnosti a rodiny s deťmi do 14 rokov, v Čechách nakupujú najmä rodiny s tínedžermi vo veku 15 -19 rokov.

 

Prázdniny, ktoré čoskoro začínajú, avizujú, že leto je už v plnom prúde a viac ako inokedy počas roka budeme vystavení hrejivým účinkom slnka. Letné slnečné lúče majú pre náš organizmus prospešné a blahodarné účinky. V tomto prípade však dvojnásobne platí, že všetkého veľa škodí. Medzi spálením a atraktívnym opálením je však často tenká hranica. S postupujúcou kúpacou a dovolenkovou sezónou sme sa pozreli na zastúpenie opaľovacej kozmetiky v košíkoch našich domácností.

„Aj keď je hlavná sezóna na nákup týchto prostriedkov práve počas letných mesiacov, intenzívnejšie nákupy sledujeme už od apríla až do septembra,“ vysveľuje Richard Outrata, Consultant, Consumer Panel Services, GfK Slovakia. Popri samotných prípravkoch na opaľovanie, ktoré sú v tejto kategórii zastúpené, najviac, sa tu nachádzajú aj prípravky po opaľovaní a samoopaľovacie prípravky.

Kde sa opaľovacia kozmetika nakupuje najviac?

V kategórii celkovo dominujú prípravky pre dospelých, ktoré si v rámci príprav na leto z obchodu domov priniesli takmer 2/5 domácností na Slovensku, a približne 1/3 v Čechách. Približne 1/3 z kupujúcich opaľovacej kozmetiky nakupuje tieto produkty aj pre deti.

Zatiaľ čo na Slovensku sa na opaľovaciu kozmetiku minulo najviac peňazí v hypermarketoch, následne v lekárňach a diskontoch, v Čechách boli na prvom mieste drogérie, za ktorými nasledovali hypermarkety a lekárne.

Kto nakupuje opaľovaciu kozmetiku nadpriemerne?

Nákupné správanie domácností sa medzi krajinami v kategórii opaľovacej kozmetiky odlišuje. Zatiaľ čo v Čechách opaľovaciu kozmetiku nakupujú najmä rodiny s tínedžermi vo veku 15 – 19 rokov, na Slovensku ide predovšetkým o 1-2 členné mladšie domácnosti a rodiny s deťmi do 14 rokov.

Ako sa využívajú akcie?

Kupujúci počas slnečných letných dní radi využívajú ochranu pred slnkom, ktorú im poskytuje aj opaľovacia kozmetika, avšak rovnako radi využívajú aj akcie pri jej nákupe. Zvýhodnené nákupy sa využívajú viac v Čechách, kde tvoria viac ako polovicu výdavkov, pričom na Slovensku akcie tvoria len dve pätiny výdavkov.

O prieskume

Všetky uvedené informácie pochádzajú z kontinuálneho monitoringu nákupného správania domácností GfK Consumer Panel Services za rok 2016. GfK Consumer Panel Services sleduje nákupy rychloobrátkového tovaru na reprezentatívnej vzorke 1500 slovenských a 2000 českých domácností.

Zdroj: GfK, Ilustračné foto: Pixabay.com