Každý štvrtý valentínsky darček sa kúpi na internete

Objem nákupov na internete každoročne stúpa. V roku 2016 podľa českej Asociácie pre elektronickú komerciu predstavoval 98 miliárd Kč. E-shopy sú obľúbeným miestom aj na nákup valentínskych darčekov. Na internete ho plánuje zaobstarať každý štvrtý Čech. Vhodný valentínsky darček bude na e-shopoch hľadať viac žien ako mužov. Vyplynulo to z januárového prieskumu.

 

Ženy nakupujú online

Viac ako štvrtina Čechov (26,3%), ktorí plánujú nákup valentínskeho darčeka, ho chce zaobstarať na internete. Zaujímavosťou je, že dar pre svojho partnera, chce na e-shope vyriešiť každá tretia žena (34,6%) a približne len každý piaty muž (22%). Ak porovnáme Prahu, Čechy bez Prahy a Moravu, najčastejšie chcú valentínsky darček internetovým nákupom vyriešiť Moravania (33,3%). V Prahe tento spôsob nákupu plánuje zvoliť 25% obyvateľov a v oblasti Čech mimo Prahy len 23,3% obyvateľov. “Dlhodobým trendom je rastúci podiel darčekov kúpený na internete. Tento trend sa nemusí týkať len Vianoc, ale aj iných dní, ktoré sú marketingovo silné. Práve ako v prípade Valentína “dodáva Pavel Včela, riaditeľ spoločnosti GLS Česká republika.

Váha balíka klesá

Rastúca obľuba nákupov na e-shopoch ovplyvňuje aj hmotnosť balíkov, ktorá sa v poslednej dobe znižuje. “Najčastejšie zásielkou z e-shopu je balík s váhou okolo 2 kilogramov. Za znižovaním váhy balíkov stojí zmena v spotrebiteľskom správaní. Česi dnes na internete kupujú aj drobné veci každodennej potreby. Hlavnou motiváciou pre nákup na internete už nie je len cena, ale aj úspora času, ktorý má dnes oveľa väčšiu hodnotu,” uvádza Pavel Včela.

Zdroj: GLS, Ilustračné foto: Marks&Spencer