POPAI CE: Projekt HoReCa In-Store Insight Study spustený!

Cieľom unikátneho výskumu je optimalizácia komunikačných stratégií a tvorba účinnejších POP médií v kanáli HORECA. Po prípravnej fáze prebehol v závere novembra 2016 otvárací workshop nového prieskumového projektu v segmente HORECA, ktorý realizuje asociácia POPAI CE v spolupráci s výskumnou agentúrou PERFECT CROWD. Po finálnom doladenie s partnermi, spoločnosťami Unilever, Budějovický Budvar a Kolínska sodovkárna bol výskum spustený.

 

V segmente HORECA, kam patrí napríklad hotely, reštaurácie, kaviarne, bary aj kiosky na kúpaliskách či staniciach atď., Je využívané veľké množstvo najrôznejších prostriedkov pre komunikáciu so zákazníkmi. Patrí k nim napríklad slnečníky, rôzne stojany, tabule, polepy výkladov, oblečenie obsluhy, rôzny reklamný nábytok, zaberanie plôch formou brandovaných záhradiek, médiá na stoloch, ktoré propagujú produktové novinky alebo spotrebiteľskej súťaže a ďalšie. Do POP komunikácie v HORECA destináciách sa vynakladajú enormné investície, ale výskumy v tejto oblasti sú realizované ojedinele.

Preto sa práve tento syndikovaný projekt zameriava na komunikáciu v tomto kanáli. Vychádza z potreby objasniť funkcie rôznych typov komunikačných nástrojov, zistiť, ako dlhodobá aj krátkodobá POP média v HORECA miestach plnia funkcie z pohľadu zadávateľov, prevádzkovateľov aj koncových zákazníkov, aký je ich vplyv na vnímanie značiek a ako ovplyvňujú predaj komunikovaného sortimentu.

Hlavným cieľom výskumu je potom dodať tomuto tradičnému segmentu podklady pre tvorbu optimálnejších komunikačných stratégií, účinnejších POP médií a námety na ich inovácie. V rámci projektu budú testované rôzne typy POP médií, využité dotazníkov= prieskumy a získavané názory skrz skupinovej diskusie. Zároveň bude do HORECA destinácií vyslaný panel respondentov, kde budú obstarávať a komentovať cez mobilnú aplikáciu propagáciu, ktorú vnímajú ako pozitívnu a naopak tú, ktorá z ich pohľadu prínosná nie je. Súčasťou metodológie je aj foto-genetika na sociálnych sieťach, v rámci ktorej dôjde k analýze postov obsahujúcich nejakú HORECA komunikáciu na sociálnych sieťach Instagram, Pinterest a Facebook. V záverečnej experimentálnej fáze projektu budú vo vybraných prevádzkach merané postoje zákazníkov ku značkám a predaj výrobkov bez POP komunikácie a s POP komunikáciou.

Projekt je veľmi zaujímavý aj tým, že sa v ňom zišla rozmanitá štruktúra partnerov z radov zadávateľov z rôznych kategórií a rôzneho typu firiem. K hlavným partnerom patrí spoločnosť Unilever ako zástupca veľké korporácie so svojou známou a globálne zmrzlinovú značkou Algida, ďalej potom česká spoločnosť Budějovický Budvar so svojou silnou a charizmatickou pivnou značkou Budweiser Budvar a tiež tradičná rodinná firma Sodovkárna Kolín so známymi produktami, ale menej známou značkou KOLI , ktorá vyrába a distribuuje čapované limonády, napríklad obľúbenú malinovku. Do výskumu sa tak premietajú perspektívy rôznych firemných kultúr, prístupov a rôznych typov produktov i značiek. Projekt ďalej podporujú ďalší partneri – spoločnosti DAGO, paketo.one a REX. V januári 2017 sa uskutočnia prvé kvalitatívne skupinové diskusie a prieskum bude kontinuálne pokračovať až do konca júla, kedy počas hlavnej HORECA sezóny prebehne spomínaný experiment.

Vybrané výstupy budú priebežne zdieľané s odbornou verejnosťou s cieľom zlepšiť lokálnu prax v oblasti HORECA in-store komunikačných médií.

Zdroj: POPAI CE, Ilustračné foto: Pixabay.com