Slováci začali kupovať na internete pravidelne aj menšie nákupy, ako je to v Česku?

Online nakupovanie je medzi Slovákmi čoraz populárnejšie. Na internete dnes môžeme kúpiť takmer všetko. Kým v minulosti sa online obchody využívali najmä na nakupovanie elektroniky, kníh či parfumov, dnes nie je problémom realizovať prostredníctvom internetu menšie a pravidelnejšie nákupy potravín či rôznych drobností.

Trend online nakupovania na Slovensku neustále rastie. Potvrdzuje to fakt, že Slováci minuli v roku 2015 na takéto nakupovanie odhadom 703 miliónov eur.  Aj napriek tomu, že v online nákupoch i naďalej vedie elektronika či oblečenie, Slováci začínajú čoraz častejšie na internete vyhľadávať  aj tovary dennej spotreby, ako sú čerstvé či trvanlivé potraviny.

„Kategória jedla je ešte stále v štádiu rozbehu, na trh sa snaží preniknúť množstvo nových subjektov, ktoré vylaďujú chyby a zisťujú, ako sa najlepšie prispôsobiť slovenským zákazníkom, čo sa im aj darí. Tieto e-shopy ďalej učia na nákupy jedla online aj svojich zákazníkov. A možno očakávať ďalšie pohyby v tomto segmente, vstup avizujú aj veľkí hráči spomedzi kamenných prevádzok,“ hovorí Tomáš Braverman, šéf Heureky. Ako sa ďalej vyjadril Braverman, dopyt po potravinách je v rámci on-line nakupovania badateľný najmä v Čechách. „S trendom nákupu čerstvých potravín online sme začali na Heureke sledovať taktiež vyšší záujem o trvanlivé produkty. Napríklad v kategóriách cereálie, oriešky a semienka či kuchynské oleje došlo až k dvojnásobnému medziročnému nárastu,“ dodáva Braverman.

Vyhľadávaná je káva či alkohol

Podľa rebríčka Heureky v rámci najobľúbenejších produktov v sekcii Jedlo a nápoje Slováci najčastejšie vkladajú do virtuálneho košíka kvalitný alkohol, kapsulovú alebo zrnkovú kávu, prírodné sladidlá či rôzne drobnosti. V rámci potravinového segmentu sú obľúbeným tovarom aj detské výživy, ktoré nakupujú často mamičky online z dôvodu jednoduchosti, rýchlosti a pohodlnosti takéhoto nákupu.

Okrem spomenutého tovaru však dnes možno nakupovať online aj rôzne iné druhy potravín, ako napríklad cereálie, sušené plody, cestoviny, ryžu, strukoviny, džemy, medy, bio potraviny či rôzne konzervované potraviny. Z nápojov sú to napríklad rôzne liehoviny, pivá, vína, bylinné čaje, džúsy, kávové kapsule či limonády a ľadové čaje.

Dopyt je po produktoch vo viacerých kategóriách

Zákazníci na internete aj naďalej vyhľadávajú vo veľkom tovary v segmente hobby, zdravie či kozmetika. Dôvera v online nákupy je väčšia, čo sa pretavuje aj do nákupov rôzneho tovaru. Tie môžu byť často realizované v nižších hodnotách, no v prípade spokojnosti s daným produktom sa zákazník rád vráti.

V mobilnom nakupovaní vedú Slováci

Slováci najčastejšie nakupujú online z pohodlia svojho domova. Novým trendom sa však stáva online nakupovanie prostredníctvom mobilných telefónov, ktoré uprednostňuje až 35 % Slovákov. Na takúto formu nákupov je pripravených 31 % slovenských e-shopov. V mobilnom nakupovaní si tak Slováci držia nad Čechmi pomyselné prvenstvo.

Zdroj: Heureka.sk, Ilustračné foto: Pixabay.com