Finančný rok 2016 bol pre IKEA Group ďalším rokom stabilného rastu

Na ceste stať sa svetovým lídrom v maloobchodnom predaji bytového zariadenia prostredníctvom rôznych predajných kanálov. Vo finančnom roku 2016 sa celkové tržby IKEA Group vyšplhali na 34,2 mld. eur. Celkové tržby vyjadrené v eurách tak vzrástli o 7,1 %. S úpravou zohľadňujúcou zmeny kurzov to predstavuje nárast celkových tržieb o 7,9 %. Tržby porovnateľných obchodných domov vzrástli o 4,8 %.

„IKEA Group má za sebou ďalší dobrý rok, počas ktorého sme v našich obchodných domoch privítali 783 miliónov návštevníkov. Našim zákazníkom sa snažíme ponúkať kvalitné výrobky a inšpiráciu na vytvorenie peknej domácnosti. V uplynulom roku sme sa v rámci témy „Všetko sa začína jedlom“ veľmi úspešne zamerali na kuchyne, varenie, stolovanie a stravovanie, čo naši zákazníci ocenili“, uviedol prezident a CEO IKEA Group Peter Agnefjäll.

Pre IKEA Group zostáva najrýchlejšie rastúcim trhom aj naďalej Čína, spolu s Austráliou, Kanadou a Poľskom. Nemecko si udržalo svoju pozíciu najväčšieho trhu, nasledované v tesnom závese Spojenými štátmi. Nemecko tiež zaznamenalo ďalší rok s rekordným rastom. Rozširovanie na ďalšie trhy pokračovalo plánovaným tempom a pracuje sa na budúcoročnom otvorení vôbec prvých obchodných domov v Indii a Srbsku.

Na svojej ceste stať sa svetovým lídrom v oblasti maloobchodného predaja bytového zariadenia prostredníctvom rôznych kanálov sa IKEA Group intenzívne venuje predovšetkým integrovaniu fyzického a digitálneho predaja, aby si zákazníci mohli zvoliť spôsob nakupovania, ktorý im najviac vyhovuje. Okrem toho IKEA Group otvorila v minulom roku 12 nových obchodných domov a 19 výdajní tovaru. Zároveň plánuje rozvoj flexibilnej distribučnej siete, ktorá zabezpečí pre zákazníkov dobrú dostupnosť a pohodlie.

IKEA Group sa naďalej snaží pozitívne vplývať na ľudí a planétu motivovaním zákazníkov a zamestnancov k trvalo udržateľnejším spôsobom práce a fungovania domácností. 15 % nárast predaja žiaroviek LED vo finančnom roku 2016 podporuje našu ambíciu mať na konci roka 2020 predaných 500 miliónov žiaroviek LED. Prechod na žiarovky LED šetrí peniaze aj energiu, keďže vydržia až 20 rokov a spotrebujú až o 85 % menej energie ako klasické žiarovky.

„V nasledujúcom roku sa budeme ešte viac usilovať, aby mali návštevníci IKEA bez ohľadu na zvolený predajný kanál s IKEA vždy len skvelú skúsenosť. Táto snaha by, samozrejme, nebola možná bez našich obetavých zamestnancov, ktorí ako vždy odvádzajú počas roka skvelú prácu“, dodal Peter Agnefjäll.

„Aj v minulom roku sme mohli v regióne Česká republika, Maďarsko, Slovensko sledovať vzrastajúci záujem o bytové zariadenie. Na Slovensku očakávame skvelé predajné výsledky, odhadujeme nárast tržieb o 10 % oproti finančnému roku 2015. Zákazníci preferujú individualizovaný štýl a riešenia, ktoré zohľadňujú ich potreby a spôsob života. Taktiež kladú čoraz väčší dôraz na ekológiu, trvalú udržateľnosť, pričom za svoje peniaze očakávajú výnimočnú kvalitu. V IKEA sa nepretržite snažíme napĺňať ich očakávania ponukou komplexných riešení bytového zariadenia a širokým sortimentom kvalitných výrobkov za prijateľné ceny, s víziou prispievať k lepšiemu každodennému životu čo najväčšieho počtu z nich. Zároveň sortiment neustále rozvíjame a ponúkame bohatý výber sezónnych a limitovaných kolekcií,“ dodáva generálny riaditeľ IKEA pre Českú republiku, Maďarsko a Slovensko, Marek Feltl. Finančné výsledky zverejní IKEA Bratislava na jeseň 2016.

Výročná správa IKEA Group, ktorá poskytuje celkový prehľad o výsledkoch za celý finančný rok, ako aj Správa o trvalej udržateľnosti IKEA Group, budú zverejnené v decembri 2016. FY16 = finančný rok 2016 sa vzťahuje na obdobie od 1. septembra 2015 do 31. augusta 2016.

Zdroj: IKEA, Ilustračné foto: Pixabay.com