Najväčší e-commerce event roka – CREATIVE summit & EXPO 2019

Present, Promotion 17.04 2019

460 e-commerce nadšencov na jednom mieste, 2 prednáškové sály, 19 spíkrov, 28 EXPO vystavovateľov, 92 konzultantov – aj taký bol CREATIVE summit & EXPO v hoteli x-bionic sphere v Šamoríne v piatok 5.4.2019.

 

Konferencia bez komerčných rečí

Čo to znamená? Väčšina spíkrov zo Slovenska a Čiech rozbalila na pódiu svoje praktické know-how. Iní si pripravili inšpiratívne prednášky o budúcnosti e-commerce sveta. Úprimne, nevedeli sme si vybrať, keďže program bol v dvoch sálach skutočne nabitý.

Na pódiu sme zahliadli aj majiteľov a manažérov e-shopov, napr. tuli.sk, sportrysy.sk, thestreets.sk, kompot.sk či dedoles.sk. Otvorene o svojich online biznisoch hovorili v panelových diskusiách na témy ako prepojenie e-shopu s kamennou predajňou, spolupráca s influencermi či ekologické fungovanie e-shopu.

Čo nás zaujalo najviac?

Prvé e-commerce EXPO na Slovensku. E-shopári mohli zdarma konzultovať svoj biznis s množstvom rôznorodých profesionálov z firiem zameraných na e-commerce služby. Od automatizácie marketingu (QuarticOn) cez produktové reklamy (Blue Winston), informačné systémy (Solitea Slovensko) a logistiku (Neoship) po platobné metódy (Barion).

Pavel Ungr a jeho prednáška o hlasovom vyhľadávaní. Hlasové vyhľadávanie už nie je hudbou budúcnosti. Je tu a je realitou. Do roku 2020 bude 50% vyhľadávaní práve hlasových. V e-commerce biznise môže zohrať veľkú úlohu. Ako sa na to pripraviť? To krok po kroku popísal Ungr vo svojej prednáške.

Panelovka o viac ekologickom prevádzkovaní e-shopu. Vedeli ste, že prevádzkovať e-shop ekologicky nemusí byť drahšie? A že keď používate krabice, v ktorých vám prišiel tovar, na balenie tovaru zákazníkom, viete aj ušetriť? Diskutovalo sa z rôznych uhlov pohľadu – od top-nechty.sk, kde nefungujú vôbec eko, cez dedoles.sk, kde uplatňujú eko prístup čiastočne, cez hodnoty firmy, až po prijemneveci.sk a bio-way.sk, ktoré nielenže predávajú ekologický tovar, ale snažia sa správať čo najviac zero waste.

GDPR je stále téma. A vidno, že Petra Dolejšová tejto téme naozaj rozumie. Expertka na e-commerce právo sa zamerala na 3 hlavné oblasti – autorské práva, GDPR a transparentnosť. Vo svojej prednáške uviedla jednoduché tipy a cesty, akými sa vybrať, aby ste sa vyhli pokutám a stali sa dôveryhodným e-shopom.

E-mailing a jeho možnosti. Posielate zákazníkom e-maily a newslettre. Vravíte si, že vám to nejde? Nie ste sami. Faktom ostáva, že 66,1% e-mailov ostáva nemeraných. Pavel Pola nás presvedčil, že čo sa nedá zmerať, nedá sa zlepšiť, a že aj v tejto oblasti sa dá ísť stále ďalej.

Ivan Cingel, COO spoločnosti CREATIVE sites, ktorá je odborným garantom a organizátorom konferencie, bol potešený spätnou väzbou účastníkov. “Oproti minulému roku sme zväčšili priestor, doplnili organizovaný networking, rozšírili možnosti osobných konzultácií a zopakovali si skvelú afterparty. Tešíme sa, že sa ľuďom páčilo. Viacerí označili konferenciu za najlepšiu, na akej boli, takže sme radi, že sme si nastavili latku naozaj vysoko. A budúci rok ju chceme opäť posunúť vyššie. Vždy je priestor sa zlepšovať.” hovorí Cingel.

Tešíme sa, čo prinesie budúci ročník. Ak ste túto konferenciu nestihli, odporúčame zakúpiť si aspoň videozáznamy, ktoré by mali byť k dispozícii v máji 2019 na www.creativesummit.sk/vstupenky.