Čipsy Lay’s menia svoje zloženie. Budú so slnečnicovo-repkovým olejom

Značka čipsov Lay’s, patriaca do portfólia popredného výrobcu potravín a nápojov, spoločnosti PepsiCo, bude na Slovensku obsahovať slnečnicový a repkový olej namiesto kombinácie palmového a slnečnicového oleja. Zmena je súčasťou dlhodobého cieľa firmy dosiahnuť do roku 2025 zníženie množstva nasýtených mastných kyselín najmenej u troch štvrtín svojich produktov. Popri zdravšom životnom štýle ide tiež o reakciu na spotrebiteľské trendy a preferencie spojené so životným prostredím. Čipsy Lay’s s novým zložením sú do slovenských obchodov distribuované od polovice januára. Firma si od zmeny sľubuje ďalšie posilňovanie značky Lay’s na tuzemskom trhu slaných pochutín.

 

„Veríme, že naši zákazníci túto zmenu privítajú a ocenia. Produktové inovácie sú pre nás jedným z kľúčových spôsobov, ako reagovať na záujmy spotrebiteľov a zároveň príležitosťou k ďalšiemu rastu na trhu slaných pochutín vrátane najpredávanejšej kategórie čipsov,“ hovorí Marie Hartlová, marketingová manažérka PepsiCo s tým, že hlavným dôvodom zmeny je naplňovanie stratégie znižovania množstva cukru, soli alebo práve nasýtených mastných kyselín vo svojich produktoch, ku ktorej sa spoločnosť celosvetovo prihlásila pred dvoma rokmi. Napríklad v čipsoch Lay’s sa v posledných rokoch obsah soli zredukoval o 19 %.

V prípade tukov obsahuje slnečnicový a repkový olej menšie množstvo nasýtených mastných kyselín v porovnaní s palmovým olejom. Vďaka tejto zmene dôjde napríklad u „klasických“ solených čipsoch Lay’s až k štvornásobnému zníženiu množstva nasýtených mastných kyselín.

Podľa firmy má na zloženie produktov vplyv ďalší rad faktorov vrátane meniacich sa preferencií spotrebiteľov. „Vnímame, že stále viac spotrebiteľov uprednostňuje produkty, ktoré neobsahujú palmový olej, a to nielen v súvislosti so zdravším životným štýlom, ale aj životným prostredím,“ dopĺňa Marie Hartlová z PepsiCo.

Kombinácia slnečnicového a repkového oleja bude súčasťou všetkých čipsov Lay’s (okrem pečených čipsov Lay’s Oven Baked) na tuzemskom trhu. Zmena sa teda týka „klasických“ čispov Lay’s, Lay’s Strong a Lay’s Maxx. Čipsy Lay’s s novým zložením budú do slovenských obchodov postupne distribuované od polovice januára.

Popri Slovensku budú čipsy Lay’s obsahovať zmes slnečnicového a repkového oleja aj v Nemecku, Českej republike či v Maďarsku.

Medzi Slovákmi rastie záujem o čipsy

Obľuba slaných pochutín (patria sem čipsy, extrudované snacky, krekery, praclíky, tyčinky, krehký chlieb a iné) na čele s čipsami medzi Slovákmi rastie už niekoľko rokov. V poslednom medziročnom porovnaní došlo k nárastu spotreby celej kategórie slaných pochutín o 2 % a tržby rástli bezmála trikrát rýchlejšie, a to o 7 %. V sledovanom období (od októbra 2017 do septembra 2018) nakúpili spotrebitelia na slovenskom trhu takmer 15-tisíc ton snackov a minuli na ne vyše 94 miliónov eur.

Spotreba slaných snackov vzrástla medziročne o 274 ton, pričom najväčším ťahúňom boli čipsy, ktorých sa predalo o 119 ton viac, celkovo vyše 5 500 ton. „Až 40 % z celkových výdajov na slané snacky ide práve na čipsy, za ktoré slovenskí spotrebitelia utratili za posledný rok vyše 37 miliónov eur,“ uviedla Mária Hukelová z Nielsenu.

Zvýšený záujem o čipsy sa odrazil aj v náraste tržného podielu poprednej značky Lay’s.  „V posledných 5 rokoch sa nám podarilo tržný podiel Lay’s približne zdvojnásobiť. Nových zákazníkov sa nám podarilo získať aj vďaka produktovým inováciám a novinkám, ktoré sa osvedčili na zahraničných trhoch,“ dopĺňa Marie Hartlová. Príkladom takejto produktovej novinky boli podľa spoločnosti napríklad pečené čipsy Lay’s Oven Baked, ktoré boli na slovenský trh uvedené v predminulom roku.

Zdroj a foto: PepsiCo / Lay´s