Lagardere Travel Retail expanduje so značkou Costa Coffee na Slovensko

Spoločnosť Lagardere Travel Retail vstupuje so značkou Costa Coffee na slovenský trh. V januári  otvorí svoju prvú pobočku v Bratislave. Zároveň v roku 2018 bolo v Českej republike otvorených 6 nových kaviarní Costa Coffee na celkový počet 50 kaviarní.

 

Prvá kaviareň Costa Coffee na Slovensku

V Bratislave sa pre milovníkov kvalitnej kávy ku koncu januára otvorí historicky prvá pobočka britského reťazca Costa Coffee v obchodnom centre Aupark. V bratislavskej kaviarni sa zákazníci môžu tešiť na uvítaciu ponuku a ochutnávku káv, ktorú si vychutnávajú milovníci čierneho moku už v 33 krajinách sveta. „Prvá pobočka na Slovensku je pilotným projektom. Už teraz sa ale sa porozhliadame  po ďalších vhodných priestoroch a možnostiach rozšírenia spolupráce na slovenskom trhu, ktorý sa k expanzii zdá byť ideálny,“ hovorí Eva Kulhánková, marketingová manažérka Costa Coffee. Príchod svetového kaviarenského reťazca na slovenský trh bude sprevádzať reklamná kampaň v rádiu, na sociálnych sieťach a PR aktivity. Nová kaviareň v bratislavskom Auparku sa dočká aj veľkolepého otvorenia za účasti slovenských celebrít, blogerov, novinárov a ďalších osobností, ktorí vyskúšajú zručné ruky vyškolených baristov ako prví.

Slovenským zákazníkom prinášame ten istý sortiment, ktorý máme v Česku, ako aj Anglicku. „Čo je v Česku si budete môcť zakúpiť aj v bratislavskej pobočke. V priebehu času budem plánovať aj lokálne veci, viac zamarene na potreby slovenského zákazníka a jeho špecifické požiadavky. Costa Coffee si zakladá na starostlivé príprave kávy. Máme všetky kávovary umiestené tak, aby ľudia videli, čo robí barista. Kávu pripravuje ručne, nastavuje mlynček, dáva kávu do kávovaru čí šľahá mlieko. Má na starosti celý proces od namletia kávy až po výdaj zákazníkovi“, hovorí Aleš Fránek, riaditeľ Costa Coffee Česko a Slovensko.

Kaviarenský trh nie je nasýtený, tržby rastú

Zatiaľ čo na Slovensku pôjde o otvorenie vôbec prvej kaviarne reťazca Costa Coffee, v Českej republike sme vykročili k šiestej desiatke týchto pobočiek. Všetky nové alebo zrekonštruované kaviarne budú už v dizajne Atlas. Ide o najnovší koncept, ktorý svojím vybavením v kombinácii dreva a kovu, konštrukčnými prvkami, grafikou a farebným ladením červenej, modrej a oranžovej evokujú tradičné londýnske útulné kaviarne. Hneď na začiatku roku budú otvorené dve úplne nové pražské kaviarne. Jedna v obchodnom centre Arkády, druhá v administratívnom komplexe Palmovka Office park. Celkovej rekonštrukcie sa dočká kaviareň v Palladiu. „Môže sa zdať, že kaviarenský trh je v Českej republike nasýtený, ale opak je pravdou. Dopyt po kvalitnej káve u nás stále rastie. Nebránime sa ďalším možnostiam a zaujímavým lokalitám, kde môžeme otvoriť nové pobočky. Každoročne si dáme cieľ okolo 5 novo otvorených kaviarní,“ zhrnula marketingová manažérka Costa Coffee. Hľadanie nového miesta pre pobočku nie je jednoduchou záležitosťou. Do úvahy sa musí brať i to, či sú voľné priestory v obchodnom centre, na ulici alebo úplne inde. Nemenej dôležitým aspektom je fakt, či nová pobočka „vyrastie“ v hlavnom alebo krajskom meste. Investície do otvorenia novej pobočky sa pohybujú okolo 4,5 mil. Kč. Kaviarenský reťazec Costa Coffee prekročil v roku 2018 na tržbách 490 mil. Kč, čo predstavuje oproti roku 2017 medziročný rast o 18,5 %.

Zdroj a foto: Costa Coffee